Η κακή οικονομική κατάσταση, στην οποία έχουν περιέλθει οι ελληνικοί ακτοπλοϊκοί όμιλοι, καθιστά πιθανότατα τα σενάρια της εξαγοράς τους, οι δε Τούρκοι είναι οι πρώτοι ... μνηστήρες. Σε σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα», γίνεται μεταξύ άλλων μνεία στη συνέντευξη την οποία έδωσε ο γνωστός εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος στην τουρκική εφημερίδα «Hurriyet».
«Οι Τούρκοι θα μπορούν να αγοράσουν τα πλοία, αλλά ακόμη και τις γραμμές τους, σε τιμή ευκαιρίας» είπε ο κ. Αγούδημος. Οι λόγοι για τους οποίους καταλήγει σε αυτό το συμπέρασμα:
«Οι τιμές των πλοίων στην Ελλάδα έπεσαν κατά 50%. Οι ελληνικές ακτοπλοϊκές και οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν πρόβλημα χρηματοδότησης. Τα πλοία που αξίζουν 80-100 εκατομμύρια δολάρια τα πουλάνε για 50 εκατομμύρια».
Η ίδια η τουρκική εφημερίδα έγραψε ότι ο κ. Αγούδημος έχει πει κάτι ακόμη πιο απτό: Ότι οι τούρκοι επιχειρηματίες, αγοράζοντας πλοία με σημαία Ελλάδας ή και Μάλτας, θα μπορούν να διεκπεραιώνουν επικερδέστατα τις γραμμές από τον Πειραιά στα ελληνικά νησιά, ή ακόμη και προς την ίδια την Τουρκία.
Αυτήν την περίοδο το υπουργείο Μεταφορών της Τουρκίας διαμορφώνει σχέδια για τον τρόπο, με τον οποίο θα γίνουν οι πρώτες «βολιδοσκοπήσεις» και διερευνητικές επαφές, με ελληνικές εταιρείες.
Τονίζει ο Νίκος Καβαλλιέρος, διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας:
«Είναι πολύ κοντά ο χρόνος που τις ελληνικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα αναλάβουν άλλοι πλοιοκτήτες, κοινοτικοί και μη, ίσως και Τούρκοι, με τους δικούς τους όμως όρους και προϋποθέσεις. Όρους, όμως, που θα φέρουν σε δυσμενή θέση όχι μόνο τους έλληνες πλοιοκτήτες, αλλά και τους έλληνες νησιώτες».
Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι προβλέψεις του Μιχάλη Λάμπρου, αντιπροέδρου της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας:
«Το πρόβλημα της ακτοπλοϊας πρέπει να λυθεί άμεσα, ειδάλλως σίγουρα θα δούμε πλοία που θα ανήκουν πιθανόν σε τούρκους επιχειρηματίες να διασχίζουν το Αιγαίο και να εξυπηρετούν δικά μας νησιά».