Την αναστολή των απεργιακών τους κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι ναυτεργάτες, μετά την τρίωρη θυελλώδη συνεδρίαση που είχαν. Κανονικά θα εκτελούνται από τις 6 το πρωί της Τετάρτης τα δρομολόγια των πλοίων. «Οι απαντήσεις που δόθηκαν δεν παρέχουν τις αναμενόμενες λύσεις. Επιφυλασσόμαστε να επανεκτιμήσουμε τη στάση μας», ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. «Δώσαμε γραπτές απαντήσεις σε όλα τα θέματα», υποστήριξε η υπουργός Ανάπτυξης Άννα Διαμαντοπούλου.
Κατά την συνεδρίαση της ΠΝΟ - η οποία διεκόπη πολλές φορές εξαιτίας των διαφωνιών που υπήρχαν για τη στάση που θα τηρούσαν οι ναυτεργάτες - εννέα ψήφισαν κατά της συνέχισης της απεργίας, πέντε υπέρ και ένας λευκό.
Νωρίτερα, σε μια προσπάθεια να βρεθεί συμβιβαστική λύση προκειμένου οι ναυτεργάτες να μην προχωρήσουν σε νέα 48ωρη απεργία, η υπουργός Ανάπτυξης και Ναυτιλίας Αννα Διαμαντοπούλου και ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κουτρουμάνης είχαν συναντηθεί με τα μέλη της εκτελεστικής επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).
Η ΠΝΟ σε ανακοίνωσή της μετά την συνεδρίαση αναφέρει: «Οι υπουργοί τοποθετήθηκαν εγγράφως στα περισσότερα από τα αιτήματα της Ομοσπονδίας, πλην όμως, οι απαντήσεις που δόθηκαν, εκτιμήθηκαν από τη Διοίκηση ότι δεν παρέχουν τις αναμενόμενες λύσεις στα δίκαια αιτήματα των ναυτεργατών.
«Η Διοίκηση της ΠΝΟ, εφόσον οι εξελίξεις που θα ακολουθήσουν δεν συμβάλουν θετικά στην επίλυση των αιτημάτων της, επιφυλάσσεται να επανεκτιμήσει τη στάση της».
Η υπουργός Ανάπτυξης, από την πλευρά της, χαρακτήρισε ουσιαστική τη συζήτηση με τους ναυτεργάτες και είπε: «Παρουσιάσαμε σήμερα στα αιτήματα της ΠΝΟ έναν πίνακα με γραπτές απαντήσεις σε όλα τα θέματα, μετά από συνεργασία τεσσάρων συναρμοδίων υπουργείων».
Έμφαση από πλευράς κυβέρνησης δόθηκε στην ιδιαιτερότητα του ναυτικού επαγγέλματος, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε περισσότερο πίσω όσον αφορά δεσμεύσεις οι οποίες έχουν περάσει από τη Βουλή, τόνισε η υπουργός και υπογράμμισε ότι δεν μπορεί να γίνει καμία εξαίρεση για πράγματα που έχουν γίνει και αφορούν και όλα τα υπόλοιπα ταμεία ασφάλισης και παροχής υπηρεσιών υγείας των Ελλήνων.
Πηγές ανέφεραν ότι στόχος της κυβέρνησης είναι όλα τα ταμεία εφόσον χρηματοδοτούνται από το Δημόσιο να μπουν στην ίδια λογική όσον αφορά τις υπηρεσίες και αυτό θα πρέπει να γίνει χωρίς εξαιρέσεις.
Τονίζεται, επίσης, ότι με την εποπτεία του ΝΑΤ από το υπουργείο Εργασίας και του Οίκου Ναύτου από τον ΕΟΠΥΥ θα υπάρχει καλύτερος έλεγχος των δαπανών και καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο ΝΑΤ έχει να καταρτιστεί ισολογισμός από το 2003, ενώ σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ανέρχονται οι οφειλές εφοπλιστών προς το ταμείο.
Η διοίκηση της ΠΝΟ ζητούσε να αρθεί άμεσα το μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης των ελλήνων ναυτεργατών, να υπογραφούν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας για το 2012, να διατηρηθεί το καμποτάζ στην ακτοπλοΐα, να συνεχιστεί η χρηματοδότηση του ΝΑΤ από τον κρατικό προϋπολογισμό και να διατηρηθεί η αυτοτέλεια του Οίκου Ναύτη και του ειδικού λογαριασμού των οικογενειακών επιδομάτων ναυτικών (ΕΛΟΕΝ).
Ζητούσε, επίσης, να ιδρυθεί ειδικό ταμείο ανεργίας για τους έλληνες ναυτικούς, να μην καταργηθεί το γραφείο ευρέσεως ναυτικής εργασίας και να μην ενταχθεί στον ΟΑΕΔ.
'Εκκληση προς τους ναυτεργάτες να μην παρατείνουν την απεργία τους για δεύτερο 48ωρο έκαναν οι αγρότες της Κρήτης και φορείς του εμπορικού κόσμου.
Οι επιχειρήσεις και οι εξαγωγές δεν μπορεί να είναι όμηροι των κινητοποιήσεων, επισήμανε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς (ΣΒΑΠ) Δημήτρης Μαθιός.
Στις κινητοποιήσεις των ναυτεργατών συμμετείχαν και τα πληρώματα στα ρυμουλκά, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί πρόβλημα στις προσεγγίσεις εμπορικών πλοίων, αλλά και κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια.