Ο σημαντικός Έλληνας σκηνοθέτης, λίγο πριν μεταβεί στην Ικαρία για να προετοιμάσει την ταινία του, μιλά στο ikariamag για το νέο του έργο, το νησί, τους ανθρώπους του αλλά και τη ζωή του.
Συνέντευξη στον Κωνσταντίνο Βατούγιο.
Τον συνάντησα αρχές Αυγούστου στην υπέροχη πλατεία της Ακαμάτρας, να κάθεται σε ένα τραπέζι με μια μεγάλη παρέα. Είχα διαβάσει για το σχέδιο του να γυρίσει τη νέα του ταινία στην Ικαρία, όμως η θέληση μου να γνωρίσω τον δημιουργό μιας εκ των αγαπημένων μου ταινιών, των «Απέναντι», κρατούσε πριν ο Γιώργος Πανουσόπουλος βάλει μπρος... για «την χώρα όπου κανείς δεν ήξερε να κλαίει».
Ο Γιώργος Πανουσόπουλος
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος, διευθυντής φωτογραφίας, ένας ξεχωριστός κινηματογραφιστής με σπουδαίο έργο τόσο στο cinema όσο και στη διαφήμιση, ο Γιώργος Πανουσόπουλος μάς έχει χαρίσει δουλειές όπως «Οι απέναντι», «Μ’αγαπάς;» «Ταξίδι του μέλιτος», «Τεστοστερόνη», «Μανία», «Ελεύθερη κατάδυση» και πολλά ακόμα.
Η συνάντηση
Τα έφερε έτσι ... η μοίρα και βρεθήκαμε οι 2 μας στο σπίτι του στην Παιανία λίγες εβδομάδες μετα. Και είχε φροντίσει όχι μόνο να έχω διαβάσει το σενάριο της νέας του ταινίας αλλά και ο ίδιος να έχει περάσει και τα 2 βιβλία των ελεύθερων πτήσεων. Χάρηκα πολύ για τα καλά του λόγια αλλά και για όσα έχει αντιληφθεί πίσω από όλη αυτή την προσπάθεια μας.
Η ταινία
«Στη χώρα που κανείς δεν ήξερε να κλαίει» θα ονομάζεται η νέα του ταινία, τα γυρίσματα της οποίας ξεκινούν σε έναν περίπου χρόνο και για την προετοιμασία των οποίων, ο Γιώργος Πανουσόπουλος μεταβαίνει αυτές τις ημέρες στην Ικαρία όπου για το επόμενο διάστημα θα ασχοληθεί με τα μέρη και τους ανθρώπους που θα μπουν στα πλάνα του. Σχετική προεργασία φυσικά έχει ήδη γίνει, όμως τώρα θα έχει περισσότερο χρόνο να βρει τα όσα ψάχνει αλλά και τα όσα του έχει εμπνεύση η Ικαρία. Για το στόρι δε θα σας πούμε περισσότερα, πέρα από το ότι το «φανταστικό» και ιδιαίτερο αυτό νησί στο οποίο εκτυλίσσεται η ταινία, το «Αρμενάκι» μπαίνει σε ένα τεστ αξιολόγησης για να ελεγχθεί κατά πόσο του αξίζουν οι... επενδύσεις. Τα όσα ακολουθούν, συμβατά της ικαριακής ιδιοσυγκρασίας, αναδεικνύουν τον σουρεαλισμό, το χιούμορ και το ευτράπελο της σύγχρονης πραγματικότητας, με το ερωτικό βλέμμα του δημιουργού φυσικά παρόν και σε αυτή την ιστορία.
Η Ικαρία και οι άνθρωποι της
Γιατί διάλεξε την Ικαρία; Δηλώνει πως αυτόν τον τρόπο ζωής που έχει συναντήσει στο νησί, όπως και τον τρόπο που οι Ικαριώτες αντιμετωπίζουν το φαινόμενο της ζωής αλλά και τους συνανθρώπους τους, δεν τα έχει συναντήσει πουθενά. Έχοντας «επισκεφτεί» το νησί πολύ μικρός, με τον εξόριστο πατέρα του, το συναντά χρόνια μετά και του αποκαλύπτεται μία γνησιότητα αλλιώτική, που τον εμπνέει και θέλει να αιμοδοτήσει τα πρόσωπα και τις καταστάσεις τις νέας του ταινίας.
Η κουβέντα
Είπαμε πολλά, για τη διαφήμιση, την πολιτική, την τέχνη, τον Άκη Πάνου (ο τίτλος «Στη χώρα που κανείς δεν ήξερε να κλαίει» είναι στίχος από τραγούδι του), αλλά και τα μελλοντικά σχέδια του. Θα είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον να καταγραφούν κάποια από αυτά, όμως επικεντρωθήκαμε στα της ταινίας, τουλάχιστον στο παρόν άρθρο.
Το καταλαβαίνεις όταν συναντάς έναν άνθρωπο «ζωντανό». Από το βλέμμα του, τις παύσεις του, τα σημεία που εστιάζει ο λόγος του. Η ελεύθερη σκέψη και έκφραση του, κάτι που τον χαρακτηρίζει άλλωστε και στις ταινίες του, παραμένει μακριά από ιδεοληψίες και καθηλώσεις. Και αυτό είναι κάτι που ταιριάζει στα γούστα τόσο του περιοδικού μας όσο και στα δικά μου.
Μακριά από μεγάλα λόγια, απονομές τίτλων σε ανθρώπους και τσιτάτους χαρακτηρισμούς μιλώντας στο όνομα του συνόλου, ο Γιώργος Πανουσόπουλος με έχει αγγίξει τόσο με τις ταινίες του όσο απόλαυσα τη γνωριμία και τη συζήτηση μαζί του.
Και τον ευχαριστώ για όλα.
ikariamag.gr|από, για και με αφορμή την Ικαριά!
Ακολουθήστε μας σε twitter και Facebook