Απάντηση στην καταγγελία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας και Φούρνων

Το βράδυ της 30ης Νοεμβρίου 2015 απεστάλη σε Σχολεία της Ικαρίας και σε άλλους αποδέκτες  e-mail - “ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ” για “την αυταρχική και αντισυναδελφική συμπεριφορά της Διευθύντριας του 2ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Ραχών” με υπογραφή “ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΙΚΑΡΙΑΣ ΚΑΙ ΦΟΥΡΝΩΝ”.

Το ίδιο βράδυ η παράταξη “ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΙΚΑΡΙΑΣ ΚΑΙ ΦΟΥΡΝΩΝ” που μια εβδομάδα πιο πριν, στις αρχαιρεσίες της 24ης Νοεμβρίου 2015 είχε αναδειχθεί πρώτη δύναμη, απέστειλε δικό της e-mail - “ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ” για τον διαχωρισμό της θέσης της από το κείμενο της καταγγελίας.

Τα δύο κείμενα δημοσιεύτηκαν και στον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο.

Οι “καταγγέλλουσες” βιάστηκαν να προλάβουν να “καταγγείλουν” μερικές ημέρες πριν συγκροτηθεί σε σώμα το νέο Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών, φοβούμενες ότι δεν θα έχουν την ευκαιρία αν δεν καταλάβουν εκ νέου τα αξιώματά τους, κυρίως του Προέδρου, όπως και τελικά έγινε. Ως “καταγγελία” παρουσιάστηκε ένα κείμενο που δεν έχει καμιά σχέση με τον ορισμό της καταγγελίας, η οποία πρέπει να έχει ουσία, να αναφέρεται εναντίον κάποιου που παραβιάζει έναν κανονισμό, που διαπράττει παρατυπία ή επιδίδεται σε αξιόποινες πράξεις. Οι καταγγέλλουσες επέλεξαν να παρουσιάσουν ως “καταγγελία” ένα κείμενο γεμάτο άγνοια, εμπάθεια και μένος κατά του προσώπου μου, εμπνευσμένο από το δόγμα Γκέμπελς: “Πες, πες, πες, κάτι θα μείνει”.  Αυτό το κείμενο δεν μπορεί να εκφράζει έναν Σύλλογο Εκπαιδευτικών και σίγουρα δεν συντάχθηκε από εκπαιδευτικό.

Η αιτία της καταγγελίας βρίσκεται στην περσινή σχολική χρονιά 2014-2015 όταν υπηρετούσα ως δασκάλα  στο 2ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Ραχών. Στο ίδιο σχολείο εργαζόταν  Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό το οποίο μας πληροφόρησε ότι ήταν εγγεγραμμένο μέλος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας και Φούρνων και κατ’ επέκταση μέλος της Δ.Ο.Ε.    Πληροφορηθήκαμε επίσης ότι  ήταν μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών  και όλοι όσοι εργάζονταν σε σχολεία της Ικαρίας ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και ως Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Τέθηκε λοιπόν το ερώτημα αν αυτό ήταν νόμιμο και σε σχετική συζήτηση υποστήριξα ανοιχτά ότι εφόσον δεν είναι δάσκαλοι, νηπιαγωγοί ή εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων δεν μπορεί να έχουν εγγραφεί στο Σύλλογο Εκπαιδευτικών, καθώς κάτι τέτοιο δεν είναι σύμφωνο τόσο με το καταστατικό του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας και Φούρνων όσο και με το καταστατικό της  Δ.Ο.Ε.
 Κρίθηκε αναγκαίο να διερευνηθεί το ερώτημα επιστημονικά και να απαντηθεί οριστικά.  Έτσι δύο μέλη του Διοικητικού  Συμβουλίου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας και Φούρνων που πέρσι υπηρετούσαν στο σχολείο μας ανέλαβαν να προωθηθεί στη Δ.Ο.Ε. και να απαντηθεί αρμοδίως.

Εγέρθηκαν βέβαια ερωτήματα και για τη λειτουργία του συλλογικού μας οργάνου. Πότε και ποιος δέχτηκε και εξέτασε τις αιτήσεις για να γίνουν μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών εργαζόμενοι στους φορείς εκπαίδευσης που δεν είναι εκπαιδευτικοί;  Εφόσον δεν εξετάσθηκε τότε αν αυτό ήταν σύμφωνο με το καταστατικό του Συλλόγου Εκπαιδευτικών και με το καταστατικό της Δ.Ο.Ε. πώς έγιναν οι εγγραφές;  Όποιος θεώρησε σύννομο και κανονικό κάτι τέτοιο γιατί έκανε διακρίσεις; Με την ίδια λογική έπρεπε να καλέσει κάθε εργαζόμενο στα σχολεία να γίνει μέλος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών εκτός και αν η μύτη του δεν άντεχε να εγγραφούν στον Σύλλογο και οι καθαρίστριες.

Υπάρχει κι άλλο ενδιαφέρον ερώτημα. Τα μέλη που δεν ήταν εκπαιδευτικοί κατάφεραν να ψηφίσουν για τα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών Π.Υ.Σ.Π.Ε, Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. και Κ.Υ.Σ.Π.Ε.; Διότι το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό έχουν διαφορετικά υπηρεσιακά συμβούλια ( Υ.Σ.Ε.Ε.Π., Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. και Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) από τους εκπαιδευτικούς και όσοι Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. υπηρετούν στην Ικαρία, μακριά από την έδρα του εργασιακού τους φορέα, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β. Αιγαίου, ψηφίζουν με αλληλογραφία.

Είναι αναγκαίο -έστω και με καθυστέρηση μερικών ετών- να αποσαφηνιστεί επιστημονικά και τεκμηριωμένα αν οι εργαζόμενοι ως Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. είναι νόμιμα μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών και αν η παρουσία τους στο Σύλλογο και στο Δ.Σ του Συλλόγου θέτει σε αμφισβήτηση την εγκυρότητα των αποφάσεων και των ενεργειών του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας και Φούρνων κατά τα τελευταία χρόνια.

Έχει μεγάλη σημασία να αναφέρω ότι μετά τις αρχαιρεσίες της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, τον Νοέμβριο του 2014, το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας και Φούρνων μέσα σε διαφωνίες, παλινωδίες, φαύλες διαδικασίες και εκατέρωθεν καταγγελίες δεν κατάφερε να συγκροτηθεί σε σώμα για περίπου 11 μήνες. Τον Οκτώβριο του 2015, δηλαδή ένα μήνα πριν τις αρχαιρεσίες της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, τα κατάφερε και το σώμα ανέδειξε ως Πρόεδρο την κ. Μαρίνα Ζαχαροπούλου, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό. Ομονόησε εντυπωσιακά  με την Ταμία κ. Λεμονιά Ευστρατουδάκη, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και πίστεψαν πως ήταν η ευκαιρία που περίμεναν για να τακτοποιήσουν λογαριασμούς.

Από “θέση ισχύος” όπως πίστευαν, έθεσαν κοινό στόχο να παρεισφρήσουν στη λειτουργία του 2ου Ολ. Δ. Σχ. Ραχών ελπίζοντας να το εκτροχιάσουν για να χρεωθεί τελικά η “κακιά” διευθύντρια την κακή λειτουργία του σχολείου. Είχαν και την τύχη να εργάζονται στο σχολείο δασκάλες οι οποίες ως ομογάλακτες αδελφές ήταν πρόθυμες να συνδράμουν προς αυτό το σκοπό.

Αδιαφορώντας για τα προβλήματα του σχολείου κάποιες δασκάλες επεδίωξαν να μοιράσουν και να πληρωθούν υπερωρίες για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, την ώρα που χιλιάδες γυμναστές περίμεναν να προσληφθούν ως αναπληρωτές. Επιχείρησαν να μετατρέψουν το σχολείο σε παιδοφυλακτήριο, υποβαθμίζοντας το διδακτικό έργο του. Ανέλαβαν “εθελοντικά” την εργασία του Ε.Β.Π. για να εξυπηρετούν μαθητή με αναπηρία, ακόμα και κατά την ώρα του μαθήματος που δεν υπάρχει η δυνατότητα να απομακρυνθούν από την τάξη τους.
Για όλα αυτά ήθελαν να εκμαιεύσουν τη δική μου εντολή και υπογραφή.

Τους ζήτησα να διατυπώσουν με σαφήνεια τις προτάσεις τους ώστε να τις υποβάλω για έγκριση στην προϊσταμένη αρχή κι έτσι αν ήταν σύννομες και το αγνοούσα, να παρακαμφθεί η δική μου αντίρρηση. Δεν τολμούσαν να αναλάβουν την ευθύνη των πράξεών τους, ούτε να υπογράψουν με παρρησία όσα παράνομα κατά τη γνώμη μου επιχειρούσαν.

Τότε ήρθε η ώρα που έπρεπε να περισώσουν την “αγωνιστική ταυτότητά” τους και ζήτησαν να συνεδριάσει ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου. Επεδίωξαν όμως να εισηγηθώ εγώ αντί γι' αυτές τις τροποποιήσεις των αποφάσεων που επιθυμούσαν ώστε να καταγραφεί  στο πρακτικό η  εισήγηση από τη διευθύντρια και πρόεδρο του συλλόγου διδασκόντων και οι ίδιες να επικαλεστούν ότι πιεζόμενες ψήφισαν όσα παράνομα εκείνη είχε εισηγηθεί. Ακολούθησαν γραφικές καταστάσεις καθώς δεν μπορούσαν να δεχτούν ότι ο σύλλογος διδασκόντων λειτουργεί και συνεδριάζει κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες που με λεπτομέρεια και σαφήνεια ορίζονται με νόμο του κράτους. Τους έδωσα απαντήσεις προφορικά και γραπτά. Τους έδωσα εξηγήσεις και οδηγίες που επιδεικτικά αγνόησαν.
“Ανόητος νεοσσός εκών, δείκνυσι την εαυτού νεοσσιάν”.

Η άγνοια τους συνδυάστηκε με λανθασμένη συμβουλευτική από την πρόεδρο και την ταμία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών που τις οδήγησε σε μια σειρά επιλογών που δεν ήταν δυνατό να φέρουν το αποτέλεσμα που επιθυμούσαν. Υποστήριξαν ότι πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων και ζήτησαν να νομιμοποιήσω  το πρακτικό της. Όταν αρνήθηκα απαίτησαν να πάρουν οι ίδιες τη στρογγυλή σφραγίδα του σχολείου, το βιβλίο πράξεων του Σ.Δ. και το πρωτόκολλο αλληλογραφίας και να τα χρησιμοποιήσουν κατά την κρίση τους.. Η αποτυχία τις έκανε εξαιρετικά επιθετικές και στις 18-11-2015 η απειλή “θα κάνουμε ντου μαζί με το Σύλλογο Εκπαιδευτικών και θα τα πάρουμε” επιχειρήθηκε να γίνει πραγματικότητα. Οι κ.κ. Μαρίνα Ζαχαροπούλου και Λεμονιά Ευστρατουδάκη, υποδυόμενες τις εθελόντριες αχθοφόρους, μεθόδευσαν την απροειδοποίητη άφιξή τους στο 2ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Ραχών  και μαζί με εκπαιδευτικούς του σχολείου, τις κ.κ. Αλεξάνδρα Μουρσελλά,, Χριστίνα Γκούγκουρα και Ελένη Σούρλα  ενορχήστρωσαν και εκτέλεσαν μια εντυπωσιακή επίδειξη αγελαίας συμπεριφοράς.

Μπήκαν στο γραφείο του σχολείου ομαδόν, ρητά μου όριζαν  τα δικαιώματα που έχω ή δεν έχω ως Διευθύντρια του Σχολείου, με φωνές και τραμπουκισμούς προσπαθούσαν  να με εκφοβίσουν για να κάνω ό,τι ζητούσαν, απαιτούσαν να υπογράψω άγνωστα σε μένα χαρτιά υποστηρίζοντας ότι είναι πράξη Συλλόγου Διδασκόντων και ξανά ζητούσαν να τους παραδώσω τη στρογγυλή σφραγίδα του σχολείου, το Πρωτόκολλο Αλληλογραφίας και το βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων.

Για το γεγονός αυτό της 18ης Νοεμβρίου έκανα αναφορά στον ιεραρχικά ανώτερό μου Διευθυντή Εκπαίδευσης Σάμου την ίδια μέρα, αμέσως μετά την αποχώρησή τους.

Αν οι καταγγέλλουσες υπολογίσουν σωστά, θα βρουν ότι η αναφορά προηγήθηκε κατά μία εβδομάδα της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ικαρίας και Φούρνων και κατά 12 ημέρες της καταγγελίας τους.

Με το προσωπικό τους συμφέρον ως κίνητρο, τον απαίδευτο χαρακτήρα,  την αδαημοσύνη  και την ορμέμφυτο επιθετική συμπεριφορά κάποιων εκ των καταγγελλόντων οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο και αιφνιδιάστηκαν από τις ίδιες τις πράξεις τους.

Πιστεύω πως τώρα ο καθένας μπορεί να καταλάβει την ουσία. Ποια ήταν τα πρόσωπα, ποια ήταν η αιτία, με ποιο τρόπο επεδίωξαν να δείξουν τη “δύναμη” τους και πώς, όταν δεν το πέτυχαν, προσέφυγαν σε “καταγγελία” μιας διευθύντριας δημοτικού σχολείου. Καταγγελία - παράσταση για να δικαιολογηθεί η θέση του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. στο Σύλλογο Εκπαιδευτικών και ελπίδα να αποδοθεί σε όλες τις καταγγέλλουσες τίτλος αγωνιστικότητας και αντίστασης απέναντι στη διοίκηση και στην εξουσία εν γένει.

Κλείνοντας την απάντηση στην “καταγγελία” θα απευθυνθώ σε όλους εσάς που άμεσα ή έμμεσα (δεν μπορώ να ξεχάσω τους δεύτερους),  έχετε εμπλακεί με οποιοδήποτε τρόπο σε όσα ανέφερα  και
1.  θα σας πω:
“Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί”  που
• γνωρίζατε τις προθέσεις και τις επιδιώξεις των υπό αμφισβήτηση μελών του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. και δεν κουνήσατε ούτε το βλέφαρό σας,
• αδιαφορήσατε όταν, πολύ πριν τα γεγονότα στο σχολείο, είχα ζητήσει τη συνδρομή σας,
• πιστέψατε ότι η εκλογή σε ένα αξίωμα νομιμοποιεί κάθε είδος προσωπικής δράσης και συμπεριφοράς,
• εφηύρατε διαφορές μεταξύ του προσωπικού ενός σχολείου για να αποφύγετε την παραδοχή της σαφήνειας του νόμου,
• τρέξατε κατόπιν εορτής να βρείτε μια ασφαλή και προστατευμένη θέση για τον εαυτό σας,
• “δικάσατε” χωρίς να ακούσετε και τις δύο πλευρές και προτείνατε λύσεις μονόπλευρες χαϊδεύοντας τα αυτιά των αυλικών σας,
• επικαλεστήκατε τη Δημοκρατία και ταυτόχρονα λειτουργήσατε σαν να είναι τα σχολεία και ο Σύλλογος Εκπ/κών Π.Ε. τα φέουδά σας,
• δηλώσατε ενδιαφέρον για την εκπαίδευση ως προκάλυμμα για την αδιαφορία σας,
 • ξεσκονίσατε τον τίτλο “αγωνιστής” που έχετε πακτώσει στο πεδίο των ανύπαρκτων αγώνων σας  και τον επιδεικνύετε με αλαζονεία, και

2. θα σας ζητήσω κάτι πολύ σημαντικό: Να αφήσετε το 2ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Ραχών έξω από τις πονηρές πατέντες σας, τα λαϊκίστικα σχέδιά σας, τις πατερναλιστικές αντιλήψεις σας και τις πηλοφόρες ψευδοκαταγγελίες σας.

Τέλος, δηλώνω ευθαρσώς ότι: Πάντα θα βρίσκομαι απέναντι σε κάθε ενέργεια που βλάπτει την ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία του σχολείου μου, αλλά κυρίως απέναντι σε κάθε άτομο που χρησιμοποιεί το χώρο του σχολείου και της εκπαίδευσης για ιδιοτελείς σκοπούς και εν τέλει βαφτίζει τη ματαιοδοξία του προσφορά και φιλοπονία.

Η σχολική μας μονάδα έχει συσσωρευμένα προβλήματα ετών που απαιτούν λύση και είναι αναγκαία η δύναμη και η καλή θέληση όλου του προσωπικού καθώς και όλων αυτών που την αγαπάνε, την πονάνε και ενδιαφέρονται γι' αυτήν πραγματικά.

Η σχολική μας μονάδα έχει υποχρέωση να λειτουργεί σύννομα, σωστά και δίκαια και αυτό θα κάνει.

Κατίνα Ε. Τσαντίρη
Δασκάλα  και  Διευθύντρια του 2ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Ραχών Ικαρίας