Με επιστολή που απέστειλε στους αρμόδιους φορείς, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, τους καλεί να συμμετάσχουν ενεργά σε διαβούλευση για την ακτοπλοΐα.
Ο Υπουργός αφού αναγνωρίζει τη σημασία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών τόσο σε εθνικό όσο και σε κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο, ζητά από τους φορείς τις προτάσεις τους ώστε, λόγω των συγκυριών, να επανεξεταστεί το πλαίσιο σχετικά με τα εξής:
• διαμόρφωση όρων και προϋποθέσεων για τη δραστηριοποίηση των πλοίων, όπως:
- η τροποποίηση – διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων,
- η αντικατάσταση πλοίου με άλλο, κατάλληλου μεγέθους για την εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών και
- η δρομολόγηση πλοίου για ορισμένο διάστημα σε γραμμή που η εταιρεία του πλοίου εξυπηρετεί ετησίως
• στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων για περιόδους πέραν εκείνων που έχουν υποχρέωση εκτέλεσης δρομολογίων
• λειτουργία του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών
Οι φορείς (οι χρήστες της ακτοπλοΐας, οι τοπικές κοινωνίες και φορείς καθώς και οι επιχειρήσεις) έχουν διορία έως της 5 Δεκεμβρίου 2012 ώστε να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές ενώ το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, στις αρχές του επόμενου έτους, θα εισηγηθεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις επί των σημείων που θα αναδειχθούν στο ανωτέρω πλαίσιο διαβούλευσης.
Εν τω μεταξύ, επιστολή απέστειλε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Σάμου στον Υπουργό Ναυτιλίας & Αιγαίου, με θέμα τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Από την επιστολή, ξεχωρίζουμε:
«Αυτή την εβδομάδα – δεν γνωρίζουμε για την επόμενη αν θα έχει έστω και ένα καράβι - για τη Σάμος και την Ικαρία θα πραγματοποιηθεί μόνο ένα δρομολόγιο, για 40.000 κατοίκους. Αυτό το μοναδικό δρομολόγιο θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες για μετακίνηση επιβατικού κοινού και εμπορευμάτων για τα 3 νησιά.
Επιπλέον, το υπερβολικό κόστος του αεροπορικού εισιτηρίου από Σάμο με προορισμό την Αθήνα ξεπερνά τα 170Ευρώ η μια διαδρομή, καθιστώντας αδύνατη τη μετακίνηση σχεδόν όλων των πολιτών. Με 2 πτήσεις για Σάμο καθημερινά και 5 για την Ικαρία εβδομαδιαίως δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του τόπου όταν δεν υπάρχει και ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.
Η κατασκευή των λιμανιών και των αεροδρομίων και όλων των υποδομών έγινε για του κατοίκους των νησιών, για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, για το εμπόριο και για να παραμείνουν οι κάτοικοι στα ακριτικά νησιά. Αυτή τη χρονική περίοδο γυρίζουμε 50 χρόνια πίσω και οδηγούμαστε στην απομόνωση και στον παραγκωνισμό.»
Τέλος, το Εργατικό Κέντρο Σάμου, μαζί με τα εργατικά Κέντρα Λέσβου, Κω και τα ναυτεργατικά σωματεία, κάνει κάλεσμα όλων των φορέων του εργατικού και λαϊκού κινήματος των νησιών του Αιγαίου να γίνει συνάντηση στις 10 Νοέμβρη 2012 στον Πειραιά για διαμόρφωση πλαισίου αιτημάτων και συντονισμό δράσης για την διεκδίκησή τους.
ikariamag.gr