Την 23η Απριλίου 2014 τέθηκε διεθνώς σε ισχύ το Πρωτόκολλο του 2002 στη Διεθνή Σύμβαση των Αθηνών του 1974 σχετικά με τη Θαλάσσια Μεταφορά Επιβατών και των Αποσκευών τους. Σύμφωνα με πρόσφατα επίσημα στοιχεία του ΙΜΟ, το Πρωτόκολλο του 2002 στη Δ.Σ. Αθηνών 1974 είχε, έως την 16.05.2014, κυρωθεί από 17 Κράτη - Μέλη του ΙΜΟ (33,85% της παγκόσμιας χωρητικότητας).
Δεν πρόκειται για μείωση των επιδοτήσεων αλλά για εξορθολογισμό του δικτύου των άγονων γραμμών, υποστηρίζει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλης, σχολιάζοντας δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για μείωση του προϋπολογισμού κατά 3,6% το 2014, από τα 83 εκατ. ευρώ, στα 79 εκατ. ευρώ.
Η ηγετική θέση της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην παγκόσμια αγορά, αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας και η συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία μπορεί να οδηγήσει τη χώρα, στην έξοδο από την κρίση, επισημαίνει ειδική μελέτη του Ινστιτούτου Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
Με την υπ. αριθμ. πρωτ. Υ207/2012 απόφαση του Πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά μετά από εισήγηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστή Μουσουρούλη αίρεται η πολιτική κινητοποίηση των πληρωμάτων των δρομολογημένων Επιβατηγών, Επιβατηγών Οχηματαγωγών και Φορτηγών Οχηματαγωγών πλοίων του Εμπορικού Ναυτικού που είχε επιβληθεί με την υπ’ αριθμ. Υ290/29-11-2010 απόφαση.
Ολοκληρώθηκε την Κυριακή ο διεθνής αγώνας κλασικών ιστιοφόρων και παραδοσιακών καϊκιών που διοργανώθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά από τις 21 έως τις 24 Ιουνίου στις Σπέτσες. Το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας, «ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ» συμμετείχε στις εκδηλώσεις που πλαισίωσαν τους αγώνες, με σκοπό την προώθηση της αειφόρου ναυσιπλοΐας (Eco-Navigation) και τη μετάδοση ενός διττού μηνύματος: