Απανωτές οι βλάβες στα πλοία των νησιών μας

Συμπατριώτισσες, συμπατριώτες,
Το πλοίο «European Express» της εταιρείας «NEL», ετών 40, με 476 επιβάτες, και ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο της γραμμής μας προς Πειραιά, «έμεινε» από καταπέλτη κατά την αναχώρηση του από τους Φούρνους!! Για την ακρίβεια  διαπιστώθηκε πρόβλημα στο ανέβασμα του καταπέλτη. Εν τούτοις, δόθηκε άδεια για απόπλου, το καράβι έμεινε με ανοιχτό καταπέλτη ανοιχτά από το λιμάνι των Φούρνων για αρκετές ώρες, και μόνο μετά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του πληρώματος, αποκαταστάθηκε η βλάβη και συνέχισε τα ταξίδι του χωρίς να πιάσει και στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου λόγω των ισχυρών βοριάδων που φυσούσαν. Κάποτε, σήμερα το μεσημέρι οι ταλαίπωροι επιβάτες έφτασαν και στον Πειραιά…

Το ότι προκαλούνται ερωτηματικά για το πώς δόθηκε  άδεια απόπλου σε ένα πλοίο 40 ετών με συχνές βλάβες, καθυστερήσεις, φαίνεται ότι είναι «ψιλά γράμματα» για το ΥΕΝ, την συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ- ΝΔ, τους πρόθυμους δεξιούς και «αριστερούς» υποστηρικτές τους, που με μεγάλη καθυστέρηση πάντα ανακαλύπτουν ότι υπάρχει ακτοπλοϊκό πρόβλημα και ταλαιπωρία αλλά ποτέ δεν φτάνουν στην ουσία και την πραγματική αιτία.

Να θυμίσουμε ότι η συγκεκριμένη εταιρεία παίρνει συχνά επιδοτήσεις, ενώ οι εργαζόμενοι μένουν απλήρωτοι μέχρι και 6 μήνες.

Να θυμίσουμε ακόμα ότι η συγκεκριμένη εταιρεία έχει δρομολογημένα μόνο σαπάκια, με πανάκριβο εισιτήριο, και ότι  με αυτά θα ταξιδεύουμε από τον Οκτώβρη αφού η κυβέρνηση έχει δώσει το ελεύθερο στους εφοπλιστές να δρομολογούν τα πλοία τους το τρίμηνο της τουριστικής περιόδου- για την «αρπαχτή» του καλοκαιριού- και μετά να εγκαταλείπουν τα νησιά στην τύχη τους, όπως φαίνεται ότι  θα γίνει και εφέτος.

Τα νησιά θα μένουν χωρίς πλοίο για μέρες ή για εβδομάδες, οι νησιώτες αποκλεισμένοι, οι άρρωστοι θα κινδυνεύουν, η τροφοδοσία θα καθυστερεί, οι επιπτώσεις στην οικονομία των νησιών θα είναι σημαντικές, ενώ οι εταιρείες θα συνεχίσουν να αρμενίζουν στο Αιγαίο που έχει μετατραπεί σε θάλασσα εφοπλιστικής ασυδοσίας

Το αποδεικνύει η ίδια η ζωή και θα το επαναλάβουμε για μια ακόμα φορά: όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών, όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα σχεδιάζονται με βάση το κέρδος και τα συμφέροντα των εφοπλιστών, τόσο θα επιδεινώνεται η θέση των νησιωτών, των ταξιδιωτών και όλων των εργαζομένων. Τόσο τα νησιά μας θα αντιμετωπίζουν την εγκατάλειψη και την απομόνωση.

Οι κάτοικοι των νησιών μας πρέπει να βγάλουν συμπεράσματα και να καταδικάσουν την πολιτική που τους στηρίζει και επιτρέπει, ανέχεται να μένει ο τόπος μας είτε χωρίς καράβι, είτε να δρομολογούνται σαπάκια, είτε να αντιμετωπίζονται οι ταξιδιώτες σαν εμπορευματοκιβώτια.
Διεκδικούμε απρόσκοπτη, τακτική, καθημερινή σύνδεση των νησιών μας, χειμώνα- καλοκαίρι, με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, με δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με φτηνά εισιτήρια (να μειωθούν τώρα κατά 50%) και με εξασφάλιση της δουλειάς και των δικαιωμάτων των ναυτεργατών.

Καθημερινά δρομολόγια από και προς Πειραιά, χειμώνα - καλοκαίρι.

Να καταργηθεί ο κανονισμός 3577/92, ο νόμος «Παπουτσή» 2932/2001, καθώς και όλοι οι μετέπειτα νόμοι που απελευθερώνουν τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και καταργούν το καμποτάζ.

Παλεύουμε για την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όπου οι θαλάσσιες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό, στα πλαίσια ενός αποκλειστικά δημόσιου ενιαίου φορέα συγκοινωνιών, με κεντρικό σχεδιασμό και με εργατικό και λαϊκό έλεγχο για γρήγορη, ασφαλή και φτηνή μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων.

Είναι στο χέρι μας, με τους συντονισμένους αγώνες μας, με λαϊκή συμμαχία και πάλη, με ισχυρό ΚΚΕ, να διεκδικήσουμε ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Τ.Ε ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

ikariastore banner

ikariaki-agora.gr