Συνεχίζονται οι «αναγκαστικές κρουαζιέρες» στα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Το πλοίο «Αριάδνη» με έκτακτη δρομολόγηση στη γραμμή της Δευτέρας από Πειραιά προς Χίο και Μυτιλήνη ενέταξε και μια προσέγγιση στη Σάμο.
Κι αυτό επειδή λίγο πριν αναχωρήσει το πλοίο από τον Πειραιά, υπήρξε τηλεφώνημα για τοποθέτηση βόμβας, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει περί τις 10.30 το βράδυ, αντί στις 9.00, που ήταν η προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.
Το πλοίο έφθασε στη Μυτιλήνη 13.02 μετά το μεσημέρι της Τρίτης, δηλαδή μετά από ταξίδι 14,5 ωρών. Κι αν σε αυτές προστεθεί και η μιάμιση ώρα που χάθηκε για να ελεγχθεί το πλοίο σε ό,τι αφορούσε την τοποθέτηση βόμβας, ο συνολικός χρόνος φθάνει στις 16 ώρες.
Ακόμη χειρότερα το πλοίο δεν αναχώρησε την Τρίτη το βράδυ από Μυτιλήνη για Χίο και Πειραιά, όπως ήταν το προγραμματισμένο δρομολόγιο του. Συνέχισε προς Λήμνο και Καβάλα, δηλαδή έκανε το δρομολόγιο της άγονης γραμμής αντί του «Νήσος Μύκονος». Συγκεκριμένα το «Αριάδνη» έφθασε στην Καβάλα στις 9.30 το βράδυ της Τρίτης.
Από εκεί ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής προς Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Σάμο και Πειραιά. Το πλοίο έφθασε στη Μυτιλήνη λίγα λεπτά πριν τις 7.00 το πρωί της Μεγάλης Τετάρτης κι αμέσως μετά την φορτοεκφόρτωσή του έφυγε για τη Χίο. Δηλαδή το δρομολόγιο της Μεγάλης Τρίτης δεν πραγματοποιήθηκε. Αυτή η αναγκαστική κρουαζιέρα στο Βόρειο Αιγαίο θα επαναληφθεί και την Λαμπροβδομάδα (Τετάρτη του Πάσχα).
Τα σχετικά δρομολόγια έχουν ανακοινωθεί από την εταιρεία εδώ και αρκετό καιρό και είναι εγκεκριμένα από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Είναι εξωφρενικό, σε μια περίοδο με αυξημένη επιβατική κίνηση και μεταφορικό έργο, το υπουργείο να εγκρίνει τη συγχώνευση της γραμμής Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη με την άγονη γραμμή του Βορείου Αιγαίου και να υποβάλλει σε απίστευτη ταλαιπωρία τους επιβάτες με προορισμό τη Λέσβο και τη Χίο. Κι αυτό την στιγμή που στο Πειραιά υπάρχουν πλοία που θα μπορούσαν να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες άλλων γραμμών.
Το δις εξαμαρτείν
Είναι η δεύτερη φορά που μέσα σε λίγες εβδομάδες το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου υποβάλλει τους νησιώτες στο μαρτύριο της αναγκαστικής κρουαζιέρας στο Βόρειο Αιγαίο.
Η πρώτη φορά που είχε γίνει αυτή η συγχώνευση κατά τη διάρκεια του Μαρτίου, όταν είχε βγει για δεξαμενισμό το «Νήσος Μύκονος» η γραμμή Ικαρίας-Σάμου είχε μείνει χωρίς πλοίο.
Τότε το «Ε» είχε αναδείξει το θέμα στο κεντρικό πρωτοσέλιδο του (Σάββατο 7 Μαρτίου). Τόσο για την ταλαιπωρία, στην οποία υποβάλλονται οι επιβάτες, όσο και γιατί διαβλέπαμε ότι αυτή η πρακτική θα γίνει προσπάθεια να μονιμοποιηθεί.
Ένα μήνα μετά, η συγχώνευση των δρομολογίων επαναλήφθηκε και μάλιστα σε περίοδο αυξημένης κίνησης.
Κυριολεκτικά μας τρομάζει ο κίνδυνος να δούμε τη συγχώνευση των συγκεκριμένων δρομολογίων να επανέρχεται στα τέλη του Οκτωβρίου του 2015 ως τα τέλη του Μαρτίου του 2016. Πρόκειται για έναν ορατό κίνδυνο δεδομένου ότι μέχρι τώρα είναι εξαιρετικά περιορισμένες οι αντιδράσεις που έχουν υπάρξει.
Γιατί έγινε η συγχώνευση
Η αιτία της αναγκαστικής κρουαζιέρας στο Αιγαίο, στην οποία υποβλήθηκαν οι ταξιδιώτες με προορισμό τη Χίο και τη Σάμο ήταν η ενίσχυση των δρομολογίων προς Σάμο και Ικαρία.
Στην οποία συνεχίζει να εκτελεί κανονικά τα δρομολόγια του το «Νήσος Μύκονος». Το πλοίο πραγματοποιεί τρία δρομολόγια την εβδομάδα. Όμως εκτός δρομολογίων παραμένει το «Μυτιλήνη» της ΝΕΛ, το οποίο παραμένει αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Καρλοβασίου με βλάβη στη μία ηλεκτρομηχανή του.
Από τη στιγμή που κρίθηκε ότι χρειάζεται ενίσχυση η γραμμή θα μπορούσε να δρομολογηθεί άλλο πλοίο της ίδιας εταιρείας, π.χ. το «Εξπρές Πήγασος» το οποίο αυτήν την περίοδο είναι εκτός δρομολογίων.
Το πλοίο αυτό είχε χρησιμοποιηθεί στη γραμμή Πειραιάς - Εύδηλος Ικαρίας - Άγιος Κήρυκος Ικαρίας - Φούρνοι - Καρλόβασι Σάμου - Βαθύ Σάμου την εβδομάδα από 9 ως 17 Μαρτίου.