Μυτιλήνη 19 Σεπτεμβρίου 2011
Αγαπητοί συνάδελφοι, να χαιρετίσουμε με τη σειρά μας τις εργασίες της πρωτης Γ.Σ της νεοσυστατης ΠΕΔ Β. Αιγαίου εκ μέρους των δυνάμεων της Λαϊκής Συσπείρωσης στο βόρειο Αιγαίο. Κυρίες & κύριοι συνάδελφοι η κυβέρνηση λίγους μήνες πριν προπαγάνδιζε ότι με το πρόγραμμα «Καλλικράτης» και τα νέα, λιγότερα σε αριθμό, όργανα που δημιουργεί (Δήμους – Περιφέρειες) έχει συγκεκριμένους στρατηγικούς στόχους να υλοποιήσει. Πράγματι ενώ βρισκόμαστε μόλις στα πρώτα βήματα του προγράμματος, μεταξύ άλλων, γίνονται φανερές οι επιδιώξεις που είναι:
α. Η δραστική περικοπή των κρατικών δαπανών (που προορίζονται για κοινωνική πολιτική) αρχής γενομένης από τον προϋπολογισμό του 2011.
β. Η αύξηση των εσόδων του κράτους και μέσω της Τοπικής Διοίκησης (τοπική φορολογία) για να μειωθεί το έλλειμμα.
γ. Μείωση του «κόστους εργασίας» και η διεύρυνση της «ευελιξίας στην εργασία».
Δεν χρειάζεται να κουραστεί κανένας για να βρει πως αυτά προχωρούν πρακτικά και χωρίς καμία καθυστέρηση. Η κυβέρνηση μέσω της «επιστολής προθέσεων» στο κείμενο του μνημονίου διαμήνυε από τον Νοέμβριο του 2010: «Θα μειώσουμε τις καθαρές μεταβιβάσεις προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση προκειμένου να εξασφαλίσουμε την εξοικονόμηση πόρων ως αποτέλεσμα της μεταρρύθμισης του Καλλικράτη» . Ήταν η πρώτη φορά που η κυβέρνηση δήλωνε με σαφήνεια ότι θα μειωθούν οι καθαρές μεταβιβάσεις προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση δηλαδή οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (Κ.Α.Π.). Βέβαια μειώσεις ξεκίνησε «ανεπίσημα» από το 2010 με τη μη απόδοση 1.5 δις € στους Δήμους. Στο ίδιο κείμενο αναφέρεται : «Η κυβέρνηση υιοθετεί τα απαιτούμενα διατάγματα για την έναρξη ισχύος της μεταρρύθμισης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση (μεταρρύθμιση Καλλικράτης). Η μεταρρύθμιση θα αποφέρει εξοικονόμηση 500 εκατ. € το 2011 και επιπροσθέτως 500 εκατ. € το 2012 και το 2013 για τη γενική κυβέρνηση ως σύνολο». Για να το διαβάσουμε και να καταλάβουμε σωστά, η μείωση του κόστους της Τ.Α. το 2013 σε σχέση με σήμερα θα φτάσει στα 1.500 εκατ. € δηλαδή αθροιστικά για τα έτη 2011-2013 το σύνολο θα είναι 3 δις € (0,5+1+1,5). Σε άλλο σημείο γίνεται σαφές ότι η όποια πρόβλεψη του προϋπολογισμού για χρηματοδότηση στους Δήμους και τις περιφέρειες δεν σημαίνει ότι θα τηρηθεί στο σύνολό της διότι: «Το υπουργείο Οικονομικών αποδεσμεύει κάθε μήνα το 1/14 των πιστώσεων του προϋπολογισμού (όχι το 1/12 που ισχύει σήμερα) προς τους διάφορους φορείς. Οι εναπομένουσες πιστώσεις του προϋπολογισμού δεν θα αποδεσμευτούν πριν τον Σεπτέμβρη του 2011 και μπορούν να ακυρωθούν από το υπουργείο Οικονομικών σύμφωνα με την ανάγκη τήρησης του στόχου του ελλείμματος της κυβέρνησης».
Δηλαδή αν δεν επιτευχθούν οι στόχοι για το έλλειμμα τότε οι Δήμοι και οι Περιφέρειες δεν θα πάρουν για το 2011 τα 3/14 των χρημάτων που η νομοθεσία και ο προϋπολογισμός προβλέπει. Στο ίδιο πάντα κείμενο γίνεται σαφές ότι οι νέες αρμοδιότητες που δίνονται στην τοπική διοίκηση, λόγω των ελλειμμάτων στο κράτος, θα πληρωθούν από τους δημότες. Πιο συγκεκριμένα καθορίζει: «Η κυβέρνηση υιοθετεί διάταγμα που απαγορεύει στις τοπικές αυτοδιοικήσεις να πραγματοποιούν ελλείμματα τουλάχιστον μέχρι το 2014. (…) Η κυβέρνηση μειώνει τις επιχορηγήσεις προς την τοπική αυτοδιοίκηση σύμφωνα με τις προγραμματισμένες εξοικονομήσεις πόρων και τη μεταφορά αρμοδιοτήτων στην τοπική αυτοδιοίκηση». Δηλαδή δεν φτάνουν οι περικοπές σε μισθούς, δώρα, ασφαλιστικές και υγειονομικές δαπάνες, οι αυξήσεις σε Φ.Π.Α. κλπ., τώρα και για τέσσερα ακόμη τουλάχιστον χρόνια (πρακτικά θα είναι μόνιμα), οι εργαζόμενοι θα πληρώνουν στους νέους Δήμους και τις αρμοδιότητες που το κράτος έδιωξε από πάνω του και τις μετέφερε σ’ αυτού. Όταν το ΠΑΣΟΚ στο προεκλογικό του πρόγραμμα έλεγε: «Ο ισχυρός Δήμος μπορεί να προκύψει από την εξασφάλιση της πραγματικής οικονομικής αυτοτέλειάς του» εννοούσε, όπως δείχνουν τα ίδια τα γεγονότα, ότι θα δημιουργήσει νέους τοπικούς μηχανισμούς που θα επικυρώνουν ειλημμένες αντιλαϊκές αποφάσεις της κυβέρνησης που θα λειτουργούν με το εντέλλεστε. Ας πάψουν λοιπόν κάποιοι να μιλούν ακόμη για «τομή του Καλλικράτη» και «αναβάθμιση του ρόλου της Αυτοδιοίκησης». Οι νέοι Δήμοι συμβάλουν καθοριστικά στην υλοποίηση του σχεδιασμού της κυβέρνησης και των συνοδοιπόρων της, σχεδιασμός που στέλνει το λαό στην εξαθλίωση. Οι αιρετοί που ανέλαβαν την διοίκηση των νέων δήμων των νησιών μας από 1/1/2011 κλήθηκαν με αποφάσεις τους να εφαρμόσουν τις κατευθύνσεις για την εφαρμογή του μνημονίου, της βάρβαρης αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής, της φοροεπέλασης κατά των εργαζομένων τις οποίες, δυστυχώς για τους κάτοικους των νησιών μας υπηρετούν κατά γράμμα αντί να σταθούν απέναντι και μαζί με το λαό να αντισταθούν για να τις ανατρέψουν. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και το προεδρικό διάταγμα 75/2011 σχετικά με της Περιφερειακές ενώσεις δήμων και την κεντρική ένωση δήμων Ελλάδας. Ήταν αναμενόμενο η Κυβέρνηση να ακολουθήσει την ίδια ακριβώς τακτική όλων των προηγούμενων Κυβερνήσεων. Περίμενε δηλαδή να γίνουν πρώτα οι Τοπικές και Περιφερειακές εκλογές, να γνωρίζει τα αποτελέσματα και με βάση αυτά να «μαγειρέψει» ένα διάταγμα με το οποίο θα ενισχύσει τις δικές της δυνάμεις στους Δήμους, θα διατηρήσει το δικομματισμό, θα αποκλείσει στην κυριολεξία από τα όργανα αυτά τις πολιτικές δυνάμεις που διαφωνούν με την κυβερνητική πολιτική. Ο τρόπος εκλογής που μεθόδευσε η κυβέρνηση και οι πάντα πρόθυμοι υποστηρικτές της είναι σαφές πως δημιουργεί προϋποθέσεις αυστηρά κομματικού ελέγχου και χειραγώγησης των αυτοδιοικητικών οργάνων, αφού ο ασφυκτικός περιορισμός της εκπροσώπησης σε συνδυασμό με πρωτοφανείς διατάξεις που οδηγούν σε ουσιαστικό αποκλεισμό δημοτικών παρατάξεων, εδραιώνει ένα καλπονοθευτικό σύστημα, που δικαιώνει πιθανόν τις “χαρτοκοπτικές” ικανότητες των συντακτών του σχεδίου, αλλά υπονομεύει τους θεσμούς της αυτοδιοίκησης με βασικό στόχο την διασφάλιση συσχετισμών σε αυτά τα όργανα που θα εφαρμόσουν απαρέγκλιτα την κυβερνητική πολιτική.
Πιστεύουμε ότι ως πολιτικό όργανο που εκπροσωπεί όλους τους Κάτοικους του Βορειου Αιγαίου, πρέπει να εκφράσουμε την κάθετη διαφωνία μας με το προτεινόμενο σχέδιο Π.Δ, γιατί είναι μια ακόμα εξόφθαλμη προσπάθεια αλλοίωσης της αντιπροσωπευτικής εκπροσώπησης όλων των παρατάξεων και των πολιτικών θέσεων, όπως αυτές αξιολογηθήκαν από τους συνδημότες μας στις πρόσφατες εκλογές για το όργανα της τοπικής διοίκησης. Καλούμε με αυτό το σκεπτικό την Γ.Σ να εκλέξει τους εκπρόσωπους της τόσο στην διοικούσα επιτροπή όσο και στην ΚΕΔΕ λαμβάνοντας υπ οψιν την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας των απόψεων και των θέσεων, αφού η αντιπροσωπευτικότητα των νησιών είναι εξασφαλισμένη με την συμμετοχή των δημαρχών όλων των νησιών από το Π.Δ. Σε διαφορετική περίπτωση κύριες και κύριοι συνάδελφοι αποδέχεστε στην πράξη την όλη μεθόδευση από μέρους της κυβέρνησης επιβεβαιώνοντας την θέση ότι οι νέοι δήμοι και οι περιφέρειες δεν αποτελούν Τοπική Αυτοδιοίκηση αφού δεν τους παρέχεται καν το δικαίωμα στον τρόπο εκλογής των δικών τους οργάνων! Θα είναι ουσιαστικά μια Τοπική Διοίκηση που θα υλοποιεί προαποφασισμένες επιλογές του κεντρικού κράτους και όποιοι διαφωνούν μ' αυτές θα αποκλείονται από τα όργανά της. Η ευθύνη και η επιλογή είναι πλέον προσωπική για κάθε αιρετό. Ως Λαϊκή Συσπείρωση δηλώνουμε πως παρά τους αρνητικούς συσχετισμούς που διαμορφώνονται στην ΠΕΔ βορείου Αιγαίου θα συνεχίσουμε και μέσα από αυτό το πολιτικό όργανο την προσπάθεια ανάδειξης και αντιμετώπισης των σοβαρότατων ζητημάτων που προβλέπεται να δημιουργηθούν για τους κατοίκους των νησιών και του βορείου Αιγαίου από όσα προβλέπει ο Ν. 3852/2010 (πρόγραμμα ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ), με συνέπεια πάντοτε στο πλευρό των εργαζομένων, των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων, της νεολαίας .
Για τα προβλήματα της νησιωτικής χώρας η άποψη μας ως Λαϊκή Συσπείρωση συνοπτικά είναι η εξής.Καθημερινά αναδεικνύεται η δραματική Κατάσταση που επικρατεί στα νησιωτικά συμπλέγματα της χώρας ,και ειδικότερα στα μικρά νησιά. Σχεδόν σε όλους τους τομείς (υποδομές και υπηρεσίες υγειάς – παιδείας, δείκτες απασχόλησης – αξιοποίηση πλουτοπαραγωγικών πόρων – αγροκτηνοτροφικες δραστηριότητες – υποβάθμιση του περιβάλλοντος, κλπ). Όλα αυτά δεν είναι τίποτα άλλο από την τοπική έκφραση προβλημάτων με εθνική εμβέλεια, που απορρέουν από της εφαρμοζόμενες πολιτικές των κυβερνήσεων διαχρονικά. Οι ¨αναδιαρθρώσεις¨ που έγιναν στο παρελθόν, δεν έφεραν θετικά αποτελέσματα για την ανάπτυξη τις νησιωτικής χώρας, δεν αναίρεσαν τις οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες. Αυτό δεν οφείλεται σε επιφανειακά φαινόμενα, σε λαθεμένους θεσμούς ή στους ανικάνους τοπικούς ¨άρχοντες¨, οφείλεται στο ότι απαντήθηκαν αρνητικά, σε βάρος του λαού τα ερωτήματα: Ποιος φταίει για την ερήμωση της υπαίθρου; Ποιος φταίει για την ανισόμετρη ανάπτυξη της Περιφέρειας; Τα φαινόμενα αυτά είναι σύμφυτα με το καπιταλιστικό σύστημα, με τη πολιτική που εφαρμόζεται στα πλαίσια της κάθε φορά εξάρτησης της χώρας μας και σήμερα από την Ε.Ε . Ως Λαϊκή Συσπείρωση επιμένουμε:
- Στον ενιαίο δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα βασικών τομέων κοινωνικού περιεχομένου Υγεία, Παιδεία, Πρόνοια.
- Στην αναδιανομή των κρατικών δαπανών προς όφελος των εργαζομένων.
- Στον σχεδιασμό μιας ανάπτυξης ανά τομέα και κλάδο σύμφωνα με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, (τόσο γενικά όσο και τοπικό επίπεδο), τις αναπτυξιακές δυνατότητες και προοπτικές προς όφελος των εργαζόμενων.
- Στην ικανοποίηση της οικονομικής επάρκειας της Τ.Α με ένα σεβαστό ποσοστό από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για την υλοποίηση των αρμοδιοτήτων που αναλαμβάνει.
- Στην αξιοποίηση του θεσμού της Τ.Α σε φιλολαϊκή κατεύθυνση.
Ως Λαϊκή Συσπείρωση καταγγέλλουμε την χρόνια εφαρμογή αυτών των πολιτικών για τα θέματα που αφορούν τα νησιωτικά συμπλέγματα της χώρας μας, πιστεύουμε πως απαιτείται η εφαρμογή μιας διαφορετικής πολιτικής για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων της Νησιωτικής Ελλάδας, στη κατεύθυνση της ικανοποίησης των σύγχρονων αναγκών των νησιωτών. Η πολιτική αυτή θα πρέπει να προτείνει μέτρα που θα αντιμετωπίσουν τόσο τα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα όσο και τα προβλήματα που υπάρχουν στις μεταφορές, στις υγειονομικές υποδομές και υπηρεσίες ,στην παιδεία, στην ενεργειακή επάρκεια, διασφαλίζοντας τον ενιαίο δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα αυτών των βασικών τομέων κοινωνικού περιεχομένου , και τέλος στα Ζητήματα του περιβάλλοντος. Θα αξιοποιεί όλες τις πλουτοπαραγωγικές δυνατότητες των νησιών μας έτσι ώστε να διασφαλισθεί και η ύπαρξη ζωής σε αυτά και η αναπτυξιακή προοπτική προς όφελος της πλειονότητας των νησιωτών.
Σε ότι αφορά το θέμα των μεταφορών - Η κατάσταση σε όλους τους κλάδους των μεταφορών (χερσαίων – θαλασσίων – εναέριων) σε γενικές γραμμές είναι γνωστή σε όλους μας. Υπάρχουν ακόμα πολλά προβλήματα τόσο από τη πλευρά των προσεγγίσεων, των σχετικών υπηρεσιών και βέβαια του κόστους. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όλοι γνωρίζουμε ότι η ακτοπλοΐα είναι για το Αιγαίο καθοριστικός παράγοντας για την ύπαρξη ανθρώπινης ζωής στα νησιά μας, αυτό βιώνουμε όλοι στο πετσί μας καθημερινά, όποτε χρειαστεί να ταξιδέψουμε για λόγους επαγγελματικούς, εκπαιδευτικούς, υγείας. Στην ακτοπλοΐα είναι επίσης βασισμένη, σε μεγάλο βαθμό, η ανάπτυξη των νησιών μας, αφού η τροφοδοσία τους αλλά και η εξαγωγή των λιγοστών προϊόντων μας, γίνεται αποκλειστικά με τα πλοία. Τέλος η τουριστική ανάπτυξη δε θα μπορέσει ποτέ να αποδώσει τα αναμενόμενα δίχως σωστές ακτοπλοϊκές συνδέσεις με προσιτές τιμές. Έχοντας όλα αυτά υπ όψιν γίνεται πιστεύω κατανοητό γιατί αντιμετωπίζουμε της ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες ως δρόμο ζωής. Κλείνοντας την αναφορά μου στον τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών έχοντας υπ’όψιν μου την συνολική δραστηριότητα για την ακτοπλοΐα που αναπτύχθηκε στο Νομό Σάμου τα τελευταία χρόνια τις αποφάσεις των Δ.Σ του Ν.Σ, των συνεδρίων της ΤΕΔΚ, καταθέτω την μόνη πρόταση – κατά την άποψη μας - που στοχεύει σε μια ουσιαστικά διαφορετική πολιτική για αυτό τον νευραλγικό για την οικονομία των νησιών μας τομέα. Η πολιτική αυτή μπορεί να διασφαλιστεί μόνο μέσα από ένα αποκλειστικά δημόσιο «Εθνικό φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών» που θα έχει την ευθύνη για το σχεδιασμό και την εκτέλεση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων που θα εξασφαλίζει ασφαλή, γρήγορα ταξίδια με προσιτά ναύλα, πρόταση που αποτελεί ομόφωνη απόφαση δυο συνεδρίων της ΤΕΔΚ του νομού Σάμου. Σχετικά με την δυνατότητα βιωσιμότητας της πρότασης μας παραθέτουμε μόνο δυο στοιχεία την κίνηση επιβατών και εμπορευμάτων από τα ελληνικά λιμάνια (το 2008 π.χ ήταν 86 εκατομμύρια επιβάτες και 151 εκατομμύρια τόνοι εμπορεύματα) και την σωρευτική αύξηση των κερδών τεσσάρων μόνο εταιριών την 4ετια 2004-2008 που έφτανε σε 1.103%. Στοιχεία που πιστεύουμε ότι αποδεικνύουν την δυνατότητα να διασφαλισθούν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες ως δημόσιο αγαθό, αρκεί βεβαία να τεθούν κάτω από κεντρικό σχεδιασμό και έλεγχο.
Σχετικά με το τεράστιο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων θα θέλαμε να καταθέσουμε ορισμένες απόψεις και προτάσεις σχετικά με αυτό το θέμα όμως για την οικονομία του χρόνου θα αναφερθούμε μόνο σε μια παράμετρο του ζητήματος , πιστεύοντας ότι το επόμενο διάστημα θα έχουμε την δυνατότητα να αναφερθούμε διεξοδικά σε αυτό το σοβαρότατο πρόβλημα και για τους ΟΤΑ αλλά και για της νησιωτικές μας κοινωνίες γενικότερα. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι πολλά ακούγονται για το θέμα της ανακύκλωσης από το ΥΠΕΚΑ , από διάφορες περιβαλλοντικές οργανώσεις και αρκετά καλαίσθητα έντυπα. Ωστόσο το θέμα της ανακύκλωσης συνολικά στη χώρα και ειδικότερα στη νησιωτική δεν πρόκειται να υλοποιηθεί αν δεν αλλάξει η εφαρμοζόμενη πολιτική που εκχωρεί αυτή τη καθοριστική δραστηριότητα σε Α.Ε όπως είναι τα Συστήματα Εναλλακτικής Διαχείρισης Απορριμμάτων, οι οποίες βεβαίως λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και ενεργούν με βασικό κριτήριο το προσδοκώμενο κέρδος. Κέρδος που προφανώς δε διασφαλίζεται στα περισσότερα νησιά στη χώρα και για αυτό αρνούνται πεισματικά παρά τη πίεση που ασκούμε να επεκτείνουν τη δράση τους στα νησιά μας. Έχουμε καλέσει τα προηγούμενα χρόνια (ως διοίκηση των δήμων της Ικαρίας αλλά και ως ΤΕΔΚ Σάμου) το ΥΠΕΚΑ και το σχετικό γραφείο (Γ.Ε.Σ.Δ.Α.Π) να δώσουν σχετική κατεύθυνση στην Ε.Ε.Α.Α. Σήμερα από αυτό το βήμα καλούμε την ΠΕΔ αλλά και την ΚΕΔΕ που είναι επίσης και βασικός μέτοχος της Ε.Ε.Α.Α (κατά 33% του μετοχικού της κεφαλαίου) να κινηθούν σε αυτή τη κατεύθυνση. Καλούμε επίσης τη ΚΕΔΕ να αναλάβει πρωτοβουλία τροποποίησης του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου που αφορά την ανακύκλωση στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός πραγματικού εθνικού οργανισμού ανακύκλωσης που θα σχεδιάζει και θα εκτελεί της δραστηριότητα της ανακύκλωσης σε όλη τη χώρα, διασφαλίζοντας το δημόσιο χαρακτήρα αυτής της υπηρεσίας σε όλους τους ΟΤΑ. Σε διαφορετική περίπτωση οι ΟΤΑ θα συμβάλλουν εκουσίως ή ακουσίως στην ιδιωτικοποίηση αυτής της υπηρεσίας, αφού αυτή εκτελείται από Α.Ε που εισπράττει σοβαρά ποσά για μια δραστηριότητα που δεν υλοποιεί ως οφείλει σε όλη τη χώρα, τη στιγμή που οι ΟΤΑ μετακυλύουν το κόστος αυτής δραστηριότητας μέσω των ανταποδοτικών τελών στους δημότες τους. Συνάδελφοι αν δεν κινηθούμε σε αυτήν τη κατεύθυνση τότε η Τ.Α συνολικά και η ΚΕΔΕ ειδικά αναλαμβάνει τεράστια ευθύνη τόσο για πορεία της ανακύκλωσης όσο και την εκχώρηση της σε Α.Ε.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, από την Δευτέρα 12/9/2011 με την έναρξη του σχολικού έτους, οι μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί των σχολείων της περιφέρειας μας βρεθήκαν αντιμέτωποι με μια νέα δυσάρεστη πραγματικότητα.
Ανάμεσα σε αυτά που μετρά ο καθένας ως απώλειες από τα αλλεπάλληλα κύματα περικοπών μισθών συντάξεων καθώς και κάθε είδους κοινωνικών παροχών, σε αυτά προσμετρούνται πλέον και τα σχολικά βιβλία, τα ολοήμερα σχολεία και (για δεύτερη χρονιά) η μεταφορά των μαθητών από και προς το σχολείο από το Κράτος, μεταφορά που στα σχολεία της περιοχής μας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη φυσική παρουσία του μαθητή στην τάξη! Όλα αυτά είναι κομμάτια του ίδιου παζλ και δεν συμβαίνουν βέβαια μόνο στην περιφέρεια μας. Είναι απόρροια της πολιτικής του μνημονίου και των εκφραστών του (κυβέρνηση, ΔΝΤ, ΕΕ) που ονομάζει τη συρρίκνωση του Δημόσιου σχολείου δημοσιονομική εξυγίανση, την κατεδάφιση του κοινωνικού κράτους περικοπή δημόσιων δαπανών και το σχολείο για τους λίγους και εκλεκτούς «νέο σχολείο»… Γιατί τι άλλο από σχολείο για τους λίγους είναι αυτό, που επιτρέπει όχι σε όλους αλλά σε όσους μπορούν να φοιτήσουν σε αυτό, βάζοντας συνεχώς εμπόδια που επιτείνουν τη μαθητική διαρροή. Δυστυχώς το πρόβλημα των μεταφορών, πρόβλημα που δημιούργησε αναστάτωση στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και κατά την προηγούμενη χρονιά, δε φαίνεται να λύνεται άμεσα. Οι αρμόδιοι φορείς και η πολιτεία αρνούνται να καταβάλουν τα δεδουλευμένα στους αυτοκινητιστές, τους επιβάλουν αυθαίρετα μειώσεις που φθάνουν το 20% και αφήνουν ασαφές το πότε θα υπογραφούν οι νέες συμβάσεις. Δε μπαίνουμε στη διαδικασία αναζήτησης υπευθύνων. Για εμάς υπάρχει η πολιτεία και η κυβερνητική πολιτική, με εκφραστές και υπεύθυνους για το πρόβλημα, τα συναρμόδια Υπουργία και την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Η δωρεάν μεταφορά των παιδιών λοιπόν από και προς το σχολείο δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη. Στην περιφέρεια μας η λειτουργία σχολείων χωρίς μεταφορά μαθητών δε νοείται. Και για όλους εμάς - θέλουμε να πιστεύουμε- ότι σχολείο που λειτουργεί, προϋποθέτει την εξασφάλιση της φυσικής παρουσίας όλων των μαθητών και όχι μόνο αυτών που έχουν τη δυνατότητα να μεταφερθούν με ίδια μέσα. Ως Λαϊκή Συσπείρωση πιστεύουμε ότι η ΠΕΔ ως πολιτικό όργανο που εκπροσωπεί όλους τους Κάτοικους του Βορειου Αιγαίου δεν πρέπει να μην μείνει θεατής στην πολιτική της υποβάθμισης και της διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης. Αλλά να διεκδικήσει δυναμικά το δικαίωμα όλων των παιδιών να βρίσκονται στην πόρτα του σχολείου δωρεάν και με ασφάλεια, δικαίωμα που η Πολιτεία έχει υποχρέωση να τους παρέχει.
- Να μην επιβαρυνθούν οι γονείς με το κόστος της μεταφοράς των παιδιών τους και των σχολικών βιβλίων.
- Ασφαλή και δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών.
Και αυτό σας καλούμε όχι μόνο να το ψηφίσουμε ως Γ.Σ αλλά και να το κάνουμε πράξη στην καθημερινότητα μας από οποίο πόστο και αν βρισκόμαστε.
Για την Λαϊκή Συσπείρωση στην ΠΕΔ Βορείου Αιγαίου
Ν. Λαρδάς – Δημοτικός Σύμβουλος Ικαρίας