Ψήφισμα Δημοτικού συμβουλίου Ικαρίας για ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες

Άγιος  Κήρυκος 25/9/2014

Δυστυχώς η κατάσταση στα ακτοπλοϊκά δεδομένα για το τόπο μας  βρίσκεται για μια ακόμα φορά σε αδιέξοδο λόγω της πολιτικής που ακολουθείται εδώ και χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις. Η πρόσφατη κίνηση του Υπουργού Ναυτιλίας & Αιγαίου  εκ του αποτελέσματος δεν αποδεικνύεται ως κίνηση υποστήριξης των συμφερόντων των νησιωτών, αλλά ούτε και των ναυτεργατών. Αφού για άλλη μια φορά αφήνει άθικτο το καθεστώς ασυδοσίας των εφοπλιστών. Ένα καθεστώς που έχει δημιουργηθεί από τους νόμους, που τόσο τα κόμματα που στηρίζουν την  σημερινή κυβέρνηση όσο και οι σημερινοί υπουργοί ως φυσικά πρόσωπα ψήφισαν και υλοποιούν.

Σε αυτό πλαίσιο κινείται και η απόφαση του Υπουργού ναυτιλίας για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νήσων του Βορείου Αιγαίου με τη Βόρεια Ελλάδα, μια απόφαση που αφήνει εκτός της δρομολογιακής γραμμής που χρηματοδοτεί    η σύμβαση δημόσιας υπηρεσίας του υπουργείου, τα νησιά  της Ικαρίας και των Φούρνων.

Γεγονός που πιστοποιεί το «ενδιαφέρον» του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου για την σύνδεση νησιών της περιφέρειας βορείου Αιγαίου με το διοικητικό κέντρο της περιφέρειας, αναγκάζοντας τους κατοίκους τους να κάνουν μια ιδιότυπη «κρουαζιέρα» για να διεκπεραιώσουν μια σειρά υποθέσεων. Δημιουργώντας παράλληλα σοβαρά προβλήματα στην τουριστική κίνηση της Ικαρίας και των Φούρνων αφού βάζει πρόσθετα εμπόδια στους επισκέπτες των  νησιών που προέρχονται από την  Βόρεια Ελλάδα.

Η εξέλιξη αυτή σε συνδυασμό με την προβληματική σύνδεση με τον Πειραιά δημιουργεί για μια ακόμα φορά σοβαρά προβλήματα τόσο στη μετακίνηση των συμπατριωτών μας όσο και στην εμπορευματική κίνηση των προϊόντων που τροφοδοτούν το νησί. Αυτή η εξέλιξη όπως αντιλαμβάνεστε προκαλεί την έντονη ανησυχία των δημοτών μας και των πάσης φύσεως επαγγελματιών.

Σε ότι μας αφορά έχουμε κάνει σαφές εδώ και χρόνια ότι ουσιαστική λύση προς όφελος των νησιωτών, στο τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δε μπορεί να υπάρξει αν οι συγκοινωνίες δεν αντιμετωπισθούν από το κράτος και τις κυβερνήσεις ως κοινωνικό αγαθό, μέσα από ένα αποκλειστικά δημόσιο Εθνικό Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Αυτό που πρέπει να έχουμε καθαρό είναι ότι όσο το κέρδος των εφοπλιστών είναι ο φάρος που οδηγεί τις κυβερνητικές αποφάσεις, εμείς οι νησιώτες θ’ αγωνιούμε για το αν θα έχουμε πλοία και τι πλοία θα είναι αυτά, αν θα εξασφαλίζεται η ασφάλεια και η ανθρώπινη ζωή στην θάλασσα, αν θα γίνονται τα δρομολόγια και με τι κόστος.

Είναι στο χέρι μας να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας και να μην αφήσουμε την κυβέρνηση και την εφοπλιστική ασυδοσία να τα λεηλατούν.

Νησιώτες & ναυτεργάτες είναι αναγκαίο να  αγωνιστούμε και να διεκδικήσουμε :
➢ Άμεση δρομολόγηση προς Θεσσαλονίκη και Πειραιά σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με φθηνό εισιτήριο (που θα συμβαδίζει με μισθούς και συντάξεις της πλειονότητας των Ελλήνων  εργαζομένων).
➢ Καθημερινή σύνδεση  των νησιών μας με τον Πειραιά .
➢ Ουσιαστικά μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα.
➢ Καμία ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών, καμία ανατροπή στα δικαιώματα των εργαζομένων, εφαρμογή των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Η ναυτιλία, η ναυπηγική βιομηχανία, οι υποδομές και οι πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας να αξιοποιηθούν σε μια άλλη πολιτική ανάπτυξης που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.
➢ Δημιουργία Κρατικού, Ενιαίου Φορέα Μεταφορών. Πλοία σύγχρονα – ασφαλή με απρόσκοπτη, επαρκή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα που θα υπηρετούν τις κοινωνικές και οικονομικές ανάγκες στις θαλάσσιες μεταφορές.

Ωστόσο σήμερα, είναι άμεση ανάγκη να ληφθούν επειγόντως μέτρα ώστε:
Να τροποποιηθεί το δρομολόγιο του « Νήσος Μύκονος», που χρηματοδοτεί η σύμβαση δημόσιας υπηρεσίας του υπουργείου, στην δρομολογιακή γραμμή για την Βόρεια Ελλάδα, ώστε να προσεγγίζει στα νησιά της Ικαρίας (με εκ περιτροπής προσέγγιση και στα δυο λιμάνια) και των Φούρνων. 

Να εξασφαλιστεί η τακτική σύνδεση της Ικαρίας και των Φούρνων με τον Πειραιά σε πάγια βάση ανεξαρτήτως των σχεδιασμών των ακτοπλοϊκών εταιριών. Καλούμε το Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου να κινηθεί σε αυτή την κατεύθυνση, περνώντας μέτρα ταυτόχρονα για την αντικατάσταση του EUROPEAN EXPRESS και του ΜΥΤΙΛΗΝΗ  με σύγχρονα πλοία.

Αναμένοντας τις άμεσες ενέργειες του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου, καλούμε κατοίκους  – επαγγελματικούς φορείς – εργατικά σωματεία σε αγωνιστική ετοιμότητα, πιστεύοντας ότι δεν είναι δυνατόν να αφεθούμε μοιρολατρικά στις διαθέσεις των ακτοπλοϊκών εταιριών θυσιάζοντας στο βωμό των κερδών τους το μέλλον και την ύπαρξη του τόπου μας.

Για το Δημοτικό Συμβούλιο Ικαριας
Ο  Πρόεδρος
Λαρδάς Νικόλαος