Την αλλαγή ρότας, ποιος θα την πρωτοκολλήσει;

Ας υποθέσουμε ότι το πλοίο αναχωρεί από ένα νησί του Ανατολικού Αιγαίου και κατευθύνεται σε κάποιο γειτονικό του. Έχει πρόγραμμα να προσεγγίσει στο πρώτο λιμάνι, αλλά οι άνεμοι δεν το επιτρέπουν. Ύστερα από ταχύτατες συνεννοήσεις μεταξύ υπουργείου, λιμεναρχείου, ναυτιλιακής εταιρείας και καπετάνιου, το πλοίο προσεγγίζει σε μία ώρα στο δεύτερο, πολύ κοντινό λιμάνι του νησιού, αποβιβάζει 15 επιβάτες, παραλαμβάνει άλλους 35, οι οποίοι είχαν ειδοποιηθεί και έφθασαν οδικώς, και αναχωρεί με προορισμό ένα τρίτο νησί.

Αν δεν γίνονταν έτσι, οι 35 επιβάτες θα έμεναν στο μουράγιο και δεν θα πήγαιναν στον προορισμό τους, οι 15 επιβάτες από το πρώτο νησί δεν θα έφθαναν στον δικό τους προορισμό, δεν θα έκαναν τις δουλειές τους και, χωρίς να θέλουν, χωρίς να το έχουν προβλέψει, χωρίς να έχουν μαζί τους χρήματα, θα κατέληγαν στο τρίτο νησί, όπου θα έμεναν 3 ημέρες, ώσπου να βρεθεί πλοίο επιστροφής.

«Όχι, δεν γίνονται αυτά», θα φωνάξετε με αγανάκτηση. «Πάνω από την ταλαιπωρία των 50 ανθρώπων, πάνω από τις χαμένες μέρες, τα χαμένα λεφτά, υπάρχει η τυπολατρική εμμονή στον προχειρογραμμένο αρχικό σχεδιασμό -που δεν προβλέπει διορθωτικές κινήσεις σε περιπτώσεις κακών καιρικών συνθηκών-, η ευλαβική αφοσίωση στις αργόσυρτες γραφειοκρατικές διαδικασίες». Αν το είπατε, μην αισθάνεστε άσχημα, μη νιώθετε τύψεις, μην νομίζετε πως κάτι στον τρόπο σκέψης σας λειτουργεί διαφορετικά.

Σκέπτεστε όπως το κράτος!
Το «European Express» ξεκίνησε την περασμένη Πέμπτη το μεσημέρι από τον Άγιο Κήρυκο για το Καρλόβασι της Σάμου και, λόγω των ανέμων, δεν μπόρεσε να προσεγγίσει. Μπορούσε κάλλιστα να πάει στο Βαθύ. Επειδή το δρομολόγιο είναι επιδοτούμενο, χρειαζόταν κάποια άδεια. Και εδώ αρχίζει ο παραλογισμός…

Ένα συνηθισμένο πρόβλημα (δεν ήταν η πρώτη φορά που φύσαγε στο Αιγαίο), που θα μπορούσε να λυθεί σε λίγη ώρα, παρέμεινε άλυτο!

Το πλοίο αποχαιρέτησε με ένα σφύριγμα τη Σάμο και κατευθύνθηκε προς τη Χίο.

Σήμερα το μεσημέρι (30/5), το «European Express» θα πραγματοποιήσει το ίδιο δρομολόγιο. Ο καιρός προβλέπεται καλός. Αν ξαφνικά αρχίσουν να σφυρίζουν άνεμοι στα κατάρτια, ποια υπηρεσία θα είναι αρμόδια να βάλει αριθμό πρωτοκόλλου σε απόφαση προσέγγισης του πλοίου στο διπλανό λιμάνι;

Κοσμάς Κέφαλος
avgi.gr