Στις 8 Δεκεμβρίου σταματά τα δρομολόγιά του το πλοίο ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ το οποίο την τελευταία τετραετία εξυπηρετούσε συνεχώς την γραμμή μας. Αντικαταστάτης του είναι το ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ Λ ένα πλοίο 37 χρονών το οποίο τους τελευταίους 10 μήνες παρέμενε ανενεργό και χωρίς ρόλο στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας. Πρόκειται για ένα πλοίο το οποίο κατασκευάστηκε το 1975 στην Ιαπωνία, ήρθε στην Ελλάδα πριν 20 χρόνια και την τουλάχιστον την τελευταία 10ετία η δραστηριότητά του ήταν πλήρως εναρμονισμένη με τις άγονες γραμμές των Δωδεκάνησων, τις οποίες εκτελούσε για λογαριασμό της LANE LINES , θυγατρικής της ΑΝΕΚ LINES.
Οι ναυπηγικές του γραμμές που ακολουθήθηκαν στην κατασκευή του, φανερώνουν μια μακρινή συγγένεια με το ΜΑΡΙΝΑ της Ga Ferries που εξυπηρετούσε τα νησιά μας την προηγούμενη δεκαετία. Η ταχύτητά του ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ Λ δύσκολα ξεπερνάει τα 16,5 μίλια την ώρα κι η έλλειψη stabilizers (πτερύγιων ευστάθειας) αποτελεί σίγουρα μεγάλο μειονέκτημα για τα δύσκολα περάσματα του Αιγαίου καταμεσής του χειμώνα. Παράλληλα η έλλειψη μεγάλης ιπποδύναμης των κύριων μηχανών σε συνδυασμό με τα δύο bow thruster που διέθεται το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ , πιθανότατα να δυσκολέψουν ή να κάνουν αδύνατη την προσέγγιση του στα ανεμοδαρμένα λιμάνια μας με δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Η απομάκρυνση του ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ κι η αντικατάστασή του από το ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ Λ αποτελεί το τρίτο κατά σειρά πλήγμα που δέχεται η συγκοινωνία του νομού μας. Το πρώτο ήρθε με την μείωση των χειμερινών δρομολογίων από πέντε σε τρία, ακολούθησε η μείωση της ταχύτητας του ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ κατά 5 μίλια για την εξοικονόμηση των καυσίμων κι έρχεται τώρα η αντικατάστασή του για να βάλει ταφόπλακα στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των τριών νησιών.
Την είδηση της αντικατάστασης του ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ ακολούθησαν διάφορες φήμες που μιλούν για πώληση του πλοίου στο εξωτερικό και συνεπώς για οριστική απόσυρση του σύγχρονου πλοίου από τα ελληνικά νερά. Η πώληση δεν επιβεβαιώνεται για την ώρα από πουθενά και επισήμως το πλοίο δένει για ακινησία και ετήσια συντήρηση.
Τώρα, για το αν είναι οριστική ή όχι η αντικατάσταση του ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με απόλυτη σιγουριά. Ίσως ο μόνος που θα μπορούσε να απαντήσει είναι ο Γιάννης Σ. Βαρδινογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaways και της ΑΝΕΚ αλλά δεν έχει προβεί σε καμία δήλωση και δύσκολα πρέπει να περιμένουμε κάτι τέτοιο με βάση την τακτική του παρελθόντος παρά τις ηχηρές αντιδράσεις όλου του νομού Σάμου και όσων πρόκειται να ακολουθήσουν.
Όπως και να έχει η αλήθεια θα φανερωθεί στις 20 Δεκεμβρίου όταν θα κατατεθεί η συμμετοχή της εταιρείας για την άγονη των Φούρνων. Αν δηλωθεί το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ, τότε ξαναζεσταίνεται η ελπίδα να το δούμε στα λιμάνια μας. Αν δηλωθεί το ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ.Λ τότε θα πρέπει να μιλάμε για ένα πισωγύρισμα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας, το οποίο θα μας φέρει πολλά χρόνια πίσω.
ikariamag.gr| από, για και με αφορμή την Ικαριά!
Ακολουθήστε μας στο twitter
Ακολουθήστε μας στο Facebook