Η ΕΛΜΕ Ικαρίας – Φούρνων για την αναπλήρωση χαμένων ωρών από καταλήψεις

Με αφορμή τις μαθητικές καταλήψεις που έχουν ξεσπάσει σε όλη τη χώρα για τα προβλήματα με τα οποία ξεκίνησε φέτος η σχολική χρονιά (βιβλία, μεταφορές μαθητών, Π.Δ.Σ., κατάργηση ξένων γλωσσών κ.λ.π.) το Υπουργείο εξέδωσε οδηγία προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους  διευθυντές σχολικών μονάδων για την αναπλήρωση των χαμένων ωρών από τις κινητοποιήσεις. Στις οδηγίες προβλέπεται ανάμεσα σε άλλα:

« α. Περικοπή περιπάτων και εκδρομών.
β. Περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών.
γ. Αξιοποίηση των σχολικών εορτών (πραγματοποιούνται και οι εορτές και τα μαθήματα).
δ. Εφόσον η ύλη δεν μπορεί να καλυφθεί με τους παραπάνω τρόπους, προστίθενται διδακτικές ώρες μετά την ολοκλήρωση του ημερησίου προγράμματος, και αξιοποιούνται τα Σάββατα.
ε. Εφόσον η ύλη δεν μπορεί να καλυφθεί με την σωρευτική εφαρμογή των ανωτέρω και απαιτηθεί παράταση του διδακτικού έτους, αυτό θα υλοποιηθεί με απόφαση του ΥΠΔΒΜΘ, βάσει των ισχυουσών διατάξεων, μετά από τεκμηριωμένη εισήγηση των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπ/σης. »

Μάλιστα με δεύτερο σχετικό έγγραφο που επιγράφεται «Υπενθύμιση αρμοδιοτήτων στελεχών Εκπαίδευσης » αφού αναφέρει νόμους, εισαγγελείς, δικαστήρια, ποινικές ευθύνες και τιμωρίες, μας υπενθυμίζει ότι « οφείλουμε να υλοποιήσουμε, όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία, τις νομικές και ηθικές μας υποχρεώσεις με το βέλτιστο παιδαγωγικό τρόπο και να ζητήσουμε την συμπαράσταση όλων όσοι συμμετέχουν στη διαμόρφωση της σχολικής ζωής » !

Είναι προφανές σε όλους μας πως το ΥΠΔΒΜΘ δε δίνει δυάρα για τις χαμένες ώρες! Δε λέει κουβέντα για τις ώρες που χάνουν οι μαθητές των ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ που δεν έχουν στα μέσα του Οκτώβρη καθηγητές ειδικοτήτων, για τις χαμένες ώρες από τις μεταφορές μαθητών όπου αυτές δε γίνονται με δική του υπαιτιότητα, για τις χαμένες ώρες από ελλείψεις σε βιβλία. Αναφέρεται μόνο σε ώρες που χάνονται από τις κινητοποιήσεις.

Ο στόχος του είναι τριπλός:
1.Θέλει να τρομοκρατήσει και να καταστείλει τις μαθητικές αντιδράσεις υπό το φόβο του μπαμπούλα- εισαγγελέα.
2.θέλει να βάλει σε ρόλο χωροφύλακα τους καθηγητές και τους γονείς προκειμένου να μην τρέχουν για αναπληρώσεις Σάββατα ή εν μέσω εορτών.
3.Θέλει να δημιουργήσει προηγούμενο, ώστε με τον ίδιο τρόπο αργότερα να ζητήσει «αναπλήρωση χαμένων ωρών»  από τις δικές μας κινητοποιήσεις που μοιραία θα ακολουθήσουν.

Δεν πρέπει να τους κάνουμε τη χάρη και να τσιμπήσουμε το δόλωμα!  Αντί να στρεφόμαστε ενάντια στους μαθητές που κινητοποιούνται για απολύτως υπαρκτά προβλήματα, ακόμη και αν δεν το κάνουν με τρόπους που ενδεχομένως κάποιοι από εμάς θα έκριναν προσφορότερους, πρέπει να αναγνωρίσουμε και να στραφούμε ενάντια σε αυτούς που δημιουργούν τα προβλήματα. Και δεν είναι άλλοι από τους κυβερνώντες, την Ε.Ε. και το ΔΝΤ που αντιμετωπίζουν το Δημόσιο σχολείο ως δαπάνη και προσπαθούν να το στριμώξουν στα μηδαμινά περιθώρια που του δίνει η πολιτική του « εξορθολογισμού των δαπανών του δημοσίου », και που ως άλλος Προκρούστης του κόβει τα πόδια!

Σε ένα πράγμα έχει δίκιο το Υπουργείο: Όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία οφείλουμε να αναλάβουμε τις ηθικές μας ευθύνες! Να πούμε στους μαθητές μας και τους γονείς τους τι είναι αυτό που τους καταστρέφει τη ζωή και τα όνειρα, τι αφήνει τους γονείς χωρίς δουλειά κα τους μαθητές χωρίς μέλλον, ποιος ωφελείται από τη δική μας εξαθλίωση. Και να τους σταθούμε δίπλα, αν όχι μπροστά, σε κάθε κοινωνικό αγώνα που θα  διορθώσει αυτό το έγκλημα που συντελείται εις βάρος μας και εις βάρος των παιδιών μας.