Ολοκληρώθηκε η ημερίδα για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στο Β.Αιγαίο

Από το δελτίο τύπου του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ & ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ. Το διαβάσαμε στο armoniaradio.gr.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η ημερίδα με θέμα «Θαλάσσιες Μεταφορές στο Βόρειο Αιγαίο: Προβλήματα και Προοπτικές Ανάπτυξης» που διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, στην αίθουσα εκδηλώσεων της στη Μυτιλήνη.

Τα γενικά  συμπεράσματα της ημερίδας, που είχε ως στόχο την κατάθεση των προβλημάτων των θαλασσίων μεταφορών, των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των νησιών των Βορείου Αιγαίου, τα περιθώρια βελτίωσης της υφιστάμενης κατάστασης και τις προοπτικές ανάπτυξης, συνοψίστηκαν από τους προεδρεύοντες των δύο  θεματικών ενοτήτων ως  εξής:

Η ακτοπλοΐα, οι θαλάσσιες λεωφόροι δηλαδή της Ελλάδας, αποτελούν το κύριο αναπτυξιακό εργαλείο του νησιωτικού χώρου. Στόχος της ημερίδας ήταν να εντοπιστεί τι πρέπει να αλλάξει για να βρεθούν λύσεις στα προβλήματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών, εν μέσω της γνωστής δημοσιονομικής συγκυρίας. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να κάθονται όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς γύρω από το ίδιο τραπέζι, προκειμένου να εκφράσουν τις θέσεις τους, τους ιδιαίτερους προβληματισμούς τους και τις πιθανές λύσεις. Μέσα από το διάλογο αυτό, που αποτελεί πάγια δημοκρατική διαδικασία θα προκύψουν προτάσεις για το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενιαίας πολιτικής για την ελληνική ακτοπλοΐα.
    
Οι συγκοινωνίες αποτελούν προϋπόθεση για την εξασφάλιση της εδαφικής, κοινωνικής και οικονομικής συνοχής των νησιών μας. Πρέπει να εξασφαλιστεί ένα αξιόπιστο και σταθερό δίκτυο ακτοπλοϊκών συνδέσεων με ποιότητα και αποτελεσματικότητα αντίστοιχη του κόστους μετακίνησης. Τα μόνιμα και φυσικά προβλήματα της νησιωτικότητας δυσκολεύουν την υλοποίηση του στόχου αυτού. Αυτά είναι: το μικρό μέγεθος που σημαίνει μικρή αγορά και αδυναμία εφαρμογής των οικονομιών κλίμακας και των εξωτερικών οικονομιών, η απόσταση και απομόνωση, δηλαδή η χαμηλή προσπελασιμότητα, η χαμηλή ελκυστικότητα, που σημαίνει απώλειες πληθυσμού και το εύθραυστο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Τα προβλήματα αυτά δεν είναι μόνο των μικρών νησιών της Ελλάδας, αλλά όλων των νησιών της Ευρώπης, ακόμα και εκείνων με πολύ μεγάλο αριθμό κατοίκων. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι μπορεί και πρέπει να εφαρμοστεί μια ενιαία ευρωπαϊκή πολιτική και ένα ειδικό καθεστώς για τα νησιά που να εξασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα και την κινητικότητα στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά και να ενσωματώνει τις ανάγκες των πολιτών.

Τονίζεται και θεωρείται δεδομένο ότι η εξασφάλιση της εδαφικής συνέχειας και η άρση της γεωγραφικής απομόνωσης των νησιών αποτελεί εθνικό χρέος και καθήκον.

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας Νίκο Λίτινα:
- Χρειάζεται η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου
- Οι προτάσεις θα μεταφερθούν στη διακομματική επιτροπή για άμεσες παρεμβάσεις, που θα βελτιώσουν το πλαίσιο λειτουργίας
- Θα επαναληφθεί η ημερίδα στα Δωδεκάνησα και στις Κυκλάδες

ikariastore banner