Υδατοδρόμιο στην Ικαρία; Γιατί όχι;

Στην σημερινή της έκδοση (11-2-2014) η «εφημερίδα των συντακτών» δημοσιεύει την τελική δημοσίευση στη «Διαύγεια» της απόφασης για ίδρυση υδατοδρομίων σε 11 (!!!!) περιοχές της Ελλάδας. Σε αυτές περιλαμβάνονται και μικρά νησιά όπως οι Παξοί και η Ερεικούσα. (Δείτε τη σχετική αναφορά στην i-efimerida.gr)

Απορίας άξιο είναι πως και απουσιάζει η Ικαρία (και η Σάμος) από αυτή την απόφαση με δεδομένη την πλημμελή έως ανύπαρκτη ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας με τον Πειραιά και τα άλλα σημαντικά λιμάνια.

Η σύνδεση των νησιών με υδροπλάνα είναι ένα παλιό θέμα που έχει απασχολήσει τις μικρές και μεγάλες κοινωνίες της πατρίδας μας, πολλές φορές, ενώ δεν  έχει παρθεί  μια σοβαρή απόφαση τουλάχιστον για το νησί μας. Η Ικαρία έχει το πλεονέκτημα «να βλέπει» δύο θάλασσες (βορρά – νότο), δηλαδή καθημερινά σε κάποια πλευρά του νησιού υπάρχει ήσυχη θάλασσα, κατάλληλη για προσέγγιση υδροπλάνου. Αν σε αυτά τα δεδομένα προσθέσουμε την ολοκλήρωση (σύντομα) των εργασιών επέκτασης του λιμενοβραχίονα Ευδήλου, αυξάνονται κατά πολύ οι ευνοϊκές συνθήκες για την δρομολόγηση υδροπλάνων στο νησί μας.

Τα πλεονεκτήματα της σύνδεσης των νησιών μας με υδροπλάνα έχουν αναλυθεί πολλές φορές, αφού είναι δεδομένα α) το οικονομικό εισιτήριο, β) η εύκολη – οικονομική  πρόσβαση σε αυτά. γ) το μικρό κόστος κατασκευής εγκαταστάσεων, δ)Το λιγοστό προσωπικό που απαιτείται  ε) η δυνατότητα πτήσης ακόμη και με τα μελτέμια του καλοκαιριού στ) η ταχύτητα μετακίνησης των επιβατών.

Να σημειωθεί εδώ ότι μέσα στις πρώτες 11 περιοχές της Ελλάδας που θα αποκτήσουν υδατοδρόμιο είναι το Λαύριο με προφανή σκοπό να συνδεθεί με τις Κυκλάδες και (γιατί όχι ;;) με τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου.

Αργύρης Πολίτης
Ικαρία