Κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου (ΠΣ) που έγινε στη Λήμνο στις 28 Ιουνίου 2013 ο περιφερειακός σύμβουλος Μιχάλης Μπάκας είχε την ευκαιρία να διατυπώσει τις θέσεις του συνδυασμού “Οικολογικός Άνεμος στο Βόρειο Αιγαίο” στα θέματα που συζητήθηκαν.
Κύριο θέμα του περιφερειακού συμβουλίου αποτέλεσαν τα προβλήματα της Λήμνου. Το συγκοινωνιακό, η υγεία, τα προβλήματα της εκπαίδευσης αποτελούν βασικά προβλήματα για τους Λημνιούς και δυστυχώς άργησε πολύ το περιφερειακό συμβούλιο να συνεδριάσει στη Λήμνο, για να τα δούμε τα ζητήματα και από κοντά. Θα ήταν προτιμότερη μια διήμερη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου έτσι ώστε να υπάρχει η άνεση να συζητηθούν όλα τα θέματα, παρουσία εκπροσώπων της κυβέρνησης και με εισηγήσεις όλων των φορέων της Λήμνου. Και μπορεί εμείς που ήρθαμε γα δυο ημέρες να λέμε ότι καταλαβαίνουμε τα προβλήματα των Λημνιών, αλλά στην ουσία αυτό δεν ισχύει, καθώς οι επαγγελματίες του νησιού παραμένουν τόσες ημέρες αποκλεισμένοι ακτοπλοϊκά, οι κάτοικοι επωμίζονται ένα τεράστιο κόστος για την μετακίνηση τους με το αεροπλάνο, ενώ εμείς ήρθαμε για 2 ημέρες με τα έξοδα μας πληρωμένα. Τα ζητήματα των μικρότερων περιφερειακών ενοτήτων, Λήμνου και Ικαρίας, αποτελούν προτεραιότητα για την παράταξη του Οικολογικό Ανέμου και ο Ηλίας Γιαννίρης έδωσε μεγάλες μάχες κατά τα 2 χρόνια παρουσίας του στο ΠΣ, τον οποίο είχα την τιμή να αντικαταστήσω μετά την εφαρμογή της εναλλαγής στο συνδυασμό μας.
Έχουμε σημειώσει και κατά το παρελθόν ότι το συγκοινωνιακό είναι κομβικής σημασίας θέμα για τα νησιά μας. Ο κάθετος συγκοινωνιακός άξονας των νησιών μας, η «Εγνατία του Αιγαίου» είχε προταθεί από τους μελετητές στη συζήτηση για το εθνικό χωροταξικό επί εποχής Σουφλιά αλλά τελικά κόπηκε. Αντ’αυτού βλέπουμε ακόμα τις προτεραιότητες της κυβέρνησης για μεγάλους οδικούς άξονες στην ηπειρωτική χώρα, λες και αυτοί είναι που θα λύσουν όλα τα προβλήματα της περιφέρειας. Το παράδειγμα της Δυτ. Μακεδονίας, με την άρτια οδική διασύνδεση αλλά και με έναν από τους μεγαλύτερους δείκτες ανεργίας στην Ευρώπη, είναι χαρακτηριστικό. Το ζήτημα της διασύνδεσης είναι κομβικό για τα νησιά μας και συντασσόμαστε με την ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για ταύτιση με τις ενέργειες της Δημοτικής αρχής της Λήμνου, για να κινηθούμε πολιτικά και νομικά κατά όσων έχουν φέρει το νησί σε αυτήν την κατάσταση. Είναι κρίμα που δεν ακολούθησε την ίδια στάση συμπαράστασης το περιφερειακό συμβούλιο και την πρόταση του Δήμου Λήμνου για την απόρριψη της ΜΠΕ της πρότασης Ibedrola – Rokas. Οι νομικές πρωτοβουλίες μπορούν να φτάσουν και σε ευρωπαϊκό επίπεδο και για τα ζητήματα υγείας καθώς πλήττεται το συνταγματικά κατοχυρωμένο, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, δικαίωμα στην υγεία.
Σε σχέση με την πρόταση για αγορά πλοίου από ευρωπαϊκούς πόρους που να καλύπτει τα νησιά, συμφωνήσαμε, τονίζοντας την ανάγκη για ανάπτυξη και στήριξη σχημάτων κοινωνικής οικονομίας με τη στήριξη συνεταιριστικών επιχειρήσεων. Έτσι ώστε να είμαστε κύριοι του τόπου μας και τα έσοδα να μένουν στα νησιά μας. Τέτοιες επιχειρήσεις στην Ευρώπη καλύπτουν το 10% του οικονομικού τομέα, προσφέροντας χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Χαιρόμαστε που πέρασε ομόφωνα η πρόταση για την υιοθέτηση ψηφίσματος από την Περιφέρεια βορείου Αιγαίου κατά της ιδιωτικοποίησης του νερού. Πιστεύουμε ότι το νερό είναι αδιαπραγμάτευτο δημόσιο αγαθό, απολύτως απαραίτητο για την ίδια τη ζωή και τη συνέχισή της, στο οποίο πρέπει να έχουν πρόσβαση όλοι οι πολίτες ανεξαρτήτως της οικονομικής τους κατάστασης και δεν πρέπει να αποτελεί πηγή κέρδους. Η περιφέρεια Βορείου Αιγαίου είναι πλέον μια από τις ευρωπαϊκές περιφέρειες που έχουν συνταχθεί με την “Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών για το νερό”, η οποία καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προτείνει νομοθεσία που υλοποιεί το ανθρώπινο δικαίωμα της πρόσβασης στο νερό και στην αποχέτευση, ένα ανθρώπινο δικαίωμα που αναγνωρίζεται από τον ΟΗΕ• να προωθήσει την παροχή ύδρευσης και αποχέτευσης ως βασικών δημόσιων υπηρεσιών για όλους• να απαγορεύσει την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών ύδατος.
Οικολογικός Άνεμος στο Βόρειο Αιγαίο