Μετά τη μειωμένη κίνηση και τα ακριβά καύσιμα, αντιμέτωποι και με τις απεργίες
Αντιμέτωπη με τη μειωμένη επιβατική κίνηση και την σημαντικά αυξημένη τιμή των καυσίμων βρίσκεται η ακτοπλοΐα, η οποία απειλείται τώρα και από απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτικών στην κορύφωση της θερινής περιόδου.
Τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους δείχνουν σημαντική υποχώρηση της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης και προκαλούν τον έντονο προβληματισμό στους επικεφαλής των ακτοπλοϊκών εταιρειών οι οποίοι βέβαια έχουν να αντιμετωπίσουν και το μεγάλο κόστος που προκαλεί η αύξηση της τιμής των καυσίμων το ίδιο διάστημα. Παράλληλα ο κλάδος και συνολικά η τουριστική και νησιωτική οικονομία ενδέχεται να έρθει αντιμέτωποι και με μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις αλλαγές που έφερε το «μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα» στο συνταξιοδοτικό καθεστώς των ναυτικών.
Οι ακτοπλόοι από την πλευρά τους αισθάνονται ότι «βρίσκονται στη μέση» καθώς θεωρούν ότι τα συγκεκριμένα αιτήματα απευθύνονται στην κυβέρνηση και ως ένα βαθμό είναι και δίκαια. Ωστόσο σημειώνουν ότι μία απεργία στη συγκεκριμένη περίοδο θα πλήξει ανεπανόρθωτα τον κλάδο και τις νησιωτικές οικονομίες. Μία απεργία θα είναι πλήρης καταστροφή για τον κλάδο σημειώνουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι.
Η εβδομάδα που ξεκίνησε σήμερα είναι από τις πλέον κρίσιμες, καθώς την προσεχή Πέμπτη 20 Ιουλίου λήγει η προθεσμία που έδωσε στην κυβέρνηση η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία προκειμένου να πάρει πίσω τις ρυθμίσεις για το συνταξιοδοτικό. Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Χάρης Παμπούκης, δήλωσε πρόσφατα ότι «εμείς θα κάνουμε κάθε προσπάθεια ώστε όλα τα θέματα που υπάρχουν να επιλυθούν με κοινωνικό διάλογο, αλλά δεν είναι νοητό σε αυτή την περίοδο να κλείσει το λιμάνι και να τρωθεί η χώρα».
Στη δήλωση αυτή «απάντησαν» με κοινή ανακοίνωση τους, τέσσερα ναυτεργατικά σωματεία (Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού-ΠΕΜΕΝ, «Στέφενσων», Πανελλήνια Επαγγελματική Ενωση Μαγείρων Ναυτικού-ΠΕΕΜΑΓΕΝ, Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών-ΠΕΠΡΝ) σημειώνοντας ότι οι αγώνες «αποφασίζονται από τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων και αυτό το δικαίωμα όπως και το δικαίωμα της απεργίας δεν τα παραχωρούμε». Επίσης και το συνδικάτο των ναυτών (ΠΕΝΕΝ) σε ανακοίνωσή της τόνισε ότι «πρόκειται για σαφέστατη απειλή που αφορά το δικαίωμα της απεργίας».
Πάντως ο κ. Παμπούκης φαίνεται να επεξεργάζεται κάποιες λύσεις, τις οποίες αναμένεται να ανακοινώσει στην ΠΝΟ
Πτώση κίνησης
Τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου για την ακτοπλοΐα δείχνουν μία πτώση της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης σε όλες σχεδόν τις γραμμές. Εξαίρεση αποτελούν σε ό,τι αφορά τους επιβάτες οι γραμμές των Χανίων, των Δυτικών Κυκλάδων και της Χίου-Μυτιλήνης που τα στοιχεία δείχνουν μία μικρή αύξηση. Την ίδια περίοδο τα καύσιμα κινούνται με τιμές αυξημένες κατά 25% περίπου σε σύγκριση με πέρυσι.
naftemporiki.gr