Blue Star Ferries: Στον «αέρα» η επένδυσή της
Εντονη ήταν η αντίδραση της ΝΕΛ τόσο για τη δρομολόγηση του BS Patmos στη γραμμή Χίου - Μυτιλήνης όσο και του Νήσος Μύκονος της HSW στη γραμμή Σάμου - Ικαρίας από τη Ραφήνα
Αναβολή για τις 22 Ιουνίου πήρε το θέμα της συζήτησης από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών της δρομολόγησης του νεότευκτου επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου Blue Star Patmos της Blue Star Ferries στη γραμμή Χίου - Μυτιλήνης.
Αναβολή πήρε επίσης και το αίτημα της Hellenic Sea Ways για τη δρομολόγηση του Νήσος Μύκονος στη γραμμή Σάμου - Ικαρίας από τη Ραφήνα.
Το ΣΑΣ αποφάνθηκε ότι ειδικά για το αίτημα της BSF υπάρχουν ζητήματα τα οποία θα πρέπει να διευκρινιστούν στις επόμενες μέρες ενώ παράγοντές του έκαναν λόγο χθες στην «Η» για ανάγκη να ωριμάσουν κάποιες συνθήκες. Οι ίδιοι παράγοντες ανέφεραν ότι σε κάθε περίπτωση ένα νεότευκτο πλοίο δεν θα μείνει στη ράδα αλλά οπωσδήποτε θα υπάρξει γραμμή για την τοποθέτησή του. Πληρότητα της γραμμής Σάμου - Ικαρίας επικαλέστηκαν επίσης ως λόγο για την αναβολή συζήτησης του αιτήματος της HSW.
Aνεξάρτητα πάντως από τους λόγους που επικαλέστηκε το ΣΑΣ, το γεγονός είναι ότι και τα δύο πλοία είχαν προκαλέσει την έντονη αντίδραση της ΝΕΛ η οποία δρομολογεί σε Σάμο - Ικαρία για το Καλοκαίρι το ταχύπλοο Αίολος Κεντέρης ενώ η γραμμή Χίου - Μυτιλήνης είναι η βασική της αγορά.
Η εταιρία λίγο πριν από τη συνεδρίαση του ΣΑΣ επέδωσε εξώδικα σε όλα τα μέλη του εφιστώντας τους την προσοχή για τις συνέπειες των αποφάσεών τους, έκανε λόγο για παράτυπο αίτημα της BSF ενώ απείλησε ότι θα αποσύρει όλα τα πλοία της από τις άγονες γραμμές.
Διαφωνία
Επίσης την αντίθεσή τους για τη δρομολόγηση των δύο πλοίων, κατά τη διάρκεια ενός πολύ «θερμού» ΣΑΣ κατέθεσαν και οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Λέγεται μάλιστα ότι περιφερειάρχης επέκρινε τη BSF για την παραγγελία νέων πλοίων χωρίς να γνωρίζει τη δρομολόγησή τους.
Γεγονός είναι ότι και οι επικείμενες εκλογές λειτούργησαν στην κατεύθυνση όλων των αναβολών που αποφάσισε το ΣΑΣ.
Ωστόσο, σοβαρό θέμα τίθεται τώρα για την τύχη του νεότευκτου BS Patmos. H ΒSF αναμένεται να το παραλάβει, όπως τουλάχιστον είναι προγραμματισμένο, τις επόμενες μέρες και εφόσον το πλοίο δεν έχει εξασφαλίσει απασχόληση τίθεται θέμα για το σύνολο της επένδυσης. Μέχρι τώρα η BSF έχει καταβάλει σε ρευστό το 40% της αξίας του που ανέρχεται στα 80 εκατ. ευρώ. Παράλληλα η μητρική της εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με ξένες κυρίως τράπεζες για την αναδιάρθρωση των δανείων της. Στελέχη της ΒSF εμφανίζονταν χθες πολύ προβληματισμένα για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται από την κυβέρνηση η μοναδική νέα επένδυση που όπως λένε έχει γίνει τελευταία στην Ελλάδα μαζί με το BS Delos που είναι ήδη δρομολογημένο.
της Αγγελικής Καλλή
imerisia.gr