Αίτημα αποδρομολόγησης των πλοίων Θεόφιλος και European υπέβαλε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου η Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου. Η εταιρία ζήτησε να σταματήσουν για ενάμιση μήνα τα δρομολόγιά τους τα δυο πλοία, προκειμένου να πραγματοποιήσουν την ετήσια ακινησία τους, περίοδος που λόγω της μειωμένης επιβατικής κίνησης ευνοεί την εταιρία δεδομένης της έλλειψης ρευστότητας που αντιμετωπίζουν στο σύνολό τους οι ναυτιλιακές εταιρίες. Το αίτημα αφορά για το European που εξυπηρετεί τη γραμμή Πειραιά -Χίου - Μυτιλήνης, διακοπή δρομολογίων από τις 23 Ιανουαρίου μέχρι τις 15 Μαρτίου. Η εταιρία δεν έχει υποχρέωση να αντικαταστήσει το πλοίο καθώς το δρομολόγιο είναι ελεύθερο ενώ η γραμμή καλύπτεται επαρκώς από άλλα δύο πλοία. Για το μεν Θεόφιλος το αίτημα αποδρομολόγησης αφορά την περίοδο από τις 18 Ιανουαρίου μέχρι τα μισά του Μαρτίου αλλά λόγω του ότι η γραμμή είναι επιδοτούμενη η ΝΕΛ κατέθεσε πρόταση, σύμφωνα με την οποία το πλοίο Μυτιλήνη που συνδέει τα νησιά της Σάμου με τον Πειραιά να επεκτείνει το δρομολόγιό του μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Για το ζήτημα αυτό η εταιρία βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με το Υπουργείο δεδομένου ότι η πρότασή της, δεν καλύπτει πλήρως τα λιμάνια και την συχνότητα των δρομολογίων των επιδοτούμενων γραμμών.
Ωστόσο αναστάτωση υπάρχει μεταξύ των εργαζομένων των δύο αυτών πλοίων που αποδρομολογούνται, καθώς η εταιρεία δε μπορεί να ανταπεξέλθει στις οικονομικές της υποχρεώσεις προς τα πληρώματα στα οποία οφείλονται ήδη μισθοί 4 και 5 μηνών αλλά και μέρος του δώρου Χριστουγέννων.
Εν τω μεταξύ τις αποφάσεις του κοινοποίησε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που συνεδρίασε την προηγούμενη εβδομάδα. Το σώμα δεν έλαβε απόφαση στα αιτήματα τόσο της ΝΕΛ όσο και της Hellenic Seaways να δρομολογήσουν πλοίο τους θερινούς μήνες στη γραμμή Πειραιά- Μυκόνου- Ικαρίας- Σάμου, καθώς αναμένονται αλλαγές στο πλαίσιο που διέπει την ακτοπλοΐα και ιδιαίτερα τα ταχύπλοα.