Έρευνα του ikariamag για το κλείσιμο της ΔΟΥ Ικαρίας

Η ειδική επιτροπή που συστάθηκε για να επεξεργαστεί και να σχολιάσει το σχέδιο ενοποίησης των ΔΟΥ, δημοσίευσε ένα πόρισμα στις 30 Σεπτεμβρίου 2012. Στην επιτροπή συμμετείχαν 11 φυσικά πρόσωπα, ενώ άλλα 36 «στήριξαν» το έργο της! Κλήθηκαν και έπρεπε να καταλήξουν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Χρειάστηκαν 1 μόνο εβδομάδα για τις ΔΟΥ που ενοποιούνται αμέσως και 3 μόλις βδομάδες για εκείνες που θα ενοποιηθούν σε επόμενο στάδιο! Πρόλαβαν να δουν μέχρι και κατόψεις των κτιρίων που θα υποδεχτούν το επιπλέον προσωπικό για να καταφέρουν να το στριμώξουν! Δεν πρόλαβαν όμως να δουν σ’ ένα χάρτη τις θέσεις και τις αποστάσεις των νησιών! Προφανώς γι αυτούς το Αιγαίο είναι κάτι σαν τη Θεσσαλία.

Όσον αφορά στη ΔΟΥ Αγίου Κηρύκου, τα στοιχεία που περιλαμβάνει το πόρισμα  προκαλούν οργή και αγανάκτηση. Σ’ αυτήν εργάζονται 7 υπάλληλοι  και τα έσοδά της είναι περίπου 6,5 εκατομμύρια ευρώ. Το μηνιαίο κόστος είναι 404 € για λειτουργικά έξοδα (ρεύμα, τηλέφωνο, ύδρευση, θέρμανση), ενώ ο προϊστάμενος παίρνει 250 € ως επίδομα θέσης ευθύνης. Δηλαδή το όφελος ενοποίησης με τη ΔΟΥ Σάμου είναι μόνο 654 € μηνιαίως.

Τα φωτεινά μυαλά που συνέταξαν και κατέληξαν στο πόρισμα δεν επιθυμούν να μας αφήσουν ξεκρέμαστους. Έχουν την καλή πρόθεση να αφήσουν πίσω από το λουκέτο ένα Γραφείο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) στον Άγιο Κήρυκο με την προϋπόθεση της δωρεάν παραχώρησης χώρου από το Υπουργείο Εσωτερικών, δηλαδή από το δήμο. Το γραφείο αυτό, εάν και εφόσον λειτουργήσει, θα μοιάζει σαν το αγροτικό ιατρείο στο Καρκινάγρι. Θα υπάρχει χωρίς να μπορεί να εξυπηρετήσει ουσιαστικά τους φορολογούμενους μέχρι το νέο TAXIS που σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί και να στηθεί. Μόνο τότε (πιθανόν σε 2 χρόνια) θα είναι σε θέση να καλύψει μέρος των αναγκών και των συναλλαγών μας.

Να σημειώσουμε εδώ ότι με τη ΔΟΥ Αγίου Κηρύκου συναλλάσσονται 10.784 πολίτες. Αρκεί να υπολογίσουμε ένα μόνο ταξίδι ετησίως αυτών των ανθρώπων μέχρι τη Σάμο και τη ΔΟΥ Σάμου για να μείνουμε με ένα μεγάλο και αναπάντητο ερώτημα: Η κυβέρνηση κλείνει την εφορία μας για 8.000€ ενώ εμείς πρέπει να ξοδέψουμε τουλάχιστον 500.000 € το χρόνο. Καριώτες και Φουρνιώτες θα επιβαρυνθούν με επιπλέον έξοδα μετακίνησης (και ενδεχομένως διαμονής), θα ταλαιπωρηθούν, ενίοτε θα αποκλείονται στη Σάμο, θα χάσουν μεροκάματα. Δεν τολμάμε καν να κάνουμε υπολογισμό, έστω και πρόχειρο, για τα ταξίδια ελεύθερων επαγγελματιών και εμπόρων. Μιλάμε για κανονική αιμορραγία κεφαλαίου που στις παρούσες συνθήκες ακούγεται περισσότερο παρανοϊκή.

Με οδηγό τη βιασύνη και την προχειρότητα επιτροπής και Υπουργείου Οικονομικών, ζητήθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών να διερευνήσει ποιοι από τους ΟΤΑ των ενδιαφερόμενων περιοχών μπορούν να αναλάβουν τη στέγαση και το κόστος των Κέντρων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων. Το ερώτημα, με ημερομηνία 11 Οκτωβρίου 2012, απαιτούσε απάντηση μέχρι τις 15 του ίδιου μήνα.

Στο ομολογουμένως στενό χρονικό περιθώριο απάντησε και ο Δήμος Ικαρίας. Μόνο που κατάφερε να τραβήξει το σκοινί προς την αντίθετη κατεύθυνση. Ο Δήμος Ικαρίας ενημέρωσε την ίδια μέρα ότι μπορεί να φιλοξενήσει το ΚΕΦ και να καλύψει τα λειτουργικά του έξοδα. Την επόμενη μέρα (16/10) θυμήθηκε την περσινή του απόφαση και απάντησε εκ νέου στο υπουργείο ότι κρίνει απαραίτητο να μην κλείσει η εφορία όπως είχε εκφραστεί ομόφωνα με σχετικό ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου στις 30/6/2011. Τα δύο έγγραφα, με διαφορά μίας μέρας, έχουν τον ίδιο αριθμό πρωτοκόλλου κι αυτό μας βάζει σε υποψίες. Μάλλον θέλησαν να διορθώσουν την γκάφα αντικαθιστώντας το πρώτο με το δεύτερο. Παρόλα αυτά, το υπουργείο, ενώ ζήτησε μία εσπευσμένη απάντηση, έχει στα χέρια του δύο! Πρέπει να είναι ο μοναδικός ΟΤΑ στην Ελλάδα που απάντησε…εις διπλούν! 

Μία ακόμη παράμετρος που πρέπει να αναφερθεί είναι τα σχόλια και η συμπάθεια που εκφράζουν οι Καριώτες προς τους υπαλλήλους της ΔΟΥ για τις επικείμενες μεταθέσεις τους και τις ανατροπές στον οικογενειακό προγραμματισμό τους. Το προσωπικό θα ξεσπιτωθεί αλλά λίγοι έχουν συνειδητοποιήσει το μέγεθος του προβλήματος που αφορά στους ίδιους. Η επαναλαμβανόμενη και πολυμέτωπη φορολόγηση, η επιβολή προστίμων οδηγεί σχεδόν όλους τους φορολογούμενους στη ΔΟΥ για ρύθμιση οφειλών και πληρωμή δόσεων.

Στο δημοτικό συμβούλιο της προηγούμενης Τετάρτης (24/10) αποφασίστηκε η σύσταση επιτροπής (σύμβουλοι των τριών παρατάξεων, εκπρόσωπος εργαζομένων της ΔΟΥ Αγίου Κηρύκου, εκπρόσωπος εμπορικού συλλόγου, εκπρόσωπος των λογιστών) με σκοπό να αποφασίσουν τη δράση και τις κινητοποιήσεις σε τοπικό επίπεδο αλλά και σε συνεργασία με τα υπόλοιπα νησιά που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα. Ήδη έχει προγραμματιστεί κατάληψη των περισσοτέρων υπό κατάργηση ΔΟΥ για τις 29, 30 & 31 Οκτωβρίου.

Μέχρι σήμερα μόνο ο εμπορικός σύλλογος συνεδρίασε, εξέλεξε τον αντιπρόσωπό του για την επιτροπή και αποφάσισε κατάληψη της ΔΟΥ Αγίου Κηρύκου την Τρίτη 30, από τις 8.00 ως τις 11.00 το πρωί. Έκρινε, σοφά, ότι δεν είναι δυνατόν να προχωρήσει σε τριήμερη κατάληψη χωρίς να υπάρχει το χρονικό περιθώριο να ειδοποιηθούν εγκαίρως οι πολίτες, ειδικά στο τέλος του μήνα που υπάρχει αυξημένη κίνηση και καταληκτικές ημερομηνίες για τους περισσότερους επαγγελματίες.

Ήδη έχει δημοσιευτεί στις 19 Οκτωβρίου (ΦΕΚ 2828) η απόφαση αναστολής λειτουργίας. Αν δε γίνει γρήγορα μία οργανωμένη και συντονισμένη κινητοποίηση με την ελπίδα ακύρωσης της απόφασης, τότε από τις 14 Ιανουαρίου 2013 μένουμε χωρίς εφορία.

ikariamag.gr|από, για και με αφορμή την Ικαριά!
Ακολουθήστε μας σε twitter και Facebook