Εξακολουθεί να προχωράει με ρυθμούς χελώνας το έργο «Οδικό Δίκτυο Ικαρίας-Δρόμος Κάλαμος-Νας», παρά το γεγονός ότι πέρσι -για πρώτη φορά μετά την δημοπράτηση του (2006)- για το συγκεκριμένο έργο εγγράφηκε πίστωση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με σημαντικό ετήσιο ποσό ύψους 2.400.000 ευρώ.
Το ποσό αυτό αρχικά θεωρήθηκε κρίσιμο, αφ’ ενός διότι ήταν αρκετό για να υποστηρίξει την εγκατάσταση και αποδοτική λειτουργία ενός εργοταξίου στην περιοχή και αφ’ ετέρου διότι πλησίαζε το κόστος των εργασιών που μπορούσε να πετύχει ένα τέτοιο συνεργείο δουλεύοντας με ικανοποιητικούς ρυθμούς ολόκληρο το 2009. Σήμερα όλοι μιλούν για άδεια ταμεία και τα χωματουργικά συνεργεία που εργάζονται αυτή τη στιγμή στην περιοχή, πιθανόν σύντομα να πάψουν των εργασιών λόγω ελλιπούς χρηματοδότησης.
Σημειώνεται, ωστόσο, ότι με απόφαση που υπέγραψε προ ημερών η Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου κ. Σοφία Θεολογίτου, εγκρίθηκαν χρηματοδοτήσεις ύψους 1.023.197,70 ευρώ για έργα και μελέτες στα νησιά του Βορείου Αιγαίου ανάμεσα στα οποία ήταν και το οδικό δίκτυο Ικαρίας Κάλαμος-Νας, ποσού 126.390,95 ευρώ.
Εν τω μεταξύ, δεν παύουν να παραμένουν πολλά τα ερωτηματικά για τον τρόπο που τα παραπάνω αναφερόμενα κρατικά χρήματα απορροφώνται από τους εργολάβους αλλά και για τους ρυθμούς οι υπεργολάβοι και ανάδοχοι εργάστηκαν τα προηγούμενα χρόνια που δεν εγγράφονταν χρήματα στον ετήσιο κρατικό προϋπολογισμό.
Επιστολή Βουλευτή Σάμου Π. Βαρδίκου
Στην από 11/2/2010 επιστολή του προς τον Υφυπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας σχετικά με το δρόμο Κάλαμος – Νας, ο βουλευτής Σάμου κ. Βαρδίκος μοιάζει να «παρακαλεί» για την άμεση εξασφάλιση πιστώσεων για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου παραλιακού οδικού δικτύου.
Ειδικότερα, ο κ. Βαρδίκος περιγράφει πως το Καρκινάγρι –όπως όλοι γνωρίζουμε- είναι το μοναδικό ακόμη χωριό του νομού που για να το επισκεφτείς περνάς από χωματόδρομο, αναφέροντας ότι τα χρήματα που μέχρι στιγμής πιστώθηκαν από το κράτος για το έργο αυτό ήταν λιγοστά και δεν επέτρεψαν μέχρι τώρα την πρόοδο της κατασκευής του. Αναφέρει μάλιστα ότι για το έργο εκκρεμεί λογαριασμός 688.020,54€ περίπου από 14 Σεπτεμβρίου του 2009 και πως ο εργολάβος ζητά επιπλέον να απορροφήσει το 2010 2 εκ. ευρώ σε νέα πίστωση.
Νοτιοδυτική Ικαρία - Δρόμος: Κάλαμος – Νας
γράφει ο Κυριάκος Βατούγιος
Μετά από 40 σχεδόν χρόνια αγώνων, προσπαθειών, αποχής από τις κάλπες των κατοίκων της Νοτιοδυτικής Ικαρίας αλλά και συνεχών υποσχέσεων από την Πολιτεία, υπογράφτηκε τελικά στα τέλη του 2006 η σύμβαση κατασκευής του δρόμου «Κάλαμος – Νας», 18 περίπου χιλιομέτρων. Η σύμβαση αφορούσε διαπλάτυνση, τεχνικά έργα και ασφαλτόστρωση του υπάρχοντος χωματόδρομου και προέβλεπε αποπεράτωση του έργου σε 730 ημέρες (2 χρόνια).
Δυστυχώς, αν και έχουν περάσει 3 χρόνια, οι μόνες εργασίες που έχουν γίνει είναι κάποια χωματουργικά έργα διαπλάτυνσης σε ορισμένα τμήματα του δρόμου και έναρξη κατασκευής κάποιων τεχνικών έργων.
Πού οφείλεται όμως αυτή η κατάσταση; Κατά καιρούς περαστικοί πολιτικοί και άλλοι άσχετοι μας λένε ότι χρήματα εγγράφονται κάθε χρόνο στον κρατικό προϋπολογισμό σε πίστωση του παραπάνω έργου, αλλά ο εργολάβος και οι υπεργολάβοι του δεν δουλεύουν για να τα απορροφήσουν και ή χάνονται ή πηγαίνουν σε άλλα έργα άλλων Νομών. Αλλά αν αληθεύει αυτή η εκδοχή γιατί, κύριοι, δεν έχετε κηρύξει έκπτωτο τόσα χρόνια τον Ανάδοχο του έργου, με όλες τις γνωστές συνέπειες που προβλέπουν οι σχετικοί νόμοι; Αν έτσι έχουν τα πράγματα τότε νομίζουμε ότι θα πρέπει να ερευνηθεί όλο το θέμα από τις αρμόδιες εισαγγελικές Αρχές και μάλιστα επειγόντως.
Υπάρχει και άλλη εκδοχή όμως για την απαράδεκτη καθυστέρηση του έργου, και η οποία μάλλον είναι η πιο πιθανή. Τα προηγούμενα χρόνια δεν εγγράφονταν χρήματα στον ετήσιο κρατικό προϋπολογισμό σε πίστωση του έργου, με αποτέλεσμα ο Ανάδοχος απλά να υποαπασχολεί τους υπεργολάβους του και έτσι 3 χρόνια μετά την υπογραφή της Σύμβασης, το έργο να βρίσκεται σχεδόν στην αρχή.
Αν ισχύει η δεύτερη αυτή εκδοχή, τότε και πάλι υπεύθυνος είναι ο Ανάδοχος του έργου, ο οποίος θα έπρεπε να καταγγείλει την Σύμβαση διεκδικώντας από την Πολιτεία την οικονομική του ικανοποίηση για θετικές και αποθετικές ζημίες που υπέστη. Αυτό όμως δεν το έπραξε μέχρι σήμερα. Όπως και να έχουν τα πράγματα, εμείς περιμένουμε τις γραπτές απαντήσεις και πειστικές εξηγήσεις για τα παραπάνω, τόσο από την πλευρά των αρμοδίων κρατικών αρχών, όσο και από την πλευρά του Αναδόχου του έργου.