Πλήρωσε μέχρι δεκάρας τα οφειλόμενα στο πλήρωμα
Η κινητοποίηση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων και του «Αγωνιστικού Συνδυασμού Ναυτών» έφερε αποτελέσματα:
Η αγωνιστική συσπείρωση των ναυτεργατών με τις ταξικές δυνάμεις, με τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, αλλά και με την παράταξη του «Αγωνιστικού Συνδυασμού Ναυτών» (ΑΣΝ), επέβαλε την εφαρμογή της Συλλογικής Σύμβασης Ακτοπλοΐας στο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» και χτες το απόγευμα η πλοιοκτήτρια HSW πλήρωσε μέχρι δεκάρας τα όσα όφειλε.Συγκεκριμένα η εταιρεία, όπως αποδείχτηκε, παραβιάζοντας κατάφωρα τη ΣΣΕ, δεν κατέβαλε στο πλήρωμα το επίδομα «άγονης γραμμής», τις αμοιβές από τα εξπρές δρομολόγια και τις υπερωρίες. Το μεγαλύτερο πρόβλημα από όλες τις ειδικότητες αντιμετώπιζαν οι ναύτες. Μόλις έγινε η σχετική καταγγελία από ναυτεργάτες του πληρώματος, αμέσως έγινε παρέμβαση από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία και την αγωνιστική παράταξη του ΑΣΝ. Μπροστά στη μάχη μπήκαν 16 ναυτεργάτες του πληρώματος, οι οποίοι προειδοποίησαν με επίσχεση εργασίας και ακινητοποίηση του πλοίου αν μέχρι και χτες το βράδυ δεν καταβάλλονταν τα δεδουλευμένα.
Η κινητοποίηση των ναυτεργατών του «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» ανέδειξε ακόμα τα εξαντλητικά ωράρια και την παραβίαση της Διεθνούς Σύμβασης 180 που καθορίζει το χρόνο εργασίας και ανάπαυσης των πληρωμάτων. Το γεγονός ότι το πλήρωμα δεν προλαβαίνει να ξεκουραστεί από τα απανωτά δρομολόγια - για παράδειγμα το πλοίο κατέπλευσε χτες στις 6.30 το απόγευμα στο λιμάνι του Πειραιά προερχόμενο από Σάμο-Ikaria και απέπλευσε ξανά μετά από τρεις ώρες - αποδεικνύει ότι υπάρχουν κενά στην οργανική σύνθεση που πρέπει να καλυφθούν, ενώ όπως αναφέρει η ΔΣ 180 η παραβίαση των ωραρίων (μέχρι 72 ώρες δουλειά την εβδομάδα) είναι ένας από τους κύριους παράγοντες σοβαρών ναυτικών ατυχημάτων.
Ριζοσπάστης 29/7/2010