Καταγγελία για το ΘΕΟΦΙΛΟΣ στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Ικαρία – Φούρνοι – Σάμος

Στο επιβατηγό πλοίο Θεόφιλος, πλοίο προερχόμενο από μακρόχρονη ακινησία και επισκευή, που εκτέλεσε την 29/11/13 το δρομολόγιο Πειραιάς – Σύρος – Εύδηλος – Άγιος Κήρυκος – Φούρνοι – Καρλόβασι – Βαθύ με μεγάλη καθυστέρηση, προέκυψαν σοβαρά προβλήματα που οδήγησαν τους επιβάτες σε εντονότατες διαμαρτυρίες και, τελικά, έγγραφη καταγγελία που επιδόθηκε στο Λιμενάρχη Σύρου.

Στη Σύρο διενεργήθηκε έλεγχος από πενταμελές κλιμάκιο παρουσία του λιμενάρχη. Μας διαβεβαίωσαν ότι το πλοίο είναι ασφαλές και μετά από  1 ώρα και 15' παρέλαβαν την καταγγελία μας και αποχώρησαν.  Δεν απαντήθηκαν ωστόσο τα ερωτήματα που εύλογα κατατέθηκαν από τους επιβάτες:

1.Αφού οι μηχανές του πλοίου είναι εντάξει σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα του κλιμακίου, γιατί λειτουργεί η μία δίνοντας στο πλοίο μέση ταχύτητα σχεδόν  13 κόμβων; (σύμφωνα με το στίγμα του πλοίου στους χάρτες παρακολούθησης πλοίων σε πραγματικό χρόνο καθώς και τον ύπαρχο).

2.Πώς επιτρέπεται να δοκιμάζεται η μηχανή μετά από επισκευή, με το πλοίο να εκτελεί προγραμματισμένο δρομολόγιο με επιβάτες; Είχε εκτελεστεί άλλο δοκιμαστικό δρομολόγιο και πότε;

3.Γιατί υπήρξε καθυστέρηση περίπου μιάμισης ώρας για την τροφοδοσία του πλοίου με καύσιμα με όλους τους επιβάτες μέσα, αφού κάτι τέτοιο ρητά απαγορεύεται;

4.Υπάρχει προγραμματισμένη ώρα άφιξης του πλοίου στα λιμάνια του δρομολογίου του ή (σύμφωνα με τον ύπαρχο) το πλοίο μπορεί να δοκιμάζει βαθμηδόν την ισχύ μέχρις ότου φτάσει τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα  με αποτέλεσμα η ώρα άφιξης να ποικίλει; Αν ναι, ποιες είναι αυτές οι ώρες και τί πρέπει να συμβεί εάν αυτές δεν τηρηθούν;

5.Γιατί, κι ενώ το πλήρωμα του πλοίου προσποιούνταν ότι δεν το παρατηρούσε, η ατμόσφαιρα στο πλοίο ήταν αποπνικτική από τα καυσαέρια του;

6.Γιατί οι τουαλέτες του πλοίου δε λειτουργούσαν και ενώ ο πλοίαρχος σε ανακοίνωση από μεγαφώνου μας ενημέρωσε πως έφραξαν από κακή χρήση από κάποιους επιβάτες(!),  ο εμπειρογνώμονας (σύμφωνα με το λιμενάρχη) κατέγραψε  ζημία στον κεντρικό αγωγό αποχέτευσης από κίνηση της ράμπας φόρτωσης του πλοίου προκειμένου να φορτωθούν δυο φορτηγά της ΔΕΗ με στύλους;

7.Γιατί ενώ ο ύπαρχος αρχικά αρνήθηκε την ύπαρξη εξωτερικού συνεργείου επισκευών στη συνέχεια παραδέχθηκε πως υπήρχε αλλά όχι για επισκευή παρά για προληπτικούς λόγους;

8.Προβλέπεται τα σχετικά πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του πλοίου να έχουν εκδοθεί "από το καλοκαίρι" (σύμφωνα με τον ύπαρχο) ή πρέπει να εκδίδονται πριν τον απόπλου του πλοίου; Τί έδειξε ο σχετικός έλεγχος από το κλιμάκιο;

Το πλοίο κρίθηκε ασφαλές και αξιόπλοον και του επετράπη να συνεχίσει το δρομολόγιο του εφ όσον όλα είναι καλά, και να φτάσει στο Βαθύ Σάμου αντί για το πρωί του Σαββάτου, αργά το απόγευμα...

Επισυνάπτεται η καταγγελία, στη διάθεση των συντακτών υπάρχουν 132 υπογραφές επιβατών.

Οι Υπογράφοντες την Καταγγελία

ikariastore banner