ΟΜΙΛΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΑΜΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ Χ. ΒΑΡΔΙΚΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ με θέμα ημερήσιας διάταξης τη συζήτηση για τη λειτουργία και το έργο της Επιτροπής και την ενημέρωση, σύμφωνα με το άρθρο 36 παρ. 5 του Κανονισμού της Βουλής, από την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, σχετικά με τη ναυτική εκπαίδευση (Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2011)
Στα δικά μου χρόνια, στα δικά μου μέρη ένα 30% με 40%, όταν τελείωναν το γυμνάσιο τότε, το λύκειο σήμερα, πήγαιναν στη θάλασσα ως καπεταναίοι, μηχανικοί, ασυρματιστές. Καμιά φορά ένας μεγαλύτερος αριθμός πήγαινε στη θάλασσα κατευθείαν από το δημοτικό. Σήμερα δεν ισχύει το ίδιο και δεν ισχύει για δύο λόγους: ο ένας λόγος είναι γιατί το ναυτικό επάγγελμα είναι σκληρό και ο άλλος γιατί ο τρόπος ζωής των νεοελλήνων τις τελευταίες δεκαετίες έφερε την άποψη ότι ο έφηβος τακτοποιείται μόνο όταν πάει στο δημόσιο. Σήμερα που το δημόσιο μειώνεται - εδώ ισχύει το ρητό ουδέν κακό αμιγές καλού - πιστεύω ότι θα υπάρξει ξανά ροή προς τη θάλασσα, γιατί ο Έλληνας το έχει στο DNA του.
Θέλω να ρωτήσω και παράλληλα η ερώτησή μου αποτελεί και πρόταση: Είναι προετοιμασμένο το Υπουργείο, το κράτος, έτσι, ώστε να δεχθεί αυτή τη ροή, που θα αυξηθεί; Δεύτερον, συμβάλλουν καθόλου οι εφοπλιστές σε αυτή την προσπάθεια, γιατί σε τελική ανάλυση η εκπαίδευση τους αφορά; Τέλος, επειδή στα γραφεία μας υπάρχει μια πίεση από παιδιά που δεν επιτυγχάνουν από τις πανελλήνιες ή με το βαθμό του απολυτηρίου τους να εισαχθούν σε παρόμοιες σχολές - σε συνδυασμό και με το ότι πολλοί εγκαταλείπουν, όπως είπατε και εσείς, τις σχολές αυτές στο μέσο των σπουδών - υπάρχει πρόβλεψη, ώστε να εισάγονται περισσότεροι κάθε χρόνο, για να καλύπτουν αυτές τις απώλειες;