Μ’ ένα ξεχωριστό βίντεο για την Ελλάδα, η CHANEL λανσάρει το νέο της προϊόν BLUE SERUM (μπλε ορό) στηρίζοντας την επικοινωνιακή της καμπάνια στα συστατικά του και στην προέλευση τους.
Στο βίντεο, πλάνα του οποίου έχουν γυριστεί και στην Ικαρία, αναδεικνύονται οι ομορφιές του φυσικού τοπίου σε συνδυασμό με την ευεργετική επίδραση των φυσικών αγαθών στην ανθρώπινη ζωή. Πλάνα φαίνεται να υπάρχουν και από τα μαστιχόδεντρα της Χίου. Για την Ικαρία πάντως γίνεται λόγος και στην παρουσίαση του προϊόντος στην επίσημη ιστοσελίδα της CHANEL.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται: «Ο ήλιος είναι παντού εδώ. Μερικοί το αποκαλούν μυστήριο... Είναι, όμως, απλά η ζωή... Ισως γι' αυτό οι άνθρωποι εδώ ζουν περισσότερο. Η Ελλάδα είναι όλα αυτά. Και τώρα ένα μέρος τους σας αποκαλύπτεται...»
Ένα καινοτόμο προϊόν που όπως υποστηρίζει η CHANEL αποτελεί έναν νέο ορίζοντα στην περιποίηση της επιδερμίδας και μια νέα υπόσχεση για κάθε γυναίκα.
Εμπνευσμένο από τις Μπλε Ζώνες, τις περιοχές του πλανήτη με μεγαλύτερο δείκτη μακροζωίας αλλά και ευζωίας, η Chanel δημιούργησε αυτό το προϊόν για να δείχνει η επιδερμίδα πιο νέα και υγιής καθώς συνδυάζει 3 αντιοξειδωτικά και αναζωογονιτικά συστατικά που προέρχονται από τις Μπλε Ζώνες.
Στην παρουσίαση του προϊόντος η Chanel κάνει λόγο για τις 4 περιοχές του πλανήτη που έχουν επίσημα ανακυρηχθεί Μπλε Ζώνες: Η Νικόγια στην Κόστα Ρίκα, η Σαρδηνία στην Ιταλία, η Οκινάουα στην Ιαπωνία και η Ικαρία στην Ελλάδα.
Πράσινος καφές από την Κόστα Ρίκα, ελιά από τη Σαρδηνία και σχίνος από την Ελλάδα. Η Chanel επέλεξε 3 απαραίτητα φυσικά συστατικά από τις μπλε ζώνες, απομόνωσε τα πια ισχυρά τους μόρια και εμπλούτισε τον νέο της ορό. εξάγεται πιο ισχυρό μορίων τους να τους φέρει σε επαφή με ορό.
Η φόρμουλα του BLUE SERUM προσφέρει μία άμεση αίσθηση φρεσκάδας και προετοιμάζει ιδανικά την επιδερμίδα να δεχτεί τα πλεονεκτήματα της συστηματικής φροντίδας.
Το ελληνικό σχίνο είναι πλούσιο σε ελαιανολικού οξύ για να βοηθήσει στην αποκατάσταση των φυσικών αναγεννητικών ικανότητων του δέρματος. Από το σχίνο παράγεται και ρετσίνι, το οποίο αποκαλείται σχίνινο ρετσίνι και από άλλους μαστίχα.
Όπως είπαμε και στην αρχή του άρθρου, εικόνες προβάλλονται από τη Χίο, διάσημη παγκοσμίως για τη μαστίχα της. Φαίνεται πώς έγινε κάποιο μπέρδεμα ή προσπάθεια "μίξης" στην επικοινωνία, ανάμεσα στη Ικαρία των Μπλε Ζωνών και τις Μαστίχες της Χίου. Το ψάξαμε λίγο και στο politischios βρήκαμε το εξής:
Τρέχουν να διορθώσουν τη μαστίχα Ικαρίας της Coco Chanel
Ένα σημαντικό λάθος, που κινητοποίησε άμεσα τον μηχανισμό της ΕΜΧ αμέσως μετά τον εντοπισμό του, περιείχε το διαφημιστικό της Coco Chanel για το νέο της προϊόν της σειράς Blue Serum.Η Coco Chanel λανσάρει στην αγορά μια καινούργια σειρά περιποίησης τη Blue Serum στη λογική ότι οι άνθρωποι που ζουν στις «μπλε ζώνες» ζουν περισσότερο, και αυτές οι περιοχές είναι η Κόστα Ρίκα, η Σαρδηνία και η Ελλάδα. Έτσι, από την μελέτη προέκυψε το προϊόν περιποίησης προσώπου Blue Serum στην Παρασκευή του οποίου συνδυάστηκαν πράσινος καφές από την Κόστα Ρίκα, ελιές από την Σαρδηνία και η μαστίχα από την... Ικαρία σύμφωνα με το βίντεο και το ενημερωτικό φυλλάδιο της εταιρείας.Το σημαντικό αυτό λάθος κινητοποίησε τον μηχανισμό της Ε.Μ.Χ. που ήδη έχει επικοινωνήσει με την εταιρεία Coco Chanel και σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΜΧ Γ. Τούμπο, το λάθος θα αποκατασταθεί άμεσα.
UPDATE:
Το ethnos.gr ρίχνει περισσότερο φως στην υπόθεση, ωστόσο κι αυτό αναρωτιέται αν προκείται για ένα διπλό λάθος της Chanel. Στο ρεπορτάζ του Βασίλη Ιγνατιάδη, με το υπερβολικό και άστοχο -αν μας επιτρέπεται- τίτλο «Πόλεμος» Χίου - Ικαρίας λόγω... Chanel (καθώς δε γεννάται θέμα αντιπαλότητας, ούτε και εντός εισαγωγικών, με τους αδελφούς χιώτες) αναφέρεται:
ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΜΠΛΕΞΙΜΟ
Ενα διπλό λάθος (;) της Chanel προκάλεσε ταραχή και διαμάχες σε δύο ελληνικά νησιά.
Η μαστίχα ονομάστηκε γενικά σχίνος και η Χίος έγινε... Ικαρία στην καμπάνια του διάσημου γαλλικού οίκου για την προώθηση του νέου πειραματικού προϊόντος περιποίησης προσώπου Blue Serum, που ενσωματώνει φυσικά συστατικά από τρεις νησιωτικές περιοχές του πλανήτη, όπου οι άνθρωποι ζουν περισσότερα χρόνια. Ανάμεσα στα συστατικά αυτά είναι η μαστίχα Χίου, η οποία όμως αναφέρεται στην καμπάνια ως σχίνος Ικαρίας.
Η λάμψη του πολυεθνικού κολοσσού της μόδας και των καλλυντικών έγινε μήλον της Εριδος ανάμεσα στα δύο αιγαιοπελαγίτικα νησιά. Το αναπάντεχο λάθος προκάλεσε ενθουσιασμό στην Ικαρία για τη διεθνή διαφήμιση, αλλά και αναστάτωση στη Χίο.
Διαβεβαιώσεις
Η Ενωση Μαστιχοπαραγωγών του νησιού διαμαρτυρήθηκε προς τον γαλλικό οίκο και έλαβε διαβεβαιώσεις για άμεση διόρθωση του λάθους, κάτι που όμως δεν είχε συμβεί μέχρι και χθες. Στο νησί της μαστίχας αναμένουν αποκατάσταση, ενώ δεν λείπουν και οι φωνές όσων υποστηρίζουν πως δεν πρόκειται για λάθος, αλλά για σκόπιμη προσπάθεια να εκμεταλλευτούν προωθητικά τη διεθνή φήμη της Ικαρίας ως τόπου μακροζωίας.
Το ενδιαφέρον της Chanel να συμπεριλάβει τη μαστίχα Χίου στα συστατικά των προϊόντων περιποίησης που παράγει εκδηλώθηκε πριν από έναν χρόνο, όταν μια συνεργαζόμενη εταιρεία προμηθεύτηκε μισό τόνο προϊόντος από τους μαστιχοπαραγωγούς του νησιού, προκειμένου να το επεξεργαστεί και να το προωθήσει στον γαλλικό οίκο σε μορφή αφομοιώσιμη από το γυναικείο πρόσωπο. Το νέο προϊόν, που παρήχθη πειραματικά στα εργαστήρια της πολυεθνικής και βρίσκεται ήδη στα ράφια των καταστημάτων καλλυντικών και στο e-shop της, είναι το Blue Serum, ένας ορός προσώπου, που περιλαμβάνει συστατικά από τις λεγόμενες «μπλε ζώνες» του πλανήτη, δηλαδή τις περιοχές όπου οι άνθρωποι ζουν περισσότερα χρόνια: Ανάμεσα στα συστατικά αυτά περιλαμβάνονται πράσινος καφές από την Κόστα Ρίκα, ελαιόλαδο από τη Σαρδηνία και μαστίχα Χίου. Μόνο που το τελευταίο αναφέρεται ως «Lentistic from Ikaria, Greece».
«Ο ήλιος είναι παντού εδώ. Μερικοί το αποκαλούν μυστήριο... Είναι, όμως, απλά η ζωή... Ισως γι' αυτό οι άνθρωποι εδώ ζουν περισσότερο. Η Ελλάδα είναι όλα αυτά. Και τώρα ένα μέρος τους σας αποκαλύπτεται...» επισημαίνεται στο συνοδευτικό βίντεο της καμπάνιας, που περιλαμβάνει πλάνα των μαστιχοχωρίων της Χίου, μαστιχόδεντρα και τη μοναδική στον κόσμο ρητίνη που παράγεται μόνο εκεί, τη μαστίχα. Τα πλάνα ελήφθησαν το καλοκαίρι του 2016 από συνεργείο που έστειλε στη Χίο ο γαλλικός οίκος αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό.
Μπλέξιμο
«Προφανώς αυτός που επιμελήθηκε την καμπάνια δεν τα πηγαίνει πολύ καλά με τη γεωγραφία, έμπλεξε τα νησιά ή μπέρδεψε την ιστορία με την Ικαρία, λόγω της φήμης της ως τόπου μακροζωίας. Δεν θέλω να σκεφτώ ότι πρόκειται για κάτι άλλο», σχολίασε στο «Εθνος» ο πρόεδρος της Ενωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, Γιώργος Τούμπος, ο οποίος μόλις αντιλήφθηκε το λάθος παρενέβη στους υπεύθυνους της Chanel και ζήτησε άμεση αποκατάσταση. Αυτό, όμως, δεν είχε συμβεί μέχρι και χθες.
Το Blue Serum, που πωλείται έναντι 110 δολαρίων ΗΠΑ στο επίσημο site της εταιρείας, υπόσχεται πιο λείο και σφριγηλό δέρμα προσώπου, με μείωση κατά 35% στην εμφάνιση των ρυτίδων, έπειτα από χρήση 4 εβδομάδων, σύμφωνα με την κλινική αξιολόγηση που έγινε σε 45 γυναίκες.
Χαμόγελα στους Ικαριώτες και απαίτηση για επανόρθωση από τους Χιώτες παραγωγούς
Το λάθος έγινε... ευπρόσδεκτο από τους Ικαριώτες, οι οποίοι καλωσόρισαν με διθυράμβους την αναπάντεχη διεθνή προβολή. Τοπικές ιστοσελίδες υποδέχτηκαν το θέμα με εκτενή δημοσιεύματα και τίτλους όπως «Υμνος στην Ικαρία από τη Chanel», «Βίντεο της Chanel αποθεώνει την Ικαρία» κ.ά.
Τη σύγχυση επέτεινε περισσότερο το γεγονός ότι το λάθος δεν περιορίζεται στο όνομα του νησιού, αλλά και στο φυτό που παράγει το φυσικό συστατικό. Ο σχίνος αποτελεί μια ευρύτερη οικογένεια φυτών-δέντρων που έχουν συνήθως τη μορφή αειθαλών πυκνόφυλλων θάμνων και ευδοκιμεί σε όλη τη Μεσόγειο, μεταξύ αυτών και στο νησί της Ικαρίας, ενώ έχει εφαρμογές στη βιομηχανία φαρμάκων και καλλυντικών, με μια σειρά από ευεργετικές ιδιότητες για τον ανθρώπινο οργανισμό. Το μαστιχόδεντρο (Πιστακία η λεντίσκος η Χία) αποτελεί μια ποικιλία σχίνου, που είναι όμως ενδημικό φυτό της Χίου και παράγει αποκλειστικά σε αυτό το νησί τη μαστίχα.
Η αναφορά της μαστίχας ως σχίνου έκανε κάποιους στην Ικαρία να πιθανολογήσουν πως το προϊόν περιποίησης του γαλλικού οίκου περιέχει συστατικά από ικαριώτικο σχίνο και πως η χιώτικη μαστίχα ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί σε άλλο προϊόν.
«Δεν υπάρχει καμία τέτοια περίπτωση. Η συνεργασία μας με τη Chanel έχει μια ιστορία από πίσω της και αφορά το συγκεκριμένο πειραματικό προϊόν», ξεκαθάρισε στο «Εθνος» ο Ηλίας Σμυρνούδης, διευθυντής έρευνας και ανάπτυξης της Ενωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου.
«Από πέρυσι το καλοκαίρι έκαναν γυρίσματα, πήραν μισό τόνο μαστίχας δοκιμαστικά και επιστρέφουν με στελέχη τους στη Χίο την ερχόμενη εβδομάδα προκειμένου να ελέγξουν τις προδιαγραφές των εγκαταστάσεων της Ενωσης, όπου γίνεται η επεξεργασία της μαστίχας» επεσήμανε ο ίδιος και εξήγησε:
«Το προϊόν βγήκε πειραματικά στην αγορά και ανάλογα με την ανταπόκριση, ευελπιστούμε σε συνέχιση της συνεργασίας. Τα πρώτα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά, διαβάζουμε θετικά σχόλια από ανθρώπους που το έχουν δοκιμάσει».
Ο κ. Σμυρνούδης είναι ο άνθρωπος που ήρθε σε επαφή με τη Chanel προκειμένου να ζητήσει εξηγήσεις για το λάθος. «Θέλω να πιστεύω ότι έγινε εκ παραδρομής. Αν συνέβη οτιδήποτε άλλο θα μιλάμε ξεκάθαρα για παραπλάνηση του καταναλωτή», σχολίασε, προσθέτοντας πως η δέσμευση της εταιρείας είναι η διόρθωση του λάθους, και η αναγραφή του συστατικού ως «Mastic Gum of Chios» ή «Mastiha of Chios», όπως είναι η διεθνής ονομασία του προϊόντος.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝ UNESCO
Εξαγωγές σε όλο τον κόσμο για τη διάσημη μαστίχα
Αναγνωρισμένη από την UNESCO ως προϊόν της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, με μια σειρά από ευεργετικές ιδιότητες, η μαστίχα παράγεται αποκλειστικά στα 24 μαστιχοχώρια στο νότιο τμήμα της Χίου, από περίπου 1.800 μαστιχοπαραγωγούς, που παράγουν ετησίως περίπου 150 τόνους προϊόντος. Την περασμένη χρονιά καταγράφηκε ρεκόρ εξαγωγών, με 120 τόνους μαστίχας να πωλούνται σε διάφορα μέρη του κόσμου, με κύριες αγορές την Κύπρο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, χώρες της Μέσης Ανατολής και τις ΗΠΑ. Η αξία των εξαγωγών ξεπέρασε τα 9 εκατομμύρια ευρώ
Το προϊόν έχει επίσης παρουσία στις αγορές της Αυστραλίας και της Κίνας, ενώ συνεχής είναι η αναζήτηση νέων. Τα τελευταία χρόνια η Ενωση Μαστιχοπαραγωγών έχει αναπτύξει στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες φαρμάκων και καλλυντικών σε ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ν. Κορέα και αλλού, συμβάλλοντας στη διαφήμιση του προϊόντος, του νησιού και ευρύτερα της χώρας, ενώ εκτός από τη Chanel βρίσκεται σε επαφές και με άλλους γνωστούς οίκους προϊόντων περιποίησης.
ikariamag