Αστέρες του Χόλυγουντ στην υπηρεσία του ελληνικού τουρισμού

Πρόσφατα διαβάσαμε ότι επιθυμία της κυβέρνησης είναι να επιλεγούν κινηματογραφικοί αστέρες για να γίνουν πρεσβευτές του ελληνικού τουρισμού. Μεγάλα ονόματα του Χόλυγουντ, ελληνικής καταγωγής, θεωρούνται ότι θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη δημιουργία μίας αποτελεσματικής και κυρίως ανέξοδης διαφήμισης, σε αυτή την δύσκολη για την χώρα μας περίοδο.

Μία τέτοια καμπάνια, σύμφωνα πάντα με τα σχετικά δημοσιεύματα, θα μπορούσε να γίνει με την προβολή των επισκέψεων των «αστέρων» στην χώρα μας, με συνεντεύξεις τους, στις οποίες να αναφέρονται σε αυτήν πιθανώς για κάποιες μελλοντικές διακοπές ή ακόμα και γυρίσματα, καθώς και με δημιουργία ταινιών με θέματα ελληνικά ή έστω προβολή ελληνικών στοιχείων.

Ανάλογο μοντέλο διαφήμισης έχουν ήδη χρησιμοποιήσει η Ισπανία και η Τουρκία με μεγάλη επιτυχία, καθώς είδαν τις αφίξεις των τουριστών, και κατά συνέπεια τα έσοδά τους, να αυξάνονται κατακόρυφα.

Η απλή όμως αντιγραφή μίας τέτοια πρακτικής, δεν αρκεί, για να έχει και η χώρα μας τα ίδια θετικά αποτελέσματα.

Αρχικά, θα πρέπει όντως η καμπάνια να είναι ανέξοδη, καθώς, ήδη τα χρέη του ΕΟΤ, για διαφημίσεις σε ξένα έντυπα, αγγίζουν το ποσό των 150 εκατ. €. Συνεπώς, δεν υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω δαπάνες.

Έπειτα, μία όμορφη διαφήμιση είναι μόνο η πρώτη εικόνα που λαμβάνει ο δέκτης. Αμέσως μετά ξεκινάει η πραγματικότητα, η οποία θα πρέπει να συμβαδίζει σε ποιότητα για να κρατήσει τον τουρίστα.

Η όλη προσπάθεια δηλαδή, δεν πρέπει να σταματάει στις αφίξεις των τουριστών αλλά να επεκτείνεται στην καλή διαμονή και εξυπηρέτησή τους. Θα πρέπει να παρέχουμε στους τουρίστες καλές υπηρεσίες και προπαντός, φυσιολογικές τιμές. Να σεβόμαστε τον τουρίστα, να θέλουμε να περάσει όμορφα, να μιλήσει πιθανώς σε τρίτους για εμάς, και να επιλέξει να ξαναέρθει και αυτός, αλλά και άλλοι στον τόπο μας.

Ένας δυσαρεστημένος επισκέπτης, δεν είναι ένας, αριθμητικά, αλλά ίσως άλλοι δέκα, οι δέκα στους οποίους θα περιγράψει τις άσχημες εμπειρίες του στο νησί μας. Κάποιους από αυτούς σίγουρα θα τους αποτρέψει από το να επισκεφτούν τον τόπο μας.

Για το λόγο αυτό λοιπόν, η προσπάθεια μας θα πρέπει να είναι διαρκής, να δημιουργεί προοπτικές, να στοχεύει στη διατήρηση μίας συνεχούς ροής επισκεπτών στη χώρα μας. Οτιδήποτε άλλο είναι πρόχειρες λύσεις χωρίς ουσιαστικά μακροχρόνια αποτελέσματα.

Μόνικα Μάγγουρα
monika@ikariamag.gr

photo: HomeboyMediaNews

ikariastore banner

ikariaki-agora.gr