Την Τρίτη 31.10.2012 πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Οικονομικών σύσκεψη με τη συμμετοχή Δημάρχων από όλο το Αιγαίο, φορέων και αντιπροσωπείας των εφοριακών στην οποία παραστάθηκαν ο Υπουργός Οικονομικών κ. Ι. Στουρνάρας, ο Υπουργός Εργασίας κ. Ι. Βρούτσης και ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων κ. Χ. Θεοχάρης. Στη σύσκεψη παραβρέθηκε ο Δήμαρχος Ικαρίας Χ. Σταυρινάδης συνοδεία πολυμελούς αντιπροσωπείας φορέων του νησιού, ο οποίος και μετέφερε αναλυτικά τις επιπτώσεις από το κλείσιμο της ΔΟΥ Αγίου Κηρύκου, ενώ ανέλυσε τεκμηριωμένα την απουσία οποιουδήποτε οφέλους για την κεντρική διοίκηση. Στη συνέχεια οι υπηρεσιακοί φορείς περιέγραψαν τις σχεδιαζόμενες αλλαγές σε επίπεδο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και απλούστευσης των φορολογικών διαδικασιών, οι οποίες κατά την άποψή τους θα καταστήσουν τα κέντρα εξυπηρέτησης φορολογικών υποθέσεων επαρκή για τις ανάγκες του πολίτη και δεν θα χρειάζεται η μετάβαση στη Σάμο. Δεσμεύτηκαν ότι θα αναστείλουν την συγχώνευση των εφοριών σε περίπτωση, που διαπιστώσουν ότι είναι απαραίτητες οι μεταβάσεις φορολογούμενων από ένα νησί στην έδρα της εκάστοτε εφορίας και θα δώσουν ad hoc λύσεις, όπου είναι αναγκαίο. Για τους υπαλλήλους της ΔΟΥ Αγίου Κηρύκου δεσμεύτηκαν ότι δεν θα μετακινηθούν εκτός Ικαρίας.
Μετά την συνάντηση οι Δήμαρχοι συνεδρίασαν μέσω του συντονιστικού οργάνου νησιωτικών δήμων, όπου και αποφάσισαν να κάνουν δεκτή την εισήγηση του νομικού συμβούλου του Δήμου Ικαρίας κ. Ζαχαρία Κεσσέ και να προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την ακύρωση και την αναστολή των Υπουργικών Αποφάσεων του Υπουργού Οικονομικών με αριθμό Δ6Α1144680 ΕΞ2012, Δ6Α1144678 ΕΞ2012 και Δ6Α1144729 ΕΞ2012, που δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 19.10.2012 αλλά και κατά των Δ6Α1130258 ΕΞ2012 και Δ6Α1130258 ΕΞ 2012, που δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 20.9.2012. Μάλιστα ο Δήμος Ικαρίας ανέλαβε να συντάξει όλα τα απαραίτητα έγγραφα και να τα διαβιβάσει σε όλα τα κατά τόπους δημοτικά συμβούλια των νησιωτικών Δήμων αυθημερόν.
Την 1.11.2012 στην Αθήνα δόθηκε συνέντευξη τύπου της συντονιστικής επιτροπής, όπου ο Δήμαρχος Ικαρίας εξήγησε ότι κανείς δεν είναι ενάντια στην ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των φορολογούμενων και στην απλούστευση των φορολογικών διαδικασιών αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να καταργηθούν οι υπάρχουσες δομές προτού εξακριβωθεί, ότι το νέο σύστημα φορολογικής εξυπηρέτησης λειτουργεί με τέτοιο τρόπο, που δεν απαιτεί την μετακίνηση των πολιτών από το ένα νησί στο άλλο. Επισήμανε δε ότι τα ίδια τα αρμόδια όργανα των εργαζόμενων στις εφορίες αναγνωρίζουν ότι χρειάζεται μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι να οργανωθούν και να λειτουργήσουν αρμονικά τα νέα συστήματα, προδικάζοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν θα είναι έτοιμα τον προσεχή Ιανουάριο, που έχει προγραμματιστεί η αναστολή λειτουργίας των εφοριών. Τόνισε επίσης ότι οι ενέργειες του Υπουργείου Οικονομικών έρχονται σε αντίθεση με την συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της νησιωτικότητας και της ισότητας των πολιτών. Στη συνέχεια το συντονιστικό όργανο επισκέφτηκε το Ελληνικό Κοινοβούλιο, όπου και ενημέρωσε αντιπροσωπείες κομμάτων για το οξύτατο πρόβλημα την κατάργησης των εφοριών και ζήτησε την συμπαράστασή τους.