Στιγμιότυπο από την ημερίδα με κεντρικό ομιλητή τον κ.Χ.Κάτσικα στο μέσον, δεξία του ο κ.Β.Πετράκης και αριστερά του ο κ. Χ.Δάμαλος, πρόεδρος και γραμματέας της ΕΛΜΕ αντίστοιχα.
Με αφορμή την επίσκεψη του κ. Χ. Κάτσικα (προσκεκλημένος της ΕΛΜΕ Ικαρίας και Φούρνων για την ημερίδα «νέο σχολείο»), σας μεταφέρουμε την πρόταση για τις μεταρρυθμίσεις στην παιδεία του ομώνυμου υπουργείου αλλά και ορισμένες από τις αντίθετες απόψεις που πρέπει να μας απασχολήσουν όλους έχοντας πάντα ως βάση ότι τα χρήματα που δίνονται για την παιδεία, την μόρφωση, η επένδυση του μέλλοντος αυτής της χώρας δηλαδή, δεν ξεπερνούν το 3%!
Μερικές από τι επικεφαλίδες των εφημερίδων εκείνων των ημερών: «Σαρωτικές αλλαγές σε πρωτοβάθμια - δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά και στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών προβλέπει το σχέδιο για το νέο σχολείο που παρουσίασε τον Μάρτη του 2010 στο υπουργικό συμβούλιο η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου. Σύγχυση, ανασφάλεια αλλά και έντονες αντιδράσεις στην ασάφεια και τους κινδύνους που εγκυμονεί το «νέο Λύκειο» χαρακτηρίζουν την επόμενη μέρα των ανακοινώσεων του υπουργείου Παιδείας. Οι παραιτήσεις, από την άλλη, των εκπροσώπων των κομμάτων που είχαν απομείνει στο ΕΣΥΠ πυροδότησαν το κλίμα στο μέτωπο που άνοιξε για όσα θα ισχύσουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο».
Ο κ. Κάτσικας για το νέο σχολείο την Παρασκευή 13/5 στον Εύδηλο «μέσα σε αίθουσα του σχολείου», κτύπησε για άλλη μια φορά το καμπανάκι κινδύνου στα θέματα παιδείας, με τις συγχωνεύσεις των σχολείων, τους 180.000 εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που μέχρι το 2014 θα πρέπει να μείνουν 140.000 (αυτή την χρονιά πέντε φεύγουν ένας έρχεται, τις επόμενες επτά φεύγουν, ένας έρχεται).
Μίλησε για τον «Καλλικράτη» όπου τα σχολεία περνάνε στους δήμους (με τι κονδύλια δεν ξέρουμε) ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για τους διορισμούς και θα αναλάβει τα λειτουργικά έξοδα. Αυτή την στιγμή οι περισσότεροι δήμοι δεν έχουν λεφτά, που σημαίνει οι θα δημιουργηθεί ένα καθεστώς ανταποδοτικής σχέσης με του γονείς οι οποίοι θα καλούνται να συμβάλλουν χρηματικά στα έξοδα του σχολείου (πετρέλαιο, ζημιές, υλικό κλπ). Το μέτρο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σκοντάφτει πάνω στα ερωτήματα ποιος και πώς θα αξιολογεί αν τυχόν δεν ληφθούν οι τοπικο-κοινωνικο-οικονομικές διαφορές π.χ. τι μορφωτικό φορτίο κουβαλάει ένας μαθητής των Βορείων προαστίων στην Αθήνα με έναν μαθητή απομακρυσμένης και υποβαθμισμένης περιοχής! Για περισσότερα από τον κ Κάτσικα διαβάστε και τις παρακάτω ιστοσελίδες).
newstoday.gr
alfavita.gr
patris.gr
Διαβάστε επίσης την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για το νέο σχολείο καθώς και για την συμπαράσταση των ευρωπαϊκών συνδικάτων αλλά και της «Ευρωπαϊκής Συνδικαλιστικής Επιτροπής για την εκπαίδευση» για την κατάσταση στην Ελλάδα.
ikariamag