Προς κ.κ. Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών& Δικτύων και Τουρισμού
Θέμα: «Υπό διαπραγμάτευση το κλείσιμο 22 αεροδρομίων της χώρας»
Ανησυχία στους πολίτες δεκάδων νομών της χώρας και ιδιαιτέρως των νησιωτικών περιοχών προκάλεσε σειρά δημοσιευμάτων και ρεπορτάζ στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο σχετικά με παλαιότερη εισήγηση των συμβούλων «Lufthansa Consulting» προς το ΤΑΙΠΕΔ για κλείσιμο 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Πρόκειται για τα αεροδρόμια που καλύπτουν απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και κρίσιμους, από πλευράς εσόδων, τουριστικούς προορισμούς της χώρας. Μέσα σε αυτά, συμπεριλαμβάνονται και όλα τα αεροδρόμια των Κυκλάδων (τέσσερα στον αριθμό), πλην των διεθνών αεροδρομίων Μυκόνου και Σαντορίνης για τα οποία υπάρχει σχέδιο ιδιωτικοποίησης. Συγκεκριμένα τα 22 αεροδρόμια είναι: Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας, Νέας Αγχιάλου, Λήμνου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Σκύρου, Σύρου, Ικαρίας, Λέρου, Καρπάθου, Νάξου, Πάρου, Μήλου, Κυθήρων, Αστυπάλαιας, Καστελλόριζου, Σητείας και Κάσου. Παρά το γεγονός ότι το ΤΑΙΠΕΔ έσπευσε να διαψεύσει όσα αναφέρονται στα δημοσιεύματα, υπάρχει διάχυτη η ανησυχία στους πολίτες για την τύχη των αεροδρομίων αυτών, που εξυπηρετούν χιλιάδες κόσμου.
Με δεδομένα τα εξής:
1. Τα περιφερειακά αεροδρόμια έχουν στην ουσία εγκαταλειφθεί από πλευράς υποδομών, συντήρησης και προσωπικού,
2. Η έγκριση από την Ε.Ε. της συγχώνευσης της Olympic Airlines με την Αegean ενδέχεται να οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη μείωση δρομολογίων, επιφυλάσσοντας ακόμα και διακοπή δρομολογίων από και προς προορισμούς που κρίνονται ως «μη συμφέροντες» οικονομικά,
3. Για τους πολίτες της Περιφέρειας η αεροπορική σύνδεσή τους με τις μεγάλες πόλεις και την πρωτεύουσα είναι απαραίτητη, ενώ για τις νησιωτικές περιοχές κρίνεται ζωτικής σημασίας,
4. Η βλάβη που θα υποστεί ο τουρισμός της χώρας από το κλείσιμο των αεροδρομίων αυτών είναι ανεπανόρθωτη, καθώς τα περισσότερα εξ αυτών βρίσκονται σε νησιά που αποτελούν διεθνείς τουριστικούς προορισμούς. Τυχόν κλείσιμο των αεροδρομίων αυτών θα σημάνει το τέλος του διεθνούς ομαδικού τουρισμού για τις περιοχές αυτές,
5. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκπονεί σειρά προγραμμάτων για τη στήριξη των απομακρυσμένων περιοχών των ευρωπαϊκών χωρών, καθώς και για την υλοποίηση των όρων που πηγάζουν από την νησιωτικότητα,
6. Τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι περιουσία του Δημοσίου και λειτουργούν όχι μόνο ή κυρίως με κριτήρια οικονομίας κλίμακας, αλλά εξυπηρετούν λόγους κοινωνικούς, αναπτυξιακούς, τουριστικούς, δημογραφικούς και αμυντικούς,
Ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί:
1) Σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 66 του Ν.4146/2013, και στη βάση του Ν. 3913/2011«Ρυθμίσεις για την «Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων-ΑΕΔιΠΑ», όσα αεροδρόμια δεν παραχωρηθούν σε ιδιώτη επενδυτή κατά τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης που διενεργούνται από το ΤΑΙΠΕΔ, μεταβιβάζονται στην ΑΕΔιΠΑ, που αποτελεί τον νέο δημόσιο φορέα διαχείρισής. Ποιο το χρονοδιάγραμμα της μεταβίβασης των 22 αυτών περιφερειακών αεροδρομίων από το TΑΙΠΕΔ στην ΑΕΔιΠΑ;
2) Ποια μέτρα θα λάβουν για τη στήριξη των περιφερειακών αυτών αεροδρομίων, καθώς δεν υπάρχουν ούτε καν τα απαραίτητα κονδύλια για τη λειτουργία τους το 2014 (55 εκατ. ευρώ για επιδοτήσεις άγονων γραμμών και 55 εκατ. ευρώ για μικροσυντηρήσεις);
3) Ποιο σχέδιο έχουν εκπονήσει για να μην προχωρήσει η περικοπή/διακοπή αεροπορικών δρομολογίων και το ενδεχόμενο κλείσιμο περιφερειακών αεροδρομίων, ως αποτέλεσμα της συγχώνευσης της Olympic Airlines και της Aegean, ώστε να μην αποκλειστούν περιοχές της χώρας και νησιά;
4) Ποια η πορεία των χρηματοδοτούμενων από το ΕΣΠΑ έργων που αφορούν επέκταση αεροδιαδρόμων, κατασκευή στεγάστρων και λοιπών υποδομών σε αυτά τα περιφερειακά αεροδρόμια, σήμερα;
ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ