To KKE Ικαρίας – Φούρνων για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Τ.Ε ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

Ικαρία, 1/12/2013

Για ακόμα μια φορά….
Την Παρασκευή 29 του Νοέμβρη το «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» της εταιρείας ΝΕΛ, πλοίο παροπλισμένο εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο, έκανε ένα και μοναδικό δρομολόγιο στη γραμμή Σύρος- Ικαρία- Φούρνοι- Σάμος, δρομολόγιο που θα μείνει αξέχαστο στους επιβάτες (διαβάστε εδώ) καθώς:

Το πλοίο απέπλευσε με καθυστέρηση, η τροφοδοσία καυσίμων έγινε μετά την επιβίβαση των επιβατών, η ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική με τις μυρωδιές των καυσίμων να πλημμυρίζουν το χώρο, οι τουαλέτες δεν λειτουργούσαν, η ταχύτητα του πλοίου ήταν μικρή, πιθανά να ταξίδευε με μια μηχανή, επίσης επιβάτες καταγγέλλουν δυσκολία στους ελιγμούς.

Με άλλα λόγια η εταιρεία πήρε από «το σωρό» ένα από τα σαπάκια της και το επαναδρομολόγησε χωρίς εργασίες συντήρησης προκειμένου να αντικαταστήσει το πλοίο «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» το οποίο πρέπει να περάσει από ετήσια επιθεώρηση. Πρόκειται για ακόμα ένα επεισόδιο στο σήριαλ της εξυπηρέτησης με κάθε τρόπο των συμφερόντων του κεφαλαίου και εν προκειμένω του εφοπλιστικού.

Ας θυμηθούμε:
Το καλοκαίρι δρομολογήθηκαν πλοία στη γραμμή μας κυριολεκτικά για την καλοκαιρινή «αρπαχτή» και από τον Σεπτέμβρη ξανά στην μερική απομόνωση και την εγκατάλειψη, όπως έγινε και πέρσι, όπως βλέπουμε χρόνια να γίνεται στα νησιά μας. «Κόψιμο» δρομολογίων, ήδη ο Άγιος Κήρυκος είναι με μια προσέγγιση λιγότερη, όπως και οι Φούρνοι στο τοπικό δρομολόγιο. Απλήρωτοι ναυτεργάτες- όσοι δεν είναι στις λίστες της ανεργίας και δουλειά μέχρι εξάντλησης. Εισιτήρια πανάκριβα.

Εφοπλιστές και κυβέρνηση - με βάση τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την πλήρη απελευθέρωση της δράσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου - συνεχίζουν την βάρβαρη επιθετικότητά τους σε βάρος των ναυτεργατών και των εργατικών λαϊκών στρωμάτων των νησιών, μετατρέποντας ένα ακτοπλοϊκό ταξίδι, σε «μια επικίνδυνη, ακριβοπληρωμένη περιπέτεια».

Το ΚΚΕ είχε εδώ και χρόνια είχε προειδοποιήσει «…ωμά- ψυχρά μας καταδικάζουν να ταξιδεύουμε με πλοία υπέργηρα και υποσυντήρητα, που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, υποβαθμίζουν την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των νησιών, μας επιστρέφουν δεκαετίες πίσω μετατρέποντας το ταξίδι σε μια απίστευτη ακριβοπληρωμένη οδύσσεια (δεν μειώνεται η τιμή των πανάκριβων εισιτηρίων που πληρώνουμε), και φέρνουν στο μυαλό οδυνηρές μνήμες όταν πριν λίγα χρόνια το «αξιόπλοο» «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» έπαιρνε στον πάτο 80 ανθρώπους.»

Απαιτούμε από την κυβέρνηση να εξασφαλίσει με επάρκεια και με φθηνό εισιτήριο τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Διεκδικούμε απρόσκοπτη, τακτική, καθημερινή σύνδεση των νησιών μας, χειμώνα- καλοκαίρι, με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, με δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με φτηνά εισιτήρια (να μειωθούν τώρα κατά 50%) και με εξασφάλιση της δουλειάς και των δικαιωμάτων των ναυτεργατών.

Να καταργηθεί ο κανονισμός 3577/92, ο νόμος Παπουτσή 2932/2001, καθώς και όλοι οι μετέπειτα νόμοι που απελευθερώνουν τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και καταργούν το καμποτάζ.

Παλεύουμε για την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όπου οι θαλάσσιες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό, στα πλαίσια ενός αποκλειστικά δημόσιου ενιαίου φορέα συγκοινωνιών, με κεντρικό σχεδιασμό και με εργατικό και λαϊκό έλεγχο για γρήγορη, ασφαλή και φτηνή μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων.

Είναι στο χέρι μας, με τους συντονισμένους αγώνες μας, με λαϊκή συμμαχία και πάλη, με ισχυρό ΚΚΕ, να διεκδικήσουμε ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών.

ikariastore banner