"Βαπόρι" ... οι κάτοικοι της Ικαρίας

Δυναμική και γεμάτη αγανάκτηση υπήρξε η αναμενόμενη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν στις 3 Μαρτίου στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου, οι κάτοικοι της Ικαρίας με αίτημα τη μόνιμη σύνδεση του νησιού  με την κυρίως Ελλάδα καθώς από το 2008 υπάρχει, ιδίως τους χειμερινούς μήνες, σοβαρό πρόβλημα με τη μη προσέγγιση πλοίων στα δύο από τα τρία λιμάνια της επαρχίας (Αγίου Κηρύκου και Φούρνων). Τις κινητοποιήσεις στήριξαν μαζικά και οι τοπικές αρχές (οι υπηρεσίες των δήμων παρέμειναν κλειστές).

Στη συγκέντρωση, η οποία είχε ως θέμα και την κατάσταση των αερομεταφορών, αναφέρθηκαν όλες οι μέχρι τώρα ενέργειες και τα αιτήματα, το καθεστώς συνεχούς ενίσχυσης των εφοπλιασστών σε αντίθεση με το υψηλό κόστος για τους επιβάτες και έγινε κάλεσμα στους κατοίκους και τους Φορείς της επαρχίας και της παροικίας το επόμενο διάστημα αν δεν υπάρξουν θετικές εξελίξεις (με σαφές χρονοδιάγραμμα) στο θέμα τόσο της ακτοπλοϊκής σύνδεσης όλων των λιμανιών της επαρχίας ,όσο και στην βελτίωση της κατάστασης που υπάρχει στης αερομεταφορές στην Ικαρία:

-Σε κατάληψη διαρκείας του διοικητηρίου του Νησιού (ΔΟΥ – Δικαστήριο - λοιπές υπηρεσίες) αν βεβαία οι τοπική κοινωνία είναι αποφασισμένη να υποστηρίξει μια τέτοια ενεργεία.

-Σε κινητοποίηση της παροικίας της Αθήνας για το θέμα στην Αθήνα (Παράσταση διαμαρτυρίας αντιπροσωπείας των δήμων στα συναρμόδια υπουργεία Υπουργείο Οικονομίας - Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας , καθώς και στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων - Συγκέντρωση διαμαρτυρίας-κλείσιμο των υπηρεσιών των Δήμων κλπ ) .

Παράλληλα, συνέντευξη στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ»  παραχώρησε ο αντιδήμαρχος Αγίου Κηρύκου, κ. Νίκος Λαρδάς, στην οποία αναφέρθηκε στα γενικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της Ικαρίας και ειδικότερα στο ζήτημα των συγκοινωνιών. Ο κύριος Λαρδάς, μεταξύ άλλων ανέφερε πως «καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της πολιτικής στον χώρο της ακτοπλοΐας έπαιζε και παίζει μόνο το κέρδος των εφοπλιστών. Από το 2000 μέχρι σήμερα δόθηκαν επιδοτήσεις στους ακτοπλόους συνολικά 326.822.254,98 ευρώ σε 132 ναυτιλιακές εταιρείες.» Ενώ σημείωσε πως από την τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου το 2001 τα εισιτήρια έχουν αυξηθεί έως και 361%. Το 2001 το φθηνότερο εισιτήριο κόστιζε 9 ευρώ. Σήμερα, σε κάθισμα αεροπορικού τύπου κοστίζει 41,5 ευρώ. Τέλος, μίλησε και στην Εκπομπή «ΣΚΑΪ τώρα» εξηγώντας, πώς το παραπάνω πλαίσιο είναι απαγορευτικό λόγο κόστους όχι μόνο για τους μόνιμους κατοίκους του νησιού αλλά και για την ανάπτυξη του Τουρισμού.

ikariamag