Γιατί το περιστατικό στο οποίο ο Αγαμέμνονας σκοτώνει ένα ιερό ελάφι της Αρτέμιδος με συνέπεια να χρειασθεί έπειτα να θυσιάσει στη θεά την ίδια του την κόρη, την Ιφιγένεια, δεν τοποθετείται από τον μυθογράφο Απολλόδωρο στην Αυλίδα αλλά στην Ικαρία; Έχει μήπως διαδραματίσει κάποιον ξεχωριστό ρόλο η Ικαρία στους παλαιότερους θρύλους που αξιοποίησε ο Όμηρος για να συνθέσει τα έπη;
Γιατί το επιβλητικό ακρωτήριο της νοτιοδυτικής Ικαρίας φέρει την εκ πρώτης όψεως αστεία ονομασία «Πάππας», και γιατί με το αξιοπερίεργο όνομα «Να» αποκαλούν οι Ικαριώτες την θέση του ιερού της Ταυροπόλου Αρτέμιδος; Υπάρχει άραγε κάποια κρυφή σχέση ανάμεσα στα δύο αυτά, φαινομενικά εντελώς άσχετα μεταξύ τους, σημεία του νησιού;
Για ποιον ακριβώς λόγο ο Μέγας Αλέξανδρος και το επιτελείο του θεώρησαν σκόπημο να ονομάσουν «Ίκαρον» ένα ευρισκόμενο στον Περσικό νησί, τη σημερινή Φαϊλάκα- ΄σαν νησί που, αν εξαιρέσει κανείς τη στρατιγική του θέστη στην περιοχή, δεν μοιάζει σε τίποτε με το ομώνυμο νησί του Αιγαίου;
Στο καθένα από τα ερωτήματα αυτά επιχειρεί να δώσει μιαν όσο το δυνατόν πιο τεκμηριωμένη απάντηση ο συγγραφέας των τριών δοκιμίων που αποτελούν την ύλη του παρόντος βιβλίου.
Συγγραφές: Ιωάννης – Ανδρέας Γ.Βλάχος.
Εκδόθηκε από την Εταιρεία Ικαριακών Μελετών
Ιούνιος 2013. Σελίδες: 166
Αποκτήστε το ηλεκτρονικά από το εκδοτικό ράφι του «Ικαριακού Παντοπωλείου», πατώντας εδώ.