Ακτοπλοϊκό: Ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε

Τα πλοία αποφεύγουν... Ικαρία & Φούρνους. Ρεπορτάζ & δηλώσεις στο ikariamag

Στο σκοτάδι παραμένει το επιβατικό κοινό της Ικαρίας και των Φούρνων καθώς ακόμη δεν έχει διαλευκανθεί το τοπίο σχετικά με τα καλοκαιρινά ακτοπλοϊκά δρομολόγια, την υποτιθέμενη δρομολόγηση ενός δεύτερο πλοίου, την ανταπόκριση με τα άλλα νησιά και την υποσχόμενη μείωση των εισιτηρίων, γεγονός που δυσχεραίνει κατά πολύ την τουριστική προσέλευση που τα νησιά μας τόσο έχουν ανάγκη και αυτό το καλοκαίρι.

Μέχρι και σήμερα Φουρνιώτες και κάτοικοι-επισκέπτες της ανατολικής Ικαρίας δεν μπορούν να γνωρίζουν 100% αν το λιμάνι του Αγίου Κηρύκου και των Φούρνων θα έχει ακτοπλοϊκή ανταπόκριση από τις αρχές Ιουλίου, καθώς το πρόγραμμα των δρομολογίων του Νήσος Μύκονος (του μοναδικού επιβατηγού που εξυπηρετεί τα δύο νησιά)  της Hellenic Sea Ways δεν συμπεριλαμβάνει τα δύο παραπάνω λιμάνια.

Ωστόσο, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του ikariamag  το ζήτημα της εξυπηρέτησης των Φούρνων και του Αγίου Κηρύκου ε ν μέρη επιλύθηκε με το επιβατηγό Νήσος Μύκονος να έχει τελικά ανταπόκριση στα παραπάνω λιμάνια έως και τις 4 Σεπτεμβρίου 2011. Παρόλα αυτά, τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο καθώς από τη μία πλευρά,  η εταιρεία δεν το έχει ανακοινώσει επίσημα (στο πρόγραμμα της για τους καλοκαιρινούς μήνες έχει μόνο το λιμάνι του Ευδήλου  3 φορές την εβδομάδα) και τα ταξιδιωτικά πρακτορεία δεν μπορούν να ενημερώνουν σωστά τους ενδιαφερόμενους ούτε μπορούν να εκδώσουν εισιτήρια γι’ αυτούς τους δύο προορισμούς.

Όσο αφορά στο αίτημα όλων των φορέων της Ικαρίας, των Φούρνων και της Σάμου για τη δρομολόγηση ενός δεύτερου πλοίου τουλάχιστον την περίοδο αιχμής -από την 15η Ιουλίου έως την 31η Αυγούστου-, όλα δείχνουν ότι δεν θα υπάρξει θετική εξέλιξη. Ο Δήμαρχος Φούρνων κ. Μαρούσης δηλώνει στο ikariamag ότι «σχετικά με το δεύτερο πλοίο που ζητήσαμε, δεν υπάρχει καμία επίσημη απάντηση ακόμη και όπως φαίνεται δε θα υπάρξει», ενώ για τις τιμές των εισιτηρίων αναφέρει πως «μας έχουν υποσχεθεί μείωση των εισιτηρίων όμως ακόμη δεν έχουμε δει τίποτα στην πράξη. Παράλληλα, επειδή η γραμμή για τους Φούρνους και τον Άγιο Κήρυκο είναι επιδοτούμενη, θα έπρεπε να πληρώνουμε φθηνότερα το εισιτήριο κάτι που έτσι και αλλιώς εδώ και χρόνια δεν εφαρμόζεται».

Όλοι γνωρίζουν πως η εδώ και χρόνια έλλειψη ανταγωνισμού στα νησιά μας έχει οδηγήσει σε φαινόμενα αισχροκέρδειας τα οποία οι αρμόδιοι γνωρίζουν αλλά εξακολουθούν να σηκώνουν τα χέρια ψηλά, αφήνοντας έτσι τους επισκέπτες και κατοίκους των νησιών μας να πληρώνουν μέχρι και διπλάσιες τιμές σε σύγκριση με αυτούς που ταξιδεύουν για άλλα νησιά όπως Χίο, Κρήτη, Δωδεκάνησα. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι η εταιρεία που εξυπηρετεί τα νησιά μας προέβη πρότινος σε κάποιου είδους προσφορές περιορισμένου αριθμού (μέχρι και 19 ευρώ οικονομικό ατομικό εισιτήριο, κ.λπ.).

Μετά από σχετική συνάντηση που είχε ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννης Διαμαντίδης με τις διοικήσεις των Ενώσεων της Επιβατηγού Ναυτιλίας, ανακοινώθηκε συμφωνία μείωσης στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων . Εν τούτοις, τώρα η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) κατηγορεί τον υπουργό για τις μισθολογικές αυξήσεις που έδωσε στους ναυτικούς και, εμμέσως πλην σαφώς, προειδοποιεί ότι δεν δεσμεύεται να εφαρμόσει την εξαγγελία για μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 10%.

Η αναζήτηση τιμών στην ιστοσελίδα της εταιρείας δείχνει ότι καμία μείωση δεν έχει γίνει

Ο Αντιπεριφερειάρχης της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου Θεμιστοκλής Παπαθεοφάνους δηλώνει στο ikariamag ότι μέχρι στιγμής καμία επίσημη απάντηση δεν έχει δοθεί στην επιστολή διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας σχετικά με τα ακτοπλοϊκά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα τρία νησιά. «Έχουμε ζητήσει συνάντηση με τον Υπουργό ώστε να συζητήσουμε αυτά τα θέματα» λέει ο κ. Παπαθεοφάνους και συμπληρώνει «πιστεύουμε ότι το θέμα της μείωσης των εισιτηρίων έχει κυλίσει ήδη θετικά αφού από 1η Ιουνίου καταργούνται από το κράτος οι κρατήσεις υπέρ τρίτων οπότε προβλέπεται μείωση των τιμών των εισιτηρίων κατά 14%. Από κει και πέρα στόχος μας είναι τόσο ένα δεύτερο πλοίο κατά τους μήνες Ιούλιο-Αύγουστο πράγμα που επιδιώκουμε σε επαφές που έχουμε με την εταιρεία και με το αρμόδιο υπουργείο, όσο και η καλύτερη σύνδεση των νησιών μας με τη Βόρεια Ελλάδα και τα άλλα νησιά». Ο Αντιπεριφερειάρχης, σε αντίθεση με τον Δήμαρχο Φούρνων κ. Μαρούση, δηλώνει σχετικά αισιόδοξος ως προς την δρομολόγηση ενός δεύτερου πλοίου κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Μένει να το δούμε και στην πράξη.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το Αίολος Κεντέρης που επρόκειτο (είχε δοθεί υπόσχεση) να συμπεριλάβει στο δρομολόγιο του (Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος) και τα νησιά μας, τελικά θα φτάνει Χίο και θα επιστρέφει! Γιατί;

Σημειώνουμε ότι για το ακτοπλοϊκό των νησιών μας, όσο και τις λοιπές συγκοινωνίες, κινητοποιήθηκαν επίσης όλοι οι Σύλλογοι της Ικαρίας που με επιστολή τους προς όλους του αρμόδιους φορείς καλούν σε συνεργασία-από κοινού συζήτηση κάνοντας συγκεκριμένες προτάσεις, καταδεικνύοντας επίσης προβλήματα και στο ωράριο των ήδη προγραμματισμένων δρομολογίων.

Τέλος, επιστολή έστειλε μεμονωμένα στον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας στις 12/5 και ο Δήμαρχος Ικαρίας Χρ. Σταυρινάδης με την οποία ζητά για τους θερινούς μήνες δεύτερο πλοίο, ιδανικά μιας άλλη εταιρείας και ακτοπλοϊκή  σύνδεση με Δωδεκάνησα και Βόρειο Αιγαίο-Βόρεια Ελλάδα.

 

Ικαριά & Φούρνοι ζουν ένα ιδιότυπο αποκλεισμό εδώ και καιρό. Μετά μάλιστα τις καταστροφές του περασμένου Οκτωβρίου και ενόψει καλοκαιρινής περιόδου, η ανάγκη για άμεση και σε ικανοποιητική συχνότητα ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι επιτακτική καθώς η τοπική κοινωνία προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της. Και η σύνδεση με την υπόλοιπη Ελλάδα πέρα από προαπαιτούμενο της όποιας προσπάθειας για πρόοδο, είναι το ελάχιστο που μπορεί και οφείλει να δοθεί σε αυτές τις απομακρυσμένες κοινωνίες, είναι δηλαδή… αυτονόητο!

ikariamag

Ακολουθήστε μας στο twitter
Ακολουθήστε μας στο Facebook

ikariastore banner