Τη στρατηγική της μετά την εξαγορά της Olympic Air παρουσίασε χθες η Aegean. Νέα δρομολόγια αλλά και… απολύσεις
Δεκαπέντε νέες γραμμές προς ισάριθμους προορισμούς του εξωτερικού, κίνητρα για επιβάτες των άγονων γραμμών και των μικρών νησιών, αλλά και απολύσεις προσωπικού, εκτός από πιλότους και αεροσυνοδούς, περιλαμβάνει ο προγραμματισμός του ομίλου τής Aegean για το 2014. Στην πρώτη συνέντευξη Τύπου μετά την εξαγορά της Olympic Air, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Ευτύχης Βασιλάκης και ο διευθύνων σύμβουλος Δημ. Γερογιάννης διευκρίνισαν ότι οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν να πετούν χωριστά με τα γνωστά σήματά τους, αλλά θα αποτελούν ενιαίο διοικητικό σύστημα που αναμένεται να ολοκληρωθεί σταδιακά μέσα σε 14 μήνες και να μειώσει τα έξοδα κατά 35 εκατ. ευρώ.
Οι επιβάτες των δύο εταιρειών ήδη εξυπηρετούνται από μία υπηρεσία παρ’όλο που διατηρούνται οι διαφορετικοί αριθμοί κλήσης, ενώ θα συγκεντρώνουν πόντους από μίλια ταξιδιού ανεξάρτητα από την εταιρεία που πετάνε.
Για το μεγάλο θέμα των πτήσεων εσωτερικού, ο Ευτ. Βασιλάκης διαβεβαίωσε ότι η συγχώνευση των δύο αεροπορικών εταιρειών δεν θα φέρει αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, ενώ προέβλεψε ότι σύντομα θα μπουν και νέοι «παίκτες» στα δρομολόγια εσωτερικού. Προανήγγειλε μέτρα για τα μικρά νησιά, που δεν προσδιόρισε, ενώ για τις άγονες γραμμές θεσπίζεται εισιτήριο 39 ευρώ, πολύ χαμηλότερο από αυτό που ορίζει η ΥΠΑ. Οι ανώτερες τιμές που προβλέπει η Υπηρεσία σήμερα είναι για την Κάρπαθο 92 ευρώ, για την Κάλυμνο 90, για την Πάρο 79 και για τα υπόλοιπα εφτά νησιά (Λέρο, Αστυπάλαια, Σκιάθο, Ικαρία, Νάξο, Σύρο, Ζάκυνθο, Κύθηρα και Μήλο) από 76 έως 56 ευρώ. Ειδικά όσοι ξεκινούν από αεροδρόμιο της άγονης γραμμής και συνεχίζουν προς το εξωτερικό με κάποια από τις δύο εταιρείες, δεν θα πληρώνουν εισιτήριο για το δρομολόγιο εσωτερικού. Στην αντίστροφη πτήση θα δίνουν 20 ευρώ.
Ο εκπρόσωπος της Aegean παραδέχτηκε ότι η εταιρεία παρουσιάζει καλύτερη εικόνα στα δρομολόγια εξωτερικού καταγράφοντας αύξηση 42% σε σχέση με το 2009, που στα περιφερειακά αεροδρόμια έφτασε το 80%. Προανήγγειλε απολύσεις σε υπηρεσίες υποστήριξης, σημειώνοντας ότι σε ένα χρόνο η εταιρεία θα διαθέτει 2.100 εργαζόμενους προφανώς λόγω της αύξησης των αεροσκαφών της κατά πέντε. Την επόμενη χρονιά προστίθενται πτήσεις προς Μπέρμιγχαμ, Μασσαλία, Νάντη, Ζυρίχη, Αμβούργο, Ανόβερο, Νυρεμβέργη και Πάφο, ενώ ετοιμάζονται για Αμπού Ντάμπι, σκανδιναβικές χώρες και βαλκανικές πρωτεύουσες. Συνολικά θα καλυφθούν 250 δρομολόγια, έναντι 209 φέτος, από τα οποία τα 205 αφορούν προορισμούς του εξωτερικού.
Της Χαράς Τζαναβάρα
efsyn.gr