του Ηλία Γιαννίρη, υποψήφιου Περιφεριάρχη Βορείου Αιγαίου
Λυπάμαι που η πρώτη μου επαφή με το ikariamag είναι προεκλογική, γιατί δεν είμαι επαγγελματίας πολιτικός.
Με πρότειναν και θα είμαι υποψήφιος Περιφεριάρχης Βορείου Αιγαίου με το συνδυασμό "Οικολογικός Άνεμος στο Β. Αιγαίο".
Προτάσεις:
1. Να αναθεωρηθεί το εθνικό χωροταξικό σχέδιο για να προστεθεί ο Ανατολικός Άξονας (Θράκη-Β. Αιγαίο-Ν. Αιγαίο-Κρήτη), που είχαν προτείνει οι μελετητές στην αρχική μελέτη αλλά τον αφαίρεσε ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς. Αν τον έβαζε θα έπρεπε να διατίθενται κονδύλια για τις μεταφορές και τις υποδομές στα νησία μας-προτίμησε να τα δίνει φαίνεται για χωματουργικά και οδικά στους μεγαλοεργολάβους. Όλοι οι νησιώτες πρέπει να παλέψουμε αυτό το στόχο.
2. Κάθε νησί (που τώρα γίνεται δήμος) θα πρέπει να αποκτήσει ένα συμφωνημένο σχέδιο και πρόγραμμα για την πορεία του, 10ετούς ορίζοντα, αναθεωρούμενο. Σήμερα τα διάφορα έργα γίνονται χωρίς σχεδιασμό και προγραμματισμό. Οι χρήσεις γης να μη βρίσκονται σε ανταγωνισμό (π.χ. υπερβόσκηση εναντίον βλάστησης που προκαλεί ερημοποίηση, διάβρωση, υποβάθμιση των νερών κλπ).
3. Να διεκδικήσουμε ώστε η κυβέρνηση να συντάξει ένα πειστικό φάκελο προς την Ε.Ε. για την ιδιαιτερότητα του νησιωτικού χώρου (νησιωτικότητα). Τα νησιά πλήττονται γιατί δεν μπορούν να υπάρχουν πολιτικές εδώ έξω από το πλαίσιο του ανταγωνισμού. Χρειάζονται όμως ειδικές πολιτικές κατ' εξαίρεση των κοινοτικών κανόνων, όπως κάνουν άλλά κράτη-μέλη με τα νησιά τους.
4. Να διεκδικήσουμε ειδικότερα στις μεταφορές το "μεταφορικό ισοδύναμο", δηλαδή οι νησιώτες να πληρώνουν το ίδιο κόστος για μεταφορές προσώπων και προϊόντων που πληρώνουν οι στεριανές περιοχές για την ίδια απόσταση. Αν αυτό σημαίνει επιδοτήσεις στους εφοπλιστές να επανεξετάσουμε τις επιδοτήσεις και να υπάρξουν καράβια συλλογικής ιδιοκτησίας (π.χ. άνεργων ναυτικών) ή δημόσια.
5. Να διεκδικήσουμε και να ξανα-ανακτήσουμε συλλογικές μορφές αντιμετώπισης των προβλημάτων και της ποιότητας ζωής που είχαν οι προηγούμενες κοινωνίες, αξίες και τρόπους που υποχώρησαν λόγω κυριαρχίας των νεώτερων αξιών του ατομισμού και της ιδιωτευσης.
6. Να αντισταθούμε στην ιδεολογική κυριαρχία του ιδιωτικού πάνω στο κοινόχρηστο-δημόσιο και να βρούμε μια νέα περισσότερο δημιουργική αναλογία. Παράδειγμα: Οι καταπατήσεις και ιδιωτικές περιφράξεις ρεμάτων και ολόκληρων βουνών.
7. Να ενισχύσουμε τον πολιτισμό και τουρισμό της ενδοχώρας των νησιών, με μονοπάτια, οικοτοουριστικά καταλύματα στα χωριά, τοπική παραγωγή-τοπική κατανάλωση κλπ, που δίνουν αξία στον κόπο και στο περιβάλλον (πολιτιστικό-φυσικό). Να συνδέσουμε ένα τέτοιο τουρισμό με τον ξενοδοχειακό τουρισμό που υπάρχει.
8. Να παλέψουμε ώστε στα νησιά να καταργηθεί η εκτός σχεδίου δόμηση και η παρόδια δόμηση σπιτιών, ξενοδοχείων, βιοτεχνιών κλπ. Το συνεχές χτίσιμο καταστρέφει τον πόρο για τον οποίο ήρθαν κάποτε οι τουρίστες. Ότι χτίζεται να είναι σε μελετημένη περιοχή.
Κάπως έτσι κινείται ο Οικολογικός Άνεμος στο Βόρειο Αιγαίο, επιδιώκοντας να συσπειρώσει τους ενεργούς πολίτες. Βρείτε μας στο http://oikoanemos.wordpress.com/
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία,
Ηλίας Γιαννίρης
igiann@arch.tuc.gr
Υποψ. Περιφεριάρχης Β. Αιγαίου
ΥΓ: 1. Υποψήφια Αντιπεριφεριάρχης Σάμου είναι η Μαρία Λυμπέρη.
2. Όλοι οι υποψ. Περιφεριάρχες είναι από τη Λέσβο. Είμαι ο μόνος μη Λέσβιος, με καταγωγή Πατέρα από Χίο και Μητέρας από Ικαρία. Αυτό σπάνια θα το ξαναδούμε.