Υπό την αιγίδα του Φεστιβάλ Ικαρίας –Ικαριακά δρώμενα διεξήχθη το 2ο μουσικολογικό συνέδριο με θέμα του ο Ικαριώτικος χορός, η μουσική και τα πανηγύρια της Ικαρίας. Το συνέδριο έγινε στην αίθουσα παρουσιάσεων του Αρχαιολογικού Μουσείου στον Άγιο Κήρυκο στις 24 και 25 Ιουνίου και έλαβαν μέρος με τις εισηγήσεις τους γνωστοί μουσικολόγοι Δ. Θέμελης και Μ. Δραγούμης, ερευνητές – ιστορικοί Λ. Εμπειρίκος, Θ. Μωραίτης ο ειδικός στους παραδοσιακούς χορούς Γ. Λυκεσάς, οι νέοι μουσικολόγοι ερευνητές Λ. Πεφάνης, Σ. Φευγαλάς και η ερευνήτρια των Ικαριώτικων πανηγυριών κ. Μ. Μπαρέλη Γαγλία. Εκτός των εισηγητών το συνέδριο παρακολούθησαν αρκετός κόσμος από όλα τα μέρη της Ικαρίας αλλά και επισκέπτες της. Τις περισσότερες εισηγήσεις ακολούθησε διάλογος μεταξύ των ερευνητών και του κοινού που δείχνει όχι μόνο το μεγάλο ενδιαφέρον για τον Ικαριώτικο χορό την μουσική και τα πανηγύρια, όπως και τα πολλά προβλήματα που ακόμα απασχολούν τους ερευνητές όπως π.χ. η απαρχή τους Ικαριώτικου χορού και η μετέπειτα εξέλιξή του, η σχέση και η συγγένεια με τους άλλους παραδοσιακούς χορούς των νησιών του Αιγαίου και της γύρω περιοχής αλλά και ο εμπλουτισμός της μουσικής με μουσικά μοτίβα από άλλες περιοχές.
Όλα αυτά συζητήθηκαν λεπτομερώς π.χ. ο κ. Γ. Λυκεσάς παρουσίασε στοιχεία που ίσως δείχνουν ότι αρχικά ο Ικαριώτικος χορευότανε με τη συνοδεία τραγουδιών, αλλά αργότερα εξελίχθηκε σε καθαρά οργανικό χορό (συνοδεία βιολιών). Σε απάντηση άλλων ερωτήσεων συνέβαλαν οι επιπρόσθετες μουσικές καταγραφές σε πεντάγραμμο (παρτιτούρες) των ποικίλων μοτίβων και μελωδικών παραλλαγών του Ικαριώτικου χορού από παραδοσιακούς μουσικούς της Ικαρίας (Τσεπέρκας, Βατούγιος, Καραγιαννάκης, Λεριάδης, Παράλαιμος κ.α). Οι καταγραφές έγιναν και παρουσιάστηκαν από τους Μουσικολόγους κ.κ. Πεφάνη και Φευγάλα και συνοδεύτηκαν από μορφολογική, τροπική και υφολογική ανάλυση. Τέλος, πολύ σύντομα θα δημοσιευτούν τα πρακτικά του συνεδρίου με όλες τις εισηγήσεις και αργότερα θα εκδοθεί ένα τόμος με όλες τις καταγραφές σε πεντάγραμμο. Αξίζει να αναφέρουμε ότι αυτές οι καταγραφές είναι ο πιο αναγνωρισμένος και αποτελεσματικός τρόπος διάσωσης, μάθησης και εξάπλωσης μια μουσικής.