Οι 3 υποψήφιοι Δήμαρχοι Ικαρίας απαντούν στο ikariamag (1)

Απο τη μία, είναι ρίσκο να προσπαθήσεις να φέρεις υποψηφίους να κουβεντιάσουν στο ίδιο, ψηφιακό έστω, τραπέζι. Δε βρισκόμαστε συχνά, είναι αλήθεια (με εξαίρεση τους καριώτικους συλλόγους!), να κουβεντιάσουμε, να συννενοηθούμε, να οργανωθούμε, σε επίσημο τουλάχιστον επίπεδο. Είναι ρίσκο διότι αυτός (το μέσο, στην περίπτωση μας) που θα πάρει την πρωτοβουλία να οργανώσει μια τέτοια συνέντευξη, είναι πολύ πιθανό να κατηγορηθεί απο τις εκάστοτε παρατάξεις ή  τους οπαδούς τους για μεροληψία επειδή το τάδε ή το δείνα δεν τους καλοάρεσε. Εμείς, είπαμε να αναλάβουμε αυτό το ρίσκο. Γιατί όχι!

Από την άλλη, είναι τόσα πολλά αυτά που θα θέλαμε να ρωτήσουμε τους 3 υποψηφίους για τη Δημαρχία Ικαρίας (όλους μαζί αλλά και τον καθένα ξεχωριστά) και τους ευχαριστούμε πολύ για την ανταπόκριση τους. Επειδή όμως δε γίνεται να τα ρωτήσουμε όλα, καταλήξαμε σε συγκεκριμένα. Σκοπός άλλωστε, δεν είναι να παρουσιαστεί όλο το πρόγραμμα των συνδυασμών (δε θα ήταν δυνατό κάτι τέτοιο). Θέλαμε οι αναγνώστες μας να γνωρίσουν συνοπτικά τις θέσεις για κάποια θέματα αλλά και τους ίδιους τους υποψηφίους, για να σχηματίσουν τη δική τους άποψη. Άλλωστε, δε νομίζουμε να υπήρξε άλλη φορά στο παρελθόν, η δυνατότητα να διατυπώσουν οι υποψήφιοι Δήμαρχοι Ικαρίας τις θέσεις τους επί κοινών ερωτημάτων

Ζητήσαμε λοιπόν από τους τρεις υποψήφιους των αντίστοιχων συνδυασμών να απαντήσουν στα ερωτήματά μας θέτοντας όριο στην έκταση του απαντητικού τους κειμένου. Το όριο τέθηκε για ευνόητους λόγους, δηλαδή θέλαμε στα πλαίσια των περιορισμών του μέσου (Internet), να δοθούν συγκεκριμένες και περιεκτικές απαντήσεις, ώστε ο κάθε αναγνώστης να μπορέσει να κατανοήσει το στίγμα του κάθε υποψηφίου στο λίγο «χρόνο» που εκείνος διαθέτει.

Δυστυχώς (όπως θα δείτε κυρίως στο β’ μέρος της συνέντευξης), ο υποψήφιος της "Λαϊκής Συσπείρωσης", παρά τις επανειλημμένες επικλήσεις μας για περιορισμό της έκτασης κάποιων απαντήσεών του στα όρια που θέσαμε, τα οποία τήρησαν λίγο έως πολύ, οι άλλοι δύο συνυποψήφιοι, αρνήθηκε να τις επαναδιατυπώσει (ενώ αρχικώς είχε δεχτεί να πάρει μέρος στη συνέντευξη κάτω από αυτό το πλαίσιο και γνώριζε πως οι συνυποψήφιοί του θα πράξουν το ίδιο). 

Το ikariamag αποφάσισε τελικά να παρουσιάσει όλες τις απαντήσεις, για λόγους δεοντολογίας. Θέμα δεοντολογίας όμως είναι και η διατήρηση της ισονομίας  και εδώ είναι φανερό ότι αδικούνται οι άλλοι δύο υποψήφιοι. Ζητώντας λοιπόν την κατανόηση τους, δημοσιεύουμε της απαντήσεις όπως αυτές μας έχουν σταλεί, χωρίς περικοπές.

Ας δούμε όμως πρώτα το πρόγραμμα των συγκεντρώσεων των συνδυασμών και ας έχουμε μια πρώτη γνωριμία με τους επικεφαλής.

Βιογραφικά υποψηφί ων (αλφαβητικά, επιλέξτε το αντίστοιχο όνομα) 

Ηλία Γαγλίας       Στέλιος Σταμούλος (φωτό:rizospastis.gr) Χρήστος Σταυρινάδης

                                                                         

Ακολουθεί το πρώτο μέρος της συνέντευξης:

1. Ξεχωρίστε αυτό που κατά τη δική σας γνώμη είναι το σπουδαιότερο πρόβλημα (ΕΝΑ) που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή το νησί και περιγράψτε πολύ συγκεκριμένα τον τρόπο που θα το αντιμετωπίσετε; (έως 150 λέξεις)

Σταμούλος: Η Ικαρία αντιμετωπίζει (όπως σχεδόν όλα τα νησιά) πολλά και σοβαρά προβλήματα, που απορρέουν κυρίως από την εφαρμοζόμενη πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Θα μπορούσαμε να ιεραρχήσουμε ως σοβαρότερο πρόβλημα τα ζητήματα που αφορούν το επίπεδο των υγειονομικών  υπηρεσιών και την Κατάσταση των σχετικών υποδομών. Γνωρίζοντας όμως τα ερωτήματα που ακολουθούν, θα επισημάνουμε ως σπουδαιότερο το ζήτημα των συγκοινωνιών (Ακτοπλοϊκών –Αεροπορικών –χερσαίων) .                 

Συνοπτικά οι θέσεις μας για το ζήτημα είναι οι εξής:
Οι δήμοι της Ικαρίας έχουν πρωτοστατήσει στις κινητοποιήσεις για τις συγκοινωνίες ιδιαίτερα για την ακτοπλοΐα έχουν συμβάλει καθοριστικά στο παρελθόν και στο συντονισμό σε Παναιγαιακό επίπεδο. Σημαντικές ενέργειες έχουν γίνει και για την εσωτερική συγκοινωνία με τη προσπάθεια δημιουργίας διαδημοτικού φορέα, και την καθιέρωση ενός στοιχειώδους δικτύου δημοτικών και διαδημοτικών συγκοινωνιών, διεκδικώντας  παράλληλα πόρους από το κρατικό προϋπολογισμό για αυτό το σκοπό.

Διεκδικούμε:
- Απρόσκοπτη ακτοπλοϊκή και αεροπορική  σύνδεση των νησιών μας , χειμώνα – καλοκαίρι, με την Ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους. Δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων.
- Μείωση του υψηλού ναύλου επιβατών, οχημάτων, εμπορευμάτων κατά 50%, χωρίς αυτό το κόστος να μετακιληθεί στο κρατικό προϋπολογισμό.
- Δημιουργία Εθνικού Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με κοινωνικό έλεγχο και Αποκατάσταση του Δημοσίου Χαρακτήρα των Αερομεταφορών.
- Χρηματοδότηση των εσωτερικών συγκοινωνιών του νησιού είτε από την  β φάση του Ε.Π  ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ είτε από ανάλογο πρόγραμμα που οφείλει να  θεσπίσει η κυβέρνηση με πόρους από ΠΔΕ και το ΕΣΠΑ.

 

Σταυρινάδης: Αν το σημαντικό πρόβλημα στο νησί μας ήταν ένα, τότε  οι λύσεις θα ήταν πολλές. Τα προβλήματα όμως είναι πολλά και επομένως η λύση είναι μία. Αλλαγή Δημοτικής πολιτικής τώρα.

Επί πολλά χρόνια η τοπική αυτοδιοίκηση της Ικαρίας αναλώθηκε μόνο να καταγγέλλει  τα προβλήματα και την κεντρική εξουσία. Λύσεις υπήρχαν και τότε, κάποιοι γείτονές μας τις εφάρμοσαν και πέτυχαν. Από την πολιτική αυτή υπάρχουν ωφελημένοι. Ο καριώτης όμως ζημιώθηκε.

Με δημοκρατική άσκηση διοίκησης, με αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού  της Νικαριάς, χωρίς ιδεολογικές αγκυλώσεις, θα εξαντλήσουμε κάθε πόρο που θα έχουμε στη διάθεσή μας  (Δημοτικό, Κρατικό, Ευρωπαϊκό ακόμα και ιδιωτικό) ή οργανωμένα θα απαιτήσουμε  πόρους για την ισόρροπη ανάπτυξη του νησιού.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η παθητική καταγγελία και η μόνη λύση είναι η συστηματική, ακομμάτιστη αξιοποίηση κάθε προσφερόμενης δυνατότητας, αλλά και η αποτελεσματική διεκδίκηση.

 

Γαγλίας: Δυστυχώς το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε  ένα πρόβλημα ως το οξύτερο. Όμως όλα τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί σήμερα, έχουν κυρίως να κάνουν, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον την Τοπική Αυτοδιοίκηση, με την έλλειψη συγκεκριμένου Σχεδίου Ανάπτυξης με όραμα και στρατηγικό στόχο που να έχει προκύψει με τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας και να ανταποκρίνεται στις πραγματικές της ανάγκες.  Για να μπορέσει η Ικαρία να διεκδικήσει μία πολύπλευρη και αειφόρο ανάπτυξη, πρέπει να υλοποιήσει δράσεις, να δημιουργήσει τις αναγκαίες υποδομές, έτσι ώστε να αναπτυχθούν ισόρροπα και όχι ανταγωνιστικά, όλες οι αλληλένδετες παραγωγικές δραστηριότητες  ( μελισσοκομία, γεωργία, κτηνοτροφία, τουρισμός). Παράλληλα, πρέπει να αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του τόπου και το ανθρώπινο δυναμικό εντός αλλά και εκτός Ικαρίας. Συνεπώς, το πρώτο που θα κάνουμε ως Δημοτική Αρχή (παράλληλα με τη διαχείριση των άμεσων καθημερινών θεμάτων) είναι να επεξεργαστούμε, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων, ένα Αναπτυξιακό Πρόγραμμα, με όρους βιωσιμότητας, που θα στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων, στην προστασία του φυσικού και αρχιτεκτονικού περιβάλλοντος και στην ανάδειξη του τοπικού πολιτισμού και την αξιοποίηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και πλεονεκτημάτων της Ικαρίας.


2. Με αφορμή την εφαρμογή του «Καλλικράτη» και με δεδομένες τις αυξημένες πλέον δικαιοδοσίες στο πρόσωπο του Δημάρχου, πείτε μας ποια θα είναι για εσάς με σειρά προτεραιότητας τα πρώτα δύο βασικά κριτήρια (π.χ. ο πληθυσμός, η τουριστική ανάπτυξη, η αισθητική, το ζήτημα του επείγοντος, κ.λπ.) για την κατά τόπους διανομή των χρημάτων-έργων στο νησί; (έως 100 λέξεις)

Γαγλίας: Ένα βασικό κριτήριο είναι η δημιουργία των απαραίτητων στοιχειωδών υποδομών, όπως για παράδειγμα η κατασκευή ενός αξιόπιστου οδικού δικτύου, σε όλο το νησί, έτσι ώστε να νοιώσουν όλοι οι Καριώτες ότι είναι ίσοι στο δικαίωμα της μετακίνησης. Ένα δεύτερο βασικό κριτήριο είναι η ισόρροπη και αλληλοσυμπληρούμενη ανάπτυξη των παραγωγικών τομέων, χωρίς τη μονομερή και στρεβλή μεγέθυνση ενός σε βάρος των άλλων, με γνώμονα πάντα την προστασία του περιβάλλοντος. Αυτό είναι αναγκαίο να γίνει για να μπορέσουμε να αναπτύξουμε τον εναλλακτικό τουρισμό, την γεωργία και τη μελισσοκομία. Σε κάθε περίπτωση όμως, η διανομή των χρημάτων-έργων στο νησί θα υπηρετεί το όραμα και τους στόχους του Αναπτυξιακού Προγράμματος που προαναφέραμε γιατί μόνο με τον τρόπο αυτό θα μπορέσουμε να επιτύχουμε την ανάπτυξη που θέλουμε μακροπρόθεσμα.

 

Σταμούλος: Αρχικά να τονίσουμε πως δεν συμφωνήσαμε τα προηγούμενα χρονιά με την σχεδιαζόμενη τότε μεταρρύθμιση και βέβαια εξακολουθούμε και σήμερα να διαφωνούμε με την κύρια κατεύθυνση του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ . Που δεν είναι άλλη από το να μεταφέρει στις πλάτες του λαού μέσω των δήμων, την ευθύνη για την παροχή βασικών κοινωνικών δικαιωμάτων όπως είναι η υγειά , η πρόνοια , η παιδεία, η πολιτική προστασία κλπ .

Συνεπώς, βασική μας μέριμνα θα είναι να βάλουμε όσο μπορούμε περισσότερα εμπόδια στην υλοποίηση του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, σε αυτή την κατεύθυνση απαραίτητη κρίνουμε την συμβολή της τοπικής κοινωνίας την οποία και θα επιδιώξουμε με κάθε μέσο.             
 
Ωστόσο, σχετικά με την διανομή των χρημάτων-έργων στο νησί, θα προχωρήσουμε αρχικά στην ολοκλήρωση όσων έργων βρίσκονται σε εξέλιξη και εν συνέχεια θα προχωρήσουμε στην χρηματοδότηση υλοποίησης βασικών υποδομών με βασικό κριτήριο την  βελτίωση της ποιότητας ζωή των κατοίκων του νησιού σε τομείς που  επηρεάζουν την καθημερινότητα όλων μας (ύδρευση, αποχέτευση, βιολογικοί καθαρισμοί, οδικοί άξονες, λιμενικές υποδομές, υποδομές διαχείρισης απορριμμάτων, αξιοποίηση πλουτοπαραγωγικών πόρων του νησιού). 

 

Σταυρινάδης: Ποιο από τα ζητήματα που απασχολούν το νησί μας δεν έχει το χαρακτήρα του επείγοντος;  Οι βιολογικοί καθαρισμοί;  Η κατασκευή ΧΥΤΥ;  Η ανακύκλωση;  Η συγκοινωνία (θαλάσσια, χερσαία);  Η προστασία των δασών μας;  Η καθαριότητα των παραλιών μας;

Ο Καριώτης λέει «από πού να πιάσω και από πού να ξεκινήσω».

Έχουμε πρόγραμμα προτεραιοτήτων:
1ον  Μέλημά μας θα είναι η ανάπτυξη, έχοντας τον άνθρωπο πάντοτε στο κέντρο των προσπαθειών μας.
2ον Περιβάλλον χωρίς συνθήματα και υπερβολές, αλλά με στοχευμένες ενέργειες, ενώ παράλληλα θα ασχοληθούμε και με τα υπόλοιπα προβλήματα που θεωρούμε ότι όλα έχουν χαρακτήρα επείγοντος.

 

Διαβάστε το δεύτερο και τελευταίο μέρος της συνέντευξης, ΕΔΩ.

ikariamag

Ακολουθήστε μας στο twitter
Ακολουθήστε μας στο Facebook

Συνοδευτικά Αρχεία:
ikariastore banner