ΥΠΑ: Όφελος 36 εκατ. ευρώ ετησίως για το ελληνικό Δημόσιο από τις άγονες αεροπορικές γραμμές

Όφελος 36 εκατ. ευρώ ετησίως θα έχει το ελληνικό Δημόσιο από τα αποτελέσματα του διαγωνισμού εκμετάλλευσης τακτικών αεροπορικών γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές), σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Συγκεκριμένα το συνολικό αντιστάθμισμα που θα καταβληθεί βάσει νέας διαγωνιστικής διαδικασίας ανέρχεται περίπου σε 9 εκατομμύρια ετησίως, έναντι 45 εκατομμυρίων ετησίως που καταβάλλονταν μέχρι σήμερα.

Πιο αναλυτικά αποτελέσματα για τις 28 αεροπορικές γραμμές:
Κατόπιν εκδήλωσης ενδιαφέροντος από αεροπορικές εταιρείες για εκμετάλλευση από 01/10/2016 έως 30/09/2020 χωρίς αποκλειστικότητα και χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα των ακόλουθων 8 εκατ. των 28 γραμμών: Αθήνα-Πάρος, Αθήνα-Ικαρία, Αθήνα-Κύθηρα, Αθήνα-Σκιάθος, Αθήνα-Ζάκυνθος, Αθήνα-Κάρπαθος, Θεσσαλονίκη-Χίος και Θεσσαλονίκη-Σάμος, η ανάθεση της εκμετάλλευσης των 20 τακτικών αεροπορικών γραμμών στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας από 1ης Οκτωβρίου 2016 μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2020, κατόπιν διενέργειας διαγωνιστικής διαδικασίας, κατακυρώθηκε ως ακολούθως:

1. Στην αεροπορική εταιρεία ASTRA AIRLINES οι γραμμές:
Αθήνα – Κάλυμνος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 1.377.270,66 ευρώ και Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 2.121.603,14 ευρώ.

2. Στην αεροπορική εταιρεία OLYMPIC AIR οι γραμμές:
Αθήνα – Λέρος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος, Αθήνα – Σκύρος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 1.894.712 ευρώ και Ρόδος – Καστελλόριζο έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 3.676.796 ευρώ.

Στην αεροπορική εταιρεία SKY EXPRESS οι γραμμές:
Αθήνα – Σύρος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος, Αθήνα – Αστυπάλαια έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 1.580.000 ευρώ, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 3.180.000 ευρώ.
Για τις κάτωθι γραμμές για τις οποίες δεν υπεβλήθησαν προσφορές ή δεν προέκυψε ανάθεση από τη διαγωνιστική διαδικασία, διενεργήθηκε διαδικασία διαπραγμάτευσης για την εκμετάλλευση των γραμμών από 01/10/2016 μέχρι 31/03/2017 ως ακολούθως:

Στην αεροπορική εταιρεία OLYMPIC AIR οι γραμμές:
Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 606.884 ευρώ
Ρόδος – Κως– Κάλυμνος-Λέρος-Αστυπάλαια έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 508.930 ευρώ Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 84.787 ευρώ, Θεσσαλονίκη –Σκύρος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 169.585 ευρώ.

Στην αεροπορική εταιρεία SKY EXPRESS οι γραμμές:
Αθήνα – Μήλος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος ευρώ,
Αθήνα – Νάξος χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος ευρώ,
Αθήνα – Σητεία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 82.953 ευρώ,
Ακτιο – Σητεία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 320.738 ευρώ,
Αλεξανδρούπολη – Σητεία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 320.782 ευρώ, Κέρκυρα – Ακτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 376.527 ευρώ.

Παράλληλα προκηρύχθηκε νέα διαγνωστική διαδικασία για την εκμετάλλευσή τους από 01/04/2017 έως 31/03/2021.

Για τη γραμμή Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά, για την οποία δεν υπεβλήθη προσφορά, τροποποιήθηκε η ισχύουσα μέχρι 31/08/2018 σύμβαση της εταιρείας ASTRA AIRLINES κατόπιν τροποποίησης ως προς το αντιστάθμισμα (660.000 ευρώ ετησίως).

enikonomia.gr