ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΙΚΑΡΙΑΣ – ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΙΚΑΡΙΑΣ & ΦΟΥΡΝΩΝ – ΕΛΜΕ ΙΚΑΡΙΑΣ & ΦΟΥΡΝΩΝ
Ικαρία, 8 Ιουνίου 2011
Mέσα σε λίγες μέρες και λίγο πριν κλείσουν τα σχολειά το Υπουργείο –κατ’ επίφαση–Παιδείας προσπαθεί, με Υπουργικές Αποφάσεις να επιφέρει δύο ακόμα πλήγματα στο δημόσιο σχολειό μετά το σαρωτικό κύμα συγχωνεύσεων-καταργήσεων-υποβιβασμών σχολείων, που σε πρώτη φάση είχε ως συνέπεια το κλείσιμο εκατοντάδων σχολείων και την απώλεια χιλιάδων οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών.
Με απόφαση της υφυπουργού σταματάει από την επόμενη σχολική χρονιά τη λειτουργία Ολοήμερου Προγράμματος στα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία, ενώ, παράλληλα, ζητάει στα Ολοήμερα τμήματα που θα απομείνουν στα 6θέσια, να φοιτούν μόνο παιδιά «των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή σχετική δήλωση ανεργίας».
Πρόκειται για ένα πλήγμα στον αγροτικό κόσμο, στον κόσμο της υπαίθρου, η οποία απειλείται πλέον με ολοκληρωτική ερήμωση. Παίρνουν τους δασκάλους και τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων από τα ολοήμερα τμήματα, προφανώς για «εξοικονόμηση προσωπικού και κονδυλίων», για να μη χρειαστεί να κάνουν διορισμούς εκπαιδευτικών, μονίμων ή αναπληρωτών.
Στην ίδια λογική μείωσης των κονδυλίων δια της μείωσης των ολοήμερων είναι και η επιχειρούμενη μείωση των μαθητών που φοιτούν στα ολοήμερα, περιορίζοντας το δικαίωμα φοίτησης στο ολοήμερο τμήμα μόνο στους μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς εργάζονται και διαθέτουν σχετική βεβαίωση από τον εργοδότη, ή είναι άνεργοι.
Εμείς πολύ απλά ρωτάμε: Και τα παιδιά που οι γονείς τους εργάζονται στην ανθηρή «μαύρη οικονομία», τι θα κάνουν, αφού ο εργοδότης προφανώς δε δίνει βεβαίωση εργασίας για να μην αποκαλυφθεί; Και τα παιδιά των αυτοαπασχολούμενων ή των μικρομαγαζατόρων; Και τα παιδιά των αγροτών ή των ψαράδων, από πού θα πάρουν βεβαίωση, από ποιον εργοδότη, από το χωράφι, ή το Θεό; Και τα παιδιά, των οποίων οι οικογένειες τα βγάζουν πέρα με έναν μόνο γονέα εργαζόμενο;
Τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, επικυρώνει την αντίληψη για ολοήμερο «παιδοφυλακτήριο» και μάλιστα μόνο για ελάχιστα σχολεία και ακυρώνει όλες τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών της πράξης για τον παιδαγωγικό ρόλο που μπορεί να παίξει ο θεσμός, με στοιχεία μάλιστα υποστηρικτικά των «παιδιών των τελευταίων θρανίων».
Με άλλη απόφαση καταργείται το δικαίωμα επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας για τους μαθητές δημοτικών και γυμνασίων (ανάμεσα σε Γαλλικά και Γερμανικά) και δημιουργούνται «γαλλόφωνα» και «γερμανόφωνα» σχολεία, σπάζοντας έτσι το ενιαίο πρόγραμμα σπουδών και καταργώντας ταυτόχρονα οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών της άλλης ξένης γλώσσας. Οι μαθητές υποχρεώνονται είτε να αλλάξουν τη γλώσσα που επέλεξαν, είτε να αλλάξουν σχολείο, είτε να διδαχτούν γλώσσα που δεν επέλεξαν, είτε να μη διδάσκονται δεύτερη ξένη γλώσσα.
Άμεσες θα είναι οι επιπτώσεις στη διδασκαλία: με την επιβολή και όχι την επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας αναιρείται ένα βασικό κίνητρο εκμάθησης. Ακόμη, σοβαρά προβλήματα θα δημιουργηθούν στη διδασκαλία μια που κάποιοι μαθητές θα καλούνται να διδαχθούν στο γυμνάσιο άλλη γλώσσα από αυτή που διδάχτηκαν στο δημοτικό, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε μετακινήσεις μαθητικών πληθυσμών, ενώ και τα τμήματα που θα δημιουργηθούν θα είναι πολυπληθέστερα.
Το Υπουργείο Δια Βίου ... Αμάθειας αποδεικνύει έτσι για μια ακόμα φορά ότι μιλάει μία μόνο γλώσσα: αυτή των περικοπών στο αδιαπραγμάτευτο για μας δημόσιο αγαθό της Παιδείας.
Και μεις μία γλώσσα πρέπει να μιλήσουμε: αυτή της ενότητας των λειτουργών του δημόσιου σχολειού και της εκπαιδευτικής κοινότητας (γονείς, μαθητές) στη βάση του αγώνα για τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας και τις ανάγκες και τα δικαιώματα των εργαζόμενων στην εκπαίδευση, αλλά και της εργαζόμενης πλειοψηφίας. Μια γλώσσα που έχουμε ήδη αρχίσει να διαμορφώνουμε με τον ενωτικό, μαχητικό, αδιαπραγμάτευτο αγώνα που δώσαμε όλοι μαζί το προηγούμενο διάστημα για το δικαίωμα της δωρεάν και ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών στα σχολειά τους.
Απαιτούμε:
• ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΥ ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙ ΑΔΥΝΑΤΗ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΑ 6/ΘΕΣΙΑ
• ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΑ
• ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΣΕ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
• ΝΑ ΜΗ ΧΑΘΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Ή ΑΛΛΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ
• ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Θεωρούμε ότι δεν έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα η γενική καταγγελία της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου, αν δεν συνοδεύεται από τη συλλογική δράση για την ανατροπή της και με την έμπρακτη αμφισβήτηση των απαράδεκτων και ανάλγητων αυτών μέτρων.
• Καλούμε όλους τους γονείς που επιθυμούν να παρακολουθήσουν τα παιδιά τους ολοήμερο τμήμα και δεν μπορούν να προσκομίσουν βεβαίωση εργοδότη ή ανεργίας να δηλώνουν τη συμμετοχή τους με συνημμένη υπεύθυνη δήλωση «ότι θα προσκομίσουν βεβαιώσεις εργασίας με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς».
• Καλούμε τους γονείς με παιδιά που φοιτούν σε ολιγοθέσια σχολεία και επιθυμούν να παρακολουθούν τα παιδιά τους Ολοήμερο Πρόγραμμα να καταθέσουν αιτήσεις συμμετοχής και τους προϊστάμενους των σχολείων να τις προωθήσουν στη Διοίκηση.
• Καλούμε τους γονείς να αρνηθούν να καταθέσουν δηλώσεις προτίμησης, θεωρώντας δεδομένο ότι θα διδαχτούν και οι δύο ξένες γλώσσες (Γαλλικά-Γερμανικά) ή, εναλλακτικά, να καταθέσουν «δήλωση αντίθεσης στην απόφαση του υπουργείου».
• Με βάση το προηγούμενο οι διευθυντές των σχολείων να μην αναφέρουν προτιμήσεις και οι σύλλογοι διδασκόντων να μη δεχτούν να χαρακτηριστεί το σχολείο τους αποκλειστικά «γαλλόφωνο» ή «γερμανόφωνο».
• Καλούμε το Γραφείο Π.Ε. Ικαρίας, τη Δ/νση Π.Ε. Σάμου και τη Δ/νση Δ.Ε. Σάμου να μην εφαρμόσουν αυτές τις αποφάσεις: να μην κλείσει κανένα ολοήμερο τμήμα, να μη χαρακτηριστεί κανένα σχολείο αποκλειστικά «γαλλόφωνο» ή «γερμανόφωνο». Το ΠΥΣΠΕ και το ΠΥΣΔΕ να μην συναινέσουν σε καμία τέτοια απόφαση.
ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΚΑΝΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ – ΚΑΝΕΝΑΣ ΓΟΝΙΟΣ – ΚΑΝΕΙΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΝΩΤΙΚΟ – ΜΑΧΗΤΙΚΟ – ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ