Ζητήματα ακτοπλοϊκής σύνδεσης Σάμου, Ικαρίας και Φούρνων με τον Πειραιά και άλλους προορισμούς
Κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα το νησί των Φούρνων του ν. Σάμου, έμεινε χωρίς επισκέπτες, αφού δεν υπήρξε από την εταιρεία Hellenic Seaways αναπλήρωση του δρομολογίου το οποίο δεν ολοκληρώθηκε λόγω απαγορευτικού απόπλου. Το ίδιο συνέβη και κατά το τριήμερο της Πρωτομαγιάς, αφήνοντας ανυποστήρικτο ακτοπλοϊκά το νησί. Ουσιαστικά το ένα εβδομαδιαίο δρομολόγιο, δεν επιτρέπει τον κανονικό ανεφοδιασμό του νησιού των 1500 κατοίκων.
Στο Λιμάνι Καρλοβασίου, Σάμου παραμένει αγκυροβολημένο και με βλάβη το πλοίο «Μυτιλήνη» της εταιρείας ΝΕΛ, με το πλήρωμά του να βρίσκεται σε επίσχεση εργασίας, αφού η εταιρεία δεν καταβάλει τους οφειλόμενους μισθούς , αν και το Υπουργείο έχει από την πλευρά του καταβάλει τα οφειλόμενα στην εταιρεία. Η συγκεκριμένη εταιρεία εν γένει αδυνατεί να ανταποκριθεί στα δρομολόγια, αφού όπως φαίνεται αντιμετωπίζει δομικά οικονομικά προβλήματα.
Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Σάμου σε επιστολή του της 8ης Μαΐου 2015, σας γνωστοποιεί ότι το πλοίο «Μύκονος» της εταιρείας Hellenic Seaways δεν φορτώνει στον Πειραιά όλα τα φορτηγά ψυγεία και ξηρού φορτίου που προορίζονται για τη Σάμο, γιατί δεν αρκεί η χωρητικότητα του πλοίου όταν το δρομολόγιο συνδυάζεται και με άλλα λιμάνια του Αιγαίου, προκαλώντας πολύ σοβαρά προβλήματα τροφοδοσίας . Να σημειώσουμε ότι ακόμα και σε βελτιωτικές κινήσεις από την πλευρά των εταιρειών που αφορούν την θερινή περίοδο, όπως για παράδειγμα, εκφράζονται στο πρόγραμμα που ανακοίνωσε η Hellenic , πάλι δεν λείπουν ανορθολογισμοί και παραδοξότητες. Για παράδειγμα, από τα (ευπρόσδεκτα) επτά εβδομαδιαίως δρομολόγια στον βόρειο λιμάνι του Ευδήλου, στην Ικαρία, μόνο τρία εξελίσσονται στο επίσης βόρειο και μεγαλύτερο λιμάνι Καρλοβασίου, στη Σάμο. Αν και πολύ συχνά το Υπουργείο δρα πυροσβεστικά και αποτελεσματικά είναι προφανές ότι χρειάζεται ένα κεντρικό θεσμικό και επιχειρησιακό εργαλείο, με το οποίο θα παρεμβαίνει ευλύγιστα και ακαριαία στα συνεχώς αναδυόμενα έκτακτα ή συνήθη προβλήματα.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) Πότε θα προχωρήσει το Υπουργείο στην ίδρυση του Δημόσιου Φορέα Θαλάσσιων Συγκοινωνιών και στην αναδιοργάνωση των Λιμενικών Ταμείων;
2) Πώς σκοπεύει το Υπουργείο να συνδέσει τις επιδοτούμενες γραμμές με τις εμπορικές, δηλαδή η κατάληψη επιδοτούμενου δρομολογίου να συνδεθεί με δεσμεύσεις και υποχρεώσεις των εταιρειών που αφορούν και τα υπόλοιπα δρομολόγιά τους;
Ο ερωτών Βουλευτής
Δημήτριος Σεβαστάκης