Ανακοίνωση-Κάλεσμα από την συντονιστική επιτροπή για το ακτοπλοϊκό

Την Τρίτη 27/12/2011 συνεδρίασε η συντονιστική επιτροπή για τις Συγκοινωνίες και κατέληξε στα παρακάτω συμπεράσματα:

1. η κυβέρνηση μαζί με τους εφοπλιστές συνεχίζουν να μας εμπαίζουν. Οι απαντήσεις του Υφυπουργού Ναυτιλίας δεν ανταποκρίνονται στα αιτήματα των κατοίκων των νησιών μας. Η απάντηση που έδωσε στη βουλή ότι αν συνεχίσουμε να κινητοποιούμαστε δεν θα έχουμε ούτε το ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ την θεωρούμε απειλή και γι’ αυτό τον κηρύσσουμε ανεπιθύμητο στη Σάμο. Το ότι δεν δίνει πιστοποιητικά αξιοπλοϊας το ΠΑΜΕ και η ΠΕΜΕΝ το ξέρουμε. Όμως δεν μας είπε πως γίνεται και αυτοί που το έλεγξαν και υπέγραψαν ότι είναι Ο.Κ δεν είδαν ότι γέρνει.
2. η απάντηση του Βουλευτή ότι είναι θετικό ότι βρέθηκε δεύτερη εταιρεία είναι αποπροσανατολιστική και προσπαθεί να περισώσει την ύπαρξή του που μέχρι σήμερα ψήφιζε ΝΑΙ και με τα δυο χέρια και είναι συνυπεύθυνος για την κατάσταση του Νομού μας, των συγκοινωνιών και όχι μόνο. Το «νέο» πλοίο που ακούγεται είναι 37 ετών 1 χρόνο μεγαλύτερο.
3. Μας λένε διάφοροι κυβερνητικοί ότι πάλι καλά που  εξοικονόμησαν το ποσόν της επιδότησης. Δηλαδή είχαν εξασφαλίσει τα 93 εκ. ευρώ επιδοτήσεις των εφοπλιστών και έλειπε μόνο της Σάμου?  Να  σταματήσουν να δίνουν επιδοτήσεις και να τις δώσουν για την αγορά πλοίων του εθνικού φορέα ακτοπλοΐας.
4. το πρόβλημα με τις συγκοινωνίες δεν είναι μόνο το όνομα του πλοίου ή η παλαιότητα. Είναι η καθημερινή σύνδεση με Πειραιά (δηλαδή 2 πλοία το ένα να φεύγει και το άλλο να έρχεται), τακτική σύνδεση με Β. Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη) και με Νησιά του Αιγαίου (Μυτιλήνη, Ρόδο) 365 ημέρες τον χρόνο. Είναι το φτηνό εισιτήριο και η ασφάλεια. Επίσης θέλουμε περισσότερα αεροπορικά δρομολόγια 1πρωινό και 1βραδυνό.
5. η άρση του Καμποτάζ μας βρίσκει αντίθετους γιατί είναι εις βάρος των ναυτεργατών. Θα δουλεύουν χωρίς ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα και θα αυξήσει την ανεργία των ελλήνων ναυτεργατών.
6. Καλούμε όλους τους φορείς να συνεδριάσουν και με το παρακάτω διεκδικητικό πλαίσιο να μπουν στην συντονιστική επιτροπή και να πάρουν αποφάσεις συμμετοχής στις κινητοποιήσεις.
7. Η συντονιστική τις επόμενες μέρες θα προχωρήσει σε συναντήσεις με τους φορείς και σε πλατιά σύσκεψη.
8. απόφασή μας είναι η συνέχιση των κινητοποιήσεων μέχρι να δώσουν λύσεις για συγκοινωνίες αξιόπιστες και φτηνές. Θα προχωρήσουμε σε παννησιωτική κινητοποίηση στο υπουργείο μαζί με τους ναυτεργάτες και σε όλα τα λιμάνια των νησιών μας.

ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
• Σύγχρονα  και ασφαλή πλοία με καθημερινή σύνδεση με Πειραιά (τουλάχιστον 2 πλοία). Τακτική σύνδεση με Βόρεια Ελλάδα, με Θεσσαλονίκη και με τα άλλα Νησιά Βόρειου και Νότιου Αιγαίου.
• Αύξηση των δρομολογίων των αεροπλάνων (πρωινό και βραδινό).
• Μείωση 50% των εισιτηρίων σε αεροπλάνα και καράβια και κατάργηση των φόρων σε αεροδρόμια και λιμάνια.
• Κατάργηση του Ν.2932/2001. Όχι στην άρση του Καμποτάζ που θα οδηγήσει τους Ναυτεργάτες στην Ανεργία.
• Δημιουργία ενιαίου δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών, που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες των κατοίκων των νησιών μας και την ανάπτυξη του τόπου.

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΑΜΟΥ - ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΑΜΟΥ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ
ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ-ΠΑΝΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ – ΑΝΤΙΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ Ε.Β.Ε
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΑΜΟΥ – ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΙΩΝ
ΛΑΪΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ: ΣΑΜΟΥ – ΚΑΡΛΟΒΑΣΟΥ – ΚΟΝΤΑΚΑΙΪΚΩΝ